דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת את ה-1390 אדוונצ'ר R החדש
2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R-9

ק.ט.מ חושפת את ה-1390 אדוונצ'ר R החדש

בק.ט.מ מציגים את גרסת ה-R - גרסת השטח במשפחת האדוונצ'ר הגדולה והחדשה לשנת 2025; מגיע עם מנוע חדש ו-173 כ"ס, בולמים מכוילים לשטח, מסך מגע חדש וכמובן עם האף החדש

תקופת השפל של ק.ט.מ והקשיים הפיננסיים המורכבים לא עוצרים אותם מלהמשיך ולהציג דגמים חדשים, כשכעת מצטרפת למשפחת ה-1390 סופר אדוונצ'ר גרסת ה-R, שממוקדת יותר לשטח.

בחודש אוקטובר השנה הציגו בק.ט.מ את הדור החדש של הסופר אדוונצ'ר ובחרו להתחיל עם גרסת ה-S איבו הבכירה והסופר-מאובזרת. בולמים חשמליים סמי-אקטיביים משופרים, צג מגע חדש, עיצוב מחודש, רדאר וגיר אוטומטי. כעת לאחר מכן הוצגה גרסת ה-'S' – שכללה את כל האמור ביחד עם גיר הילוכים רגיל בעל 6 מהירויות.

ק.ט.מ 1390 אדוונצ'ר R דגם 2025
ק.ט.מ 1390 אדוונצ'ר R דגם 2025

הגרסה השלישית שמתעדכנת היא גרסת ה-R, אשר מסורתית מיועדת וממוקדת יותר למי שבוחר להיכנס לשטח קשה, וככזה מגיעה עם חישוקי שפיצים בקוטר "21 ו-"18 טיובלס, המגיעים עם צמיגי בריג'סטון AT 41. בלמים וקליפרים של ברמבו ובולמי WP XPLOR עם מזלג 48 מ"מ המספקים מהלך קדמי ואחורי של 220 מ"מ. שניהם מתכווננים בצורה ידנית. מרווח הגחון נמדד על 242 מ"מ, גובה המושב על 880 מ"מ והמשקל היבש (לפני מילוי 23 ליטר דלק) על 231 ק"ג. לטובת השטח יש גם משקף שונה ונמוך יותר ומגני שלדה ומנוע מסיביים.

המנוע מגיע ישירות מה-1390 סופר דיוק R. יש כאן את מנוע ה-LC8 מוגדל הנפח – כלומר לקחו את הווי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק ו-75 מעלות בין הצילינדרים בדור היוצא והגדילו כאן ל-1,350 סמ"ק. זאת על-ידי הארכת מהלך הבוכנה מ-108 מ"מ ל-110 מ"מ. יש כאן את מערכת תזמון השסתומים החדשה ('Cam Shift') שמפעילה את השסתומים הרלוונטיים בהתאם למהירות סיבוב המנוע, ובכך תורמת מצד אחד לרמת זיהום ורעש מופחתת ובצד השני להגדלת הספק המנוע ל-173 כ"ס ב-9,500 סל"ד ואת המומנט ל-14.78 קג"מ ב-8,000 סל"ד.

הדור החדש של הסופר אדוונצ'ר גם מגיע עם שלדה מחוזקת לעומת הדור הקודם, רגליות רוכב חדשות – נמוכות ורחבות לעומת הדור היוצא. כל נקודות המגע של הרוכב עם האופנוע ניתנות לכיוונון. יש מושב חדש, כידון חדש, תא אחסון גדול במעט, ומעל הכל את קו-עיצוב ק.ט.מ הנוכחי עם מסיכת החזית החדשה עם כל מערכת ה-LED החדשה גם היא. יש כמובן את כל אביזרי הבקרה והבטיחות המוכרים לקו ישר ולהטיה, הכוללים את ה-ABS ובקרת האחיזה. יש מפתח קרבה, בקרת שיוט ועוד. כאופציה ניתן להוסיף מצב ראלי (שמעניין אם יהיה סטנדרט באופנועים שיגיעו לישראל), פנס בלימה אדפטיבי, רדאר קדמי, קוויקשיפטר (כנ"ל – מעניין אם ייכלל בישראל) ובקרת זינוק בעלייה.

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R-22

גם בגרסה זו יש את צג ה-TFT החדש בגודל 8″.8 המורכב בצורה אנכית ופועל גם במגע וגם דרך מערכת מתגים חדשה. הרזולוציה מוגדרת ב-1280X720, כשהמסך עם ציפוי שמוגדר כאנטי-ריפלקס – שמונע השתקפויות של אור ממקורות חיצוניים כגון מנורות, פנסי מכוניות וקרני השמש, מונע השארת טביעות אצבע ומונע השתקפות. ניתן לראות את התצוגה מכל זווית, ומבחר הצבעים שבו – 256,000 לעומת 65,000 במסך הקודם – מאפשר חדות טובה יותר. ניתן לבחור בין חמש תצוגות שונות, להפעיל במסכים מפוצלים ולהתאים אישית את הנתונים שהרוכב רוצה לראות במסך הראשי. ניתן להפעיל את מסך המגע עם או בלי כפפות, וגם דרך מערכת הפעלה חדשה שפועלת דרך ג'ויסטיק ומתגים הנמצאים על הכידון. כל מערכת הקישורית (CCU3.0 Connectivity Unit) משודרגת כעת. יש נפח אחסון של 32 ג'יגה בייט ועוד 3 ג'יגה בייט של זיכרון גישה אקראית (RAM) דרך מערכת הפעלה של אנדרואיד, שבסופו של דבר מאפשרת לחבר את הסלולר והאפליקציות שבו ישירות למסך.

בק.ט.מ טרם הכריזו על המחיר של ה-1390 סופר אדוונצ'ר R, אשר לצפוי להגיע לשווקים באירופה ולישראל במהלך שנת 2025. המחיר המדויק ייקבע לקראת מועד ההגעה.

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R-20

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R-19

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R-11

2025 KTM 1390 SUPER ADVENTURE R-8

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha MT-09 2024 Test Dror Orpaz (5)

דגמי ימאהה מהשנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך

דגמי ימאהה MT-09 ו-MT-10, טרייסר 900, נייקן 900 ו-XSR900 משנים 2021 עד 2025 נקראים למוסך לצורך החלפת חיישן מצב מצערת TPS

תגובה אחת

  1. Avatar

    מי קונה אופנוע של יצרן שהגיש בקשה לפשיטת רגל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן