קימקו מציגה בתערוכת מילאנו 2023 דגם קונספט המתבסס על ה-AK55O והופך אותו לקטנוע אדוונצ'ר אופנתי, שסביר להניח שיגיע לאולמות התצוגה.
קחו רגע שש שנים אחורה, כאשר באותה התערוכה עצמה הציגו בקימקו צמד מקסי-סקוטרים המבוססים על פלטפורמת ה-AK550 – ה-CV2 וה-CV3, כשה-CV2 הוא מקסי-סקוטר ספורטיבי-אדוונצ'רי, ואילו ה-CV3 יושב על פלטפורמת ה-CV2 אולם בקונספט חדש של קימקו – תלת-גלגלי.
מאז הספיקו בקימקו להרשים את אורי שלנו עם ה-DT X360 שהגיע כדי לתת מענה לאופנת קטנועי האדוונצ'ר שעשתה ועושה קאמבק מאז ההצלחה של ההונדה X-ADV. הקונספט הנוכחי מיועד להיות אח גדול ל-360, כאשר הוא מבוסס על ה-AK550 שהוצג לשנת 2017. נזכיר שה-AK550 הוא המקסי-סקוטר של קימקו שיועד להתחרות ראש בראש בימאהה טימקס האייקוני. רכבנו עליו כשהגיע ארצה וגילינו מקסי-סקוטר חזק ואיכותי, עם מכלולי שלדה מצוינים ועם התנהגות מעולה. בשנים האחרונות ה-AK550 הותאם לתקנות יורו 5 וגם קיבל מצערת חשמלית, ולשנת 2022 נוספה מתיחת פנים וגרסת ST (ר"ת Sport Touring) – עם אוריינטציה תיורית לצורך התאמה לרכיבה למרחקים ארוכים, אך בלי לפגוע ביכולות הספורטיביות.
אז מה יש לנו כאן עם ה-CV-L6? ובכן, המנוע נלקח מה-AK550, כלומר מנוע טווין מקבילי בנפח 550 סמ"ק המפיק 51 כ"ס ו-5.67 קג"מ, כאשר כאן אולי הוא יקבל מעט יותר נפח וכוח על-מנת להתגבר על המשקל הנוסף. שלדת האלומיניום הקשיחה תגיע לכאן, אולי עם שינויי גיאומטריה מסוימים והקשחה באזורים שמועדים לפורענות על השביל. יש מזלג הפוך בשרני עם מהלך ארוך יותר לטובת הייעוד החדש, והוא מחובר לשלדה עם צמד משולשי היגוי. מאחור זרוע אחורית בעלת בולם יחיד והינע סופי רצועה וגלגלי שיניים. בלמי ברמבו עם קליפרים רדיאליים צפויים להיות גם כאן, יחד עם תגבור אלקטרוני של מערכות ABS, בקרת אחיזה, מצערות חשמליות עם 2 מצבי ניהול מנוע, מסך TFT עם ממשק לסלולר, פנסי LED, חימום לידיות, בקרת שיוט ומפתח קרבה KEYLESS. בתמונות רואים סט מזוודות שנדרש לכל רוכב אדוונצ'ר באשר הוא.
הקימקו CV-L6 הוא על תקן קונספט כרגע, ואנו קצת מופתעים שבקימקו לא עלו על רכבת האדוונצ'ר מוקדם יותר בנפח הזה, לכן אין לנו ספק בכוונת קימקו להביאו לייצור סדרתי, ובהקדם האפשרי.