דף הבית / חדשות / ק.ט.מ משיקה בישראל את ה-790 אדוונצ'ר
254869_LFA7677 wotr B flat790 Adventure 2019

ק.ט.מ משיקה בישראל את ה-790 אדוונצ'ר

הק.ט.מ 790 אדוונצ'ר ואדוונצ'ר R הושקו בישראל; המחירים: 86 ו-96 אלף ש"ח

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית ק.ט.מ לישראל, השיקה היום (ב') את אחד הכלים המדוברים של השנה – ה-790 אדוונצ'ר בגרסה רגילה ובגרסת R קרבית.

בבסיס ה-790 אדוונצ'ר נמצא מנוע הטווין המקבילי בנפח 799 סמ"ק שהוצג בשנה שעברה ב-790 דיוק – ה-LC8c. בגרסת המקור הוא מפיק 105 כ"ס, אולם כאן ב-790 אדוונצ'ר ההספק ירד ל-95 כ"ס (70 קילוואט), על-מנת שניתן יהיה להגבילו ל-47.6 כ"ס כך שיתאים לרישיון נהיגה A1. בתמורה, המומנט גדל מ-8.86 ב-8,000 סל"ד ל-9 קג"מ ב-6,600 סל"ד, כך שהמנוע גמיש יותר מזה של ה-790 דיוק. תיבת ההילוכים כמובן עם 6 מהירויות, ואילו הקלאץ' מחליק במומנט הפוך ומתופעל על-ידי כבל ולא על-ידי מערכת הידראולית.

המנוע הקומפקטי משמש כגורם נושא עומס בשלדת מסבך משולשי הפלדה החדשה, כשהמתלים של WP. בגרסה הרגילה מותקן פרונט הפוך מסוג WP APEX בקוטר 43 מ"מ ועם מהלך של 200 מ"מ ומאחור בולם יחיד של WP, גם הוא עם מהלך של 200 מ"מ. בגרסת ה-R הקרבית יותר הפרונט בקוטר 48 מ"מ בשרניים, ומהלך המתלים גדל מלפנים ומאחור ל-240 מ"מ. החישוקים כמובן שפיצים, במידות "21 מלפנים ו-"18 מאחור, עם צמיגים במידות 90/90-21 ו-150/70-18 בהתאמה – כיאה לאופנוע עם קורלציית שטח גבוהה.

ניהול המנוע מגיע עם 3 מצבים – כביש, שטח וגשם, כשמצב רביעי – ראלי – יגיע בגרסת R ויכלול 9 מצבי בקרות (מנוע, בקרת אחיזה ו-ABS). מצבי ניהול המנוע שולטים על תגובת המנוע וההספק, אך גם על בקרת האחיזה שמגיעה כסטנדרט וכן על ה-ABS להטיה, כשבמצב שטח ה-ABS יבוטל בגלגל האחורי. פרט לאלו יש גם מסך TFT צבעוני בגודל "5, כשהשליטה בו מתבצעת מבית המתגים השמאלי.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R

לעומת ה-790 אדוונצ'ר, המיועד לרכיבת כביש ושבילים, גרסת ה-790 אדוונצ'ר R עושה רושם של אופנוע אדוונצ'ר-אנדורו קרבי. זה מתחיל במערכת המתלים הקרבית יותר ובעלת המהלך הארוך יותר, ממשיך במרווח הגחון הגבוה יותר שעומד על 263 מ"מ לעומת 233 מ"מ בגרסה הרגילה, וזו גם הגאומטריה השונה. כך למשל, זווית ההיגוי של גרסת ה-R קהה יותר ב-0.4 מעלות משל הגרסה הרגילה, המפסע גדול יותר ב-2.6 מ"מ (107.8 מ"מ מול 110.4 מ"מ), ובסיס הגלגלים ארוך יותר ב-19 מ"מ (1,528 מ"מ מול 1,509 מ"מ). גם גובה המושב שונה, ועומד על 850 / 830 מ"מ בגרסה הרגילה ועל 880 מ"מ בגרסת ה-R הקרבית לשטח. נפח מיכל הדלק בשני הדגמים עומד על 20 ליטרים, שמספיקים לטענת ק.ט.מ לעד 450 ק"מ. המשקל המלא ללא דלק עומד על 189 ק"ג.

הארגונומיה נראית קרבית מאוד לשטח, עם מושב שטוח לחלוטין, כידון גבוה ורגליות פלדה, ואנחנו חייבים לציין שה-790 אדוונצ'ר, ובמיוחד גרסת ה-R, נראים יותר כמו אופנוע אנדורו גדול מאוד מאשר אופנוע אדוונצ'ר, למרות משקף הרוח הצנוע, או לפחות החוליה החסרה בין ה-990 אדוונצ'ר האייקוני לבין ה-690 אנדורו R. כך או כך, בעיצוב הק.ט.מי של סדנת KISKA ועם המפרט הטכני המכובד, עושה רושם שהאופנוע הזה – במיוחד גרסת ה-R – עשוי להיות כוכב מכירות אצל רוכבי האדוונצ'ר הישראליים שלוקחים את אופנועי האדוונצ'ר שלהם לאקסטרים בשטח.

המחירים:

  • ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר – מחיר 86,000 ש"ח (במזומן 80,000 ש"ח)
  • ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר R – מחיר 96,000 ש"ח (במזומן 90,000 ש"ח)

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

MY25_PANIGALE_V2S_DINAMICHE _12__UC719966_Mid

חדש בארץ: דוקאטי פניגאלה V2

הדוקאטי פניגאלה V2 של 2025 - אופנוע ספורט חדש עם מנוע חדש הקל יותר ב-15 ק"ג מהדגם היוצא וממלא תפקיד כפול - הגיע ארצה בשתי גרסאות; המחיר: החל מ-130 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן