דף הבית / חדשות / רויאל אנפילד משיקה את ההימליאן 450 והשוטגאן 650
Royal Enfield Himalayan 450 (1)

רויאל אנפילד משיקה את ההימליאן 450 והשוטגאן 650

ד.ל.ב מוטוספורט משיקה בישראל שני דגמים חדשים של רויאל אנפילד - ההימליאן 450 עם מנוע מקורר הנוזל הראשון של החברה והשוטגאן 650 על פלטפורמת ה-650 המוכרת

באירוע שהתקיים היום (ג') השיקו בד.ל.ב מוטוספורט שני דגמים חדשים של רויאל אנפילד – ההימליאן 450 עם המנוע החדש מקורר הנוזל והשוטגאן 650.

ההימליאן 450 החדש, שנחשף בתערוכת מילאנו 2023, לוקח את קונספט ההימליאן המוצלח של רויאל אנפילד כמה שלבים קדימה, כשהוא משודרג בכל מקום אפשרי. ראשית המנוע – צילינדר יחיד חדש, ולראשונה מרויאל אנפילד – מקורר נוזל. המנוע מפיק 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד, לעומת כ-25 כ"ס בדגם היוצא מקורר האוויר, ו-4 קג"מ. הנפח המדויק של מנוע הסינגל עומד על 451.65 סמ"ק, כשהמנוע בעל 4 שסתומים וגל זיזים עילי כפול (DOHC), וכמובן מוזרק דלק. תיבת ההילוכים בת 6 מהירויות.

השלדה חדשה עם מערכת מתלים עם בולמים של שוואה, כשבשני הצדדים יש מהלך גלגל של 200 מ"מ מכובדים. מלפנים יש מזלג הפוך חדש  בקוטר 43 מ"מ, המחליף את המזלג הקונבנציונלי, ומאחור בולם בחיבור ישיר בין הזרוע לבין השלדה, כשהפרוגרסיביות מתקבלת על-ידי קפיץ פרוגרסיבי. חישוקי השפיצים במידות שטח של "21 מלפנים ו-"17 מאחור, אשר אמורות לאפשר – יחד עם מערכת המתלים – עבירות שטח גבוהה. נציין כי מדובר בחישוקי פנימיות ולא טיובלס.

העיצוב חדש לגמרי, נשען על קווי העיצוב המוכרים של ההימליאן אך עובר מתיחת פנים מודרנית, ויש כמובן מבחר רב של צביעות. מיכל הדלק בנפח 17 ליטרים, מה שאומר טווח רכיבה מכובד של כ-450 ק"מ על הנייר. המשקל המלא עומד על 196 ק"ג.

מבחינת אבזור, ההימליאן החדש מגיע כמובן עם מערכת ABS המחויבת על-פי התקנות, ויש מסך TFT עגול ומודרני ופנסי LED היקפיים. פרט לכך, ברויאל אנפילד מציעים מגוון רב מאוד של אביזרים מקוריים: החל ממושבים בגובה 805 מ"מ עד 865 מ"מ, מיגון לחלקי האופנוע השונים, מזוודות קשיחות ורכות, ועוד.

מחירו של הרויאל אנפילד הימליאן 450 נקבע על 36,990 ש"ח לגרסה הרגילה, 37,990 ש"ח לגרסת SUMMIT המאובזרת, ו-38,990 ש"ח לגרסת SUMMIT  עם חישוקי טיובלס (ללא פנימית).

Royal Enfield Himalayan 450 (12)

השוטגאן 650 הוצג על פלטפורמת ה-650 סמ"ק של רויאל אנפילד כאשר הוא הגרסה הרביעית על הפלטפורמה. הוא יועד במקור רק לשוק האמריקאי, אשר אוהב מאוד את סגנון הבובר, סטייל אופנועי הארלי דיווידסון ואינדיאן, אך כפי שאנחנו רואים גם אירופה וישראל מקבלים אותו.

הפלטפורמה מוכרת ומורכבת מהסופר מטאור 650האינטרספטור ומהקונטיננטל GT. המנוע הוא טווין מקבילי בנפח 650 סמ"ק המפיק 47 כ"ס ב-7,250 סל"ד ומומנט של 5.3 קג"מ ב-5,650 סל"ד. הכוח עובר דרך תיבת הילוכים בת 6 מהירויות.

מערכת המתלים תכלול מזלג הפוך של שוואה בקוטר 43 מ"מ וצמד הבולמים מאחור עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ.  יש כאן כידון חדש, נמוך ורחב יותר יחד עם מיקום רגליות אחורי יותר, מה שיוצר תנוחת רכיבה מעט ספורטיבית. על הבלימה מלפנים ישנו דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ ומאחור דיסק בודד בקוטר 300 מ"מ.

מחירו של הרויאל אנפילד שוטגאן 650 נקבע על 45,990 ש"ח לגרסאות הבסיסיות ו-46,990 ש"ח לצביעת הפרימיום בלבן ושחור.

Shotgun (1)

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha XS750

נוסטלגיה: ימאהה XS750 – הטריפל מפעם

הרכיבה השבוע על ה-R9 החדש של ימאהה עם מנוע ה-CP3 משולש הצילינדרים הזכירה לנו את ה-XS750 עם מנוע הטריפל משנות ה-70 שהיה הניסיון האמיתי הראשון עם תצורת המנוע הזאת

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן