בק.ט.מ חושפים את ה-890SMT החדש כגרסת ספורט תיור על-בסיס פלטפורמת משפחת ה-890, עם חישוקי "17 ועם אלקטרוניקה מלאה.
ה-SMT ׁׁ(ר"ת סופרמוטו טורינג) של ק.ט.מ הוצג כמעין היפרמוטו-תיור מגודל בשנת 2008. למקורי היה מנוע 990 סמ"ק, 115 כ"ס ו-9.8 קג"מ, יחד עם מהלכי מתלה ארוכים למדי. הפלטפורמה הייתה ה-990SM שקיבל פיירינג קדמי. הוא נמכר גם בישראל במספרים קטנים יחסית וייצורו הופסק בשנת 2013.
ה-890SMT לא בא בהפתעה, כי מאז שנת 2019 אנחנו כותבים על הדגם הצפוי, כאשר בשנת 2021 פורסמו גם תמונות ריגול ברורות של ה-SMT עם צפי להשקה כבר באותה השנה. כאמור, בק.ט.מ בחרו להוריד את היד מהמצערת ולחכות עד לשנת 2023 בכדי להחזיר את שם העבר לשוק.
המנוע נלקח מהמדף, כלומר טווין מקבילי שנמצא גם בגרסאות ה-890 אדוונצ'ר עם הספק של 105 כ"ס (אדוונצ'ר) ועד 121 כ"ס (דיוק). פה נבחר קצה הסקאלה התחתון של ההספק, עם 105 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-10 קג"מ. בולמי ה-WP מספקים מהלך של 180 מ"מ, וזאת באמצעות מזלג הפוך APEX מלפנים בקוטר 43 מ"מ ובולם WP APEX יחיד מאחור, שניהם עם יכולות כיוונון מלאות. הזרוע האחורית חדשה וארוכה יותר, ונועדה גם להעביר משקל לחלקו הקדמי של ה-890SMT. לטובת נושא זה גם מגיע מיכל הדלק החדש, בנפח 15.8 ליטר, שממקם את הרוכב קדימה יותר מה-890 אדוונצ'ר, וגם מושב שטוח.
יש כמובן חישוקי "17 לטובת יכולות הכביש, עם צמיגי מישלין PowerGP במידות 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור.יש בלמי ברמבו עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים בעלי 4 בוכנות מפנים, ודיסק אחורי יחיד בקוטר 260 מ"מ. מערכת ה-ABS נועדה גם להטיות, ויש מצב סופרמוטו שנועד לאפשר להיכנס לפנייה בהחלקה. המשקל היבש עומד על 194 ק"ג.
חבילת האלקטרוניקה כוללת מצערות חשמליות עם 3 מצבים, ומצב מסלול נוסף אופציונלי (בתשלום) המאפשר לכוון את תגובת המצערת ואת בקרת האחיזה ב-10 שלבים. יש גם מסך TFT צבעוני בגודל 5″ המתממשק לסלולר ופנסי LED היקפיים. בתוספת תשלום ניתן להוסיף בקרת החלקה (MSR), קוויקשיפטר דו-כיווני, בקרת שיוט וידיות מחוממות.
העיצוב ממשיך את השפה העיצובית של ק.ט.מ ושל משפחת דגמי ה-890, כאשר בניגוד לגרסאות המבחן שנראו בשנים האחרונות יש כאן כנף קדמית גבוהה וחצי נמוכה. יש גם משקף קטן וכהה.
הק.ט.מ 890SMT צפוי להגיע לאירופה בשבועות הקרובים, במחיר של כ-15 אלף אירו, שממקם אותו בין מחירו של ה-890 דיוק R לבין ה-890 אדוונצ'ר R אשר מתומחרים כאן ב-83 אלף ש"ח ו-105 אלף ש"ח בהתאמה. נעדכן במועד הגעה לישראל ומחיר ברגע שנדע.
למה כבד ב -28 פאקינג קילו מהדיוק 890R ולמה העיצוב כזה מצועצע ?!
לשים את את צמד האותיות SM לצד משקל של 194 קילו ממנוע טווין מקבילי קליל לא לעניין ….