אפריליה הודיעה על ריקול לחלק ממנועי ה-660 סמ"ק החדשים של ה-RS660 והטואונו 660 בגלל בעיה בהנעת השסתומים – שתוביל להחלפת מנוע בשלמותו.
באפריליה הודיעו על ריקול שיוביל להחלפת המנוע בשלמותו בחלק מדגמי RS660 וטואונו 660 שנמסרו ללקוחות ברחבי העולם. הצעד נובע מבעיה במובילי השסתומים של סדרת ייצור מסוימת, שמסתכמת כרגע בכ-700 יחידות ברחבי העולם, מהן כ-100 יחידות בארה"ב. היו גם בעיות שאותרו בטלטלים (Connecting Rod) במספר יחידות שנמכרו בארצות הברית, שהובילו לכשל לאחר אלפי קילומטרים בודדים.
הטואונו 660 וה-RS660 הגיעו ממש לאחרונה לישראל, וכפי הנראה גם בין האופנועים שהגיעו ארצה יש מנועים מסדרת הייצור הפגומה אשר יידרשו לריקול. למיטב ידיעתנו הכלים טרם נמסרו ללקוחות, כך שיוחלף בהם מנוע שלם טרם המסירה ללקוחות.
המנוע המדובר חדש בארסנל אפריליה, אם כי מדובר בחצי בלוק הצילינדרים הקדמי של מנוע ה-V4 של ה-RSV4 הספורטיבי ובנפח אשר קוצץ ל-650 סמ"ק כך שהטכנולוגיה לא חדשה עבור אפריליה. המנוע החדש מפיק 95 כ"ס, גמיש למדי עם טווח מומנט יעיל רחב שמתאים לשימוש יומיומי ובעל אופי חלק מאוד לאספקת כוח, כפי שגילינו במבחן לטואונו 660.
קריאת שירות (ריקול) להחלפת מנוע אינו חדש, ונזכיר שבדוקאטי יצאו לאחרונה בריקול להחלפת המנוע בשלמותו במולטיסטראדה V4 החדש, כולל שבעה כלים שנמכרו בישראל, גם בגלל בעיה במובילי השסתומים. במקרה אחר שהתרחש ב-2016 בימאהה YZF-R1, המנועים נפתחו על-מנת להחליף גלגל שיניים בתיבת ההילוכים.
נעדכן על הסטטוס של האופנועים אשר הגיעו ארצה ברגע שנקבל מידע מדויק בנושא.
לא יאומן. רק יצא וכבר????????? אוי ויי.
עופר אבניר כאב ראש, אפריליה מנחוס בארץ
עזבו מנוע. זה לא חשוב. העיקר הוא שעיצוב האופנוע מדהים. לקנות ולהציב בסלון.
ברגע שמחליפים מנוע האופנוע לא נוסע כמו שהוא יצא מפס היצור היה לי את r1 והייתה ריקול החליפו לי מנוע ופשוט האופנוע קירטע בסוף מכרתי אותו העיקר להיפטר