קטגוריית אופנועי הסופרבייק התחממה בשנים האחרונות עד לכדי רתיחה. בשנים האחרונות אנחנו עדים למלחמת חימוש עזה בין היצרנים, כפי שלא נראתה שנים, עם אופנועים חדשים או מחודשים כמעט מכל היצרנים, בעיקר האירופאים. חובבי סוזוקי לבטח מחכים בכליון עניים לסופרבייק חדש מהחברה שיקרא תיגר לאופוזיציה, אך נראה שייאלצו לחכות עוד.
סוזוקי הגישה אישור לתקנות הזיהום בקליפורניה לדגם הנוכחי לשנת 2016. משמעות הדבר היא כי הסיכוי לראות סופרבייק חדש מהחברה בשנה הבאה הוא אפסי. בעדכון האחרון שביצעה החברה לדגם התווספה גם מערכת ABS לחבילה, כך שהאופנוע יוכל לעמוד תאורטית גם בתקנות האירופאיות של שנת 2017 שיחייבו מערכת שכזאת. אנחנו מקווים מאוד שבסוזוקי לא יחכו כל כך הרבה זמן ואולי אף יציגו את דגם הסופרבייק החדש של 2017 עוד בשנת 2016. בכל זאת, אנחנו מחכים לאופנוע החדש רק מ-2009.
סוזוקי GSX-R1000, תעודת זהות:
- הצגה – 2001, K1. משקל יבש – 170 ק"ג. נפח מנוע – 988 סמ"ק. הספק- 160 כ"ס.
- 2003 – K3, שדרוג ראשון, משקל יבש – 168 ק"ג, 162 כ"ס. שיפורים בשלדה, בלמים
- 2005 – K5, שלדה ומנוע מחודשים. המשקל יורד לכדי 166 ק"ג, נפח המנוע צומח ל-998.6 סמ"ק, ההספק ל-178 כ"ס.
- 2007 – K7, אופנוע כמעט חדש לגמרי. מנוע חדש בנפח 999 סמ"ק המספק קצת מעל 180 כ"ס, אך המשקל עלה ל-172 ק"ג. יש גם מפות ניהול מנוע חדשות.
- 2009- K9, עיצוב חדש, מזלג שואה BPF ומצמד מחליק והספק של 182 כ"ס.
- ספורט מוטורי – טרוי קורסר ניצח את אליפות העולם בסופרבייק עם ה-K5, בשנת 2005. באליפות העולם בסיבולת של ה-FIM יש לסוזוקי מ-2002 לא פחות מ-10 אליפויות. האחרונה ב-2013.