דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: בנלי TRK702X – יחסי סין-איטליה
Benelli-TRK702X-Test-PH

רכיבה ראשונה: בנלי TRK702X – יחסי סין-איטליה

הבנלי TRK702X בא להמשיך את ההצלחה המסחרית הגדולה של אחיו הקטן, ה-TRK502. הוא מצליח לעשות את זה עם עיצוב מרשים ויכולות גבוהות; מבחן דרכים

צילום: אביעד אברהמי

  • יתרונות: עיצוב רובוטריקי, קלות רכיבה, היגוי ויציבות, עיצוב, נוחות גבוהה בכל מצב, שימושיות, ושוב – עיצוב
  • חסרונות: משקל גבוה, מנוע אנמי, אין בקרות ואלקטרוניקה, תפעול רגלית אמצע, משקף לא מתכוונן
  • שורה תחתונה: אדוונצ'ר איכותי שנראה מעולה ויכול לעשות הרבה, רק צריך קצת יותר פלפל במנוע
  • מחיר: 64,986 ש"ח
  • מתחרים: CFMOTO 800MT ,QJMOTOR SRT800X ובמידה מסוימת גם ה-ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 698 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 70 כ"ס (51.5 קילוואט) ב-8,000 סל"ד, 7.1 קג"מ ב-6,000 סל"ד, הזרקת דלק עם גוף מצערת בקוטר 41 מ"מ, 6 הילוכים עם קלאץ' בתפעול מכאני, שלדת מסבך משולשי פלדה, מזלג מרזוקי הפוך בקוטר 50 מ"מ, מהלך 140 מ"מ, זרוע אחורית מפלדה עם בולם יחיד בעל כיוון עומס קפיץ, מהלך 174 מ"מ, צמד דיסקים קדמיים חצי צפים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים צפים בעלי 2 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 260 מ"מ עם קליפר צף בוכנה בודדת, מערכת ABS, אורך 2,220 מ"מ, בסיס גלגלים 1,505 מ"מ, גובה מושב 835 מ"מ, מרווח גחון 205 מ"מ, משקל יבש 218 ק"ג, מיכל דלק 20 ל', צמיגים 110/80R19, 150/70R17, פירלי סקורפיון ראלי STR, תצרוכת דלק מדודה במבחן 21 ק"מ/ל'

צפו בווידאו – בנלי TRK702X במבחן:

עריכה: אביעד אברהמי

מה זה?

המותג בנלי הולך אחורה לשנת 1911 כעסק משפחתי ותיק שהתחיל בפזארו שבאיטליה, עבר תלאות רבות במהלך השנים עם הרבה מפחי נפש, ונקנה בשנת 2005 בידי קבוצת QJ (או Qianjiang Motorcycle) – קבוצה בתוך קונצרן ג'ילי מסין, שמחזיקה בין השאר גם את וולוו ולוטוס מעולם הרכב. מותג סיני, אבל כל התכנון נעשה במטה שבאיטליה.

אנחנו מכירים את ה-TRK502X, שמרכז את תחום האדוונצ'ר-כביש במשפחת בנלי וזוכה להצלחה מכירתית גדולה בארץ ובעולם. בשנים האחרונות דיווחנו על התוכניות של הסינים מאיטליה להרחיב את הדגם למחוזות 800 הסמ"ק לייצג את המותג בנפחים הפופולריים עם מנוע הלאונצ'ינו 800, ובמקביל גרסת 700 סמ"ק שבזמנו שיערנו שתישאר רק בשוק הסיני. השנים עברו וגרסת 800 טרם הוצגה, כאשר ה-TRK702X הוצג לאחרונה והגיע לכל העולם.

כנהוג, ה-TRK702 מגיע בשתי גרסאות: גרסת X לשבילים עם חישוקי שפיצים בקוטר "19 וצמיג במידה 110/80 מלפנים, ו-17″ מאחור עם צמיג במידה 150/70, וגרסת TRK702 ה'רגילה' שמגיעה עם חישוקים יצוקים – שניהם בקוטר "17 עם צמיגי כביש במידות 120/70 מלפנים ו-160/60 מאחור. את הראשונה לקחנו למבחן, ואילו השנייה אמורה להגיע לישראל בהמשך השנה.

בנלי TRK702X
בנלי TRK702X

במרכז העניינים נמצא מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח של 698 סמ"ק, שמפיק 70 כ"ס וכ-7 קג"מ. בהיקפו נמצאת שלדת צינורות, עם מזלג קדמי הפוך ובשרני בקוטר 50 מ"מ שאותו פגשנו גם ב-502 וגם ברשימת המכלולים של רוב דגמי בנלי. הנתונים הטכניים דומים כאן ל-TRK502X עם מהלך גלגל של 140 מ"מ, עם צמד דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים צפים עם צמד בוכנות ומערכת ABS שלא מתנתקת. בסיס הגלגלים קצר כאן ב-20 מ"מ לעומת אחיו הקטן, גובה המושב נמוך ב-25 מ"מ, מרווח הגחון נמוך ב-15 מ"מ והמשקל היבש גבוה ב-5 ק"ג.

לעומת אחיו הקטן וצנוע האלקטרוניקה, לבנלי 702 מסך TFT קל לקריאה בגודל 5″ ופנסי LED חזקים (ה-TRK552 החדש שיוצג השנה יישר קו בעניין הזה). על ה-ABS הלא מתנתק כתבנו, וחוץ מזה כלום. אין בקרת אחיזה, אין מצבי רכיבה ואין קוויקשיפטר, מה שיש זה תאורת המתגים הכחולה שאנחנו מאוד אוהבים. ג'ט סטאר, היבואנית הישראלית של בנלי, מוסיפה כחלק אינטגלי במחיר סט ארגזי אלומיניום, הכולל צמד ארגזי צד וארגז אחורי (בשווי 8,500 ש"ח). פרט לכך יש מגני ידיים מאלומיניום, סבל מחוזק להעמסת מטען ורגלית אמצע.

מחלקת העיצוב של בנלי יושבת באיטליה ומצדיקה כל יואן או אירו שהיא מקבלת בתקציב. ה-TRK702 נראה מעולה ומודרני, עם עיצוב שזכה לשם 'רובוטריק' על-ידי בני הנוער שראו אותו, במיוחד עם שילוב הצבעים של אופנוע המבחן. ברגע שרואים אותו רוצים לעלות עליו ולצאת לחקור את הכבישים והשבילים במדינה. וזה בדיוק מה שעשינו.

רובוטריק עם עיצוב מיוחד ומוקפד
רובוטריק עם עיצוב מיוחד ומוקפד

ביצועים

ברשותכם נתחיל במשפט שכתבנו במבחן של ה-TRK502X: "מי שמכיר את סגמנט האדוונצ'ר הבינוני יבין מלכתחילה שלא לצפות לכלי ביצועים. ובאמת, אין כאן אופנוע שיגרום לחושים שלכם לצעוק מהתלהבות. אבל מה שיש זה אופנוע מאוזן, נעים וקל מאוד לרכיבה". למרות תוספת של 200 סמ"ק ומעט מעל ל-20 כ"ס – המילים נשארות זהות. בשלב ההתנעה המנוע חלק, עדין ושקט כשהוא עולה במעלה סיבובי המנוע באותה הצורה. הכוח נוכח וזמין מסל"ד נמוך, אבל צריך לדחוק במנוע בשביל להוציא ביצועים שנדרשים להשתלבות בתנועה או לעקיפה, וגם שם הוא מאבד אוויר בחלק העליון של מד הסל"ד. אין קוויקשיפטר או אופציה לכזה, אבל החלפות ההילוכים חלקות וקלות בזכות המצמד הרך. מהירות השיוט הנוחה היא עמוק בתוך התחום הפלילי, ואין שום בעיה לקבע את יד ימין ולהתיישב בנתיב השמאלי של כביש 6 ולחלוף על פני כולם.

ה-TRK702X יציב מאוד בקו ישר וממש לא מתרגש מרוחות צד ומהגשם שחווינו במהלך ימי המבחן. תחושת ההיגוי מעט כבדה ואיטית יותר ממה שזכרנו ב-502, אבל גם כאן מקבלים יכולת טובה גם בפניות מהירות וגם באיטיות בכבישי ההרים המפותלים שסובבים את ירושלים. כמו כל אופנוע מודרני, קל מאוד לרכוב עליו וקל מאוד לשלוט על הקצב, גם בכניסה לפניות תחת בלימה וגם במהלכן כשהוא על הצד, כאשר הוא לא מתרגש ממהמורות או בורות שאופייניים באספלט של החורף. לא נמצא כאן התנהגות מרגשת וזריזות ספורטיבית, אבל הכל עובד בדיוק כמו שצריך, ללא הפתעות ועם הרבה בטחון ואיזון.

התנהגות טובה ומנוע יעיל ולא מרגש
התנהגות טובה ומנוע יעיל ולא מרגש

הבולמים מלפנים נטולי יכולת כיול והכיוונון המקורי מכויל מעט קשיח לטעמנו בקצב האיטי יחסית שבתוך העיר, כאשר מפגש עם פסי האטה אופייניים שנבנו ללא התחשבות בתקן או בבורות של אזורי תעשייה החזירו מעט מלחמה בחזרה לידי הרוכב. לא משהו מסוכן או יותר מדי מפריע כמובן, אבל כן יש הבדל בספיגה ונוחות שסיפקו אדוונצ'רים אחרים שעולים עשירייה או יותר. הבלמים עושים את עבודתם על הצד החיובי ומספקים רגש וכוח עצירה טובים.

מי שבוחר את גרסת ה-'X' עושה זאת בשביל חישוקי השפיצים במידות של אופנוע אדוונצ'ר – "19 מלפנים ו-"17 מאחור – שנועדו לאפשר ירידה לשבילים ומעבר להם. כרגיל בעולמות האדוונצ'רים המודרניים, לא מדובר כמובן באופנוע שטח שיכול לחצות נחלים ולשחק בסלעים, אבל הוא בהחלט מאפשר רכיבת שבילים ארוכה ומלאת חוויות עם מספיק יכולת לעלות לקצבי אדרנלין וכיף.

איך זה מרגיש?

אספנו את האופנוע בתל-אביב ביום גשום וחלק במיוחד שיצר הצפות על הכבישים, כאשר המחשבה הראשונה הייתה על היעדרן של בקרות האחיזה או מצב גשם בסיסי שמעדן את תגובת המנוע. מיד כשהתנענו את המנוע הבנו שכנראה פה לא תהיה בעיה. המנוע שקט וממש לא מאיים, כשהסיבה לכך מתחלקת שווה בשווה עם כיול המנוע והמפלט הענקי שלדעתנו פשוט חונק לו את הצורה. אמנם יש כאן 70 כ"ס, אבל בשום צורה הסוסים האלה לא מאיימים או אגרסיביים. יש כאן מנוע פשוט יחסית שעושה את העבודה, עבודה טובה אפילו, אבל לא יגרום לרוכב להתלהב או להתרגש ממנו. נגדיר את זה כך, גם בשלוליות החלקות של דרום תל-אביב לא איבדנו אחיזה אפילו פעם אחת בעת האצה, וזה כשעדרי הוולט המסכנים והרטובים שסביבנו רכבו עם רגליים על הכביש בכדי לא להחליק בצמתים. ממש בקרת אחיזה טבעית. בעיר הוא נעים ושקט ומאפשר לנוע בקלות סביב הרכבים האיטיים, וביחד עם המצמד הרך, הבלמים הטובים והצפויים והמושב הנמוך – יש כאן כלי עירוני מוצלח.

נוח, יעיל ותפוח
נוח, איכותי ויעיל

ההרגשה ממשיכה על הכביש המהיר עם המנוע הצפוי, המושב הנוח, המשקף הקדמי שאמנם לא מתכוונן אבל מספק הגנת רוח טובה וסביבת הרוכב הנעימה. בבנלי יודעים לפנק את הרוכב עם מתגים שמוארים באור כחול, ומעבר לפונקציונליות מעניקים גם תחושה נעימה. לוח ה-TFT מספק את כל הנתונים הנדרשים בצורה ברורה ולא מעמיס ביותר מדי פונקציות. מה שכן היה חסר לנו במידע זה נתון צריכת הדלק המשוערת. אין משהו מיוחד לכתוב על היכולות בכבישים המפותלים כי הוא בא לעבודה ולא בא לעבוד בהקשר הזה. אפשר לצלוח את הפניות, הירידות והעליות בקצב מהיר ובטוח אבל כשתגיעו לקצה השני לא בהכרח תחפשו לחזור מאותו הכביש, אלא אפילו תסתפקו בדרך חזרה בציר הארוך והישר.

הימים הגשומים נתנו לנו טבע נקי ופורח עם אתגרי בוץ כאלו ואחרים. נזכיר שוב שלא מדובר על אדוונצ'ר-שטח עם חישוק 21″ מלפנים, כאשר יש כאן מהלך גלגל מוגבל, משקל גבוה ובולמים שמכוילים לעבודת כביש. למרות זאת, אין שום בעיה להיכנס עמוק אל תוך השטח ולהסתמך על רשת השבילים שמכסה את הארץ לאורך ולרוחב. אין נקודה שרצינו להגיע אליה ולא הצלחנו, אבל חשוב מאוד לעשות תיאום ציפיות ברור ולא לחשוב לרגע שהעובדה שיש לימאהה טנרה גם 700 סמ"ק מאפשרת לשניכם להגיע לאותו המקום ובאותו קצב. זה לא אותו האופנוע ולא אותה היכולת בשטח.

ביקורת קטנה ניתן לתפעול של רגלית האמצע. כמו ב-TRK502, רגליות המורכב מפריעות להכניס את הרגל ולדרוך על הצ'ופציק שמוריד את הרגלית. זה מעצבן ברמה כזאת שכבר תבחרו לא להתשמש ברגלית ואז סתם חבל על המשקל והכסף שזה מוסיף. יש פתרונות טובים יותר וחבל שבבנלי לא מקדישים לזה תשומת לב.

נסיים עם מראה העיניים ונסכם שהבנלי TRK702X נראה פשוט מעולה, עם שילוב צבעים מרשים, גרפיקה יפה ואיכות הרכבה כוללת שיהיה קשה למצוא באופנועים שעולים יותר.

אופנוע טוב ללא יומרות
אופנוע טוב ללא יומרות

סיכום ועלויות

העולם המוטורי נע על ספקטרום הסטיגמות, כאשר יש דעה ברורה לכל אחד כשהוא שומע שהאופנוע מגיע מאיטליה וכנ"ל כשארץ המוצא היא מסין. האם הבנלי הוא יותר איטלקי, יותר סיני, והאם זה משנה בכלל? טבעי לכתוב שהשוק הגלובלי של היום מטשטש את הגבולות האלה ומאפשר לשים בצד את כל המחשבות והדעות, אבל במהלך המבחן נתקלנו בהרבה בלבול של רוכבים ששאלו על האופנוע הספציפי ועל היצרנית, וגיבשו דעה מוצקה כששמעו על איטליה וסין באותו המשפט.

כמו אחיו הקטן, גם הבנלי TRK702X הרשים אותנו מאוד, וסביר להניח שהוא ימשיך עם באותו קו הצלחה ויהיה פופולרי בעולם הגדול וגם בישראל הקטנה לא פחות מאשר ה-TRK502. מצד אחד הוא בסיסי ולא מפוצץ אלקטרוניקה שיכולה לבלבל רוכבים מתחילים ומתקדמים יחדיו, וזה נאמר במובן החיובי של המילה. מה שרואים זה מה שמקבלים. אין בקרות סמויות שדורשות התאמה מיוחדת ואין אלקטרוניקה מיוחדת. כשתרדו מהכביש לשטח תוכלו להמשיך את הרכיבה ולא תעצרו בשביל לגלול במסך ולהחליף מצבים. הוא נראה מעולה לטעמנו, עם אפקט הגעה מרשים ושילוב צבעים יפה.

בבנלי יצרו גם כאן את אחד מהאופנועים הקלים, הידידותיים והיעילים ביותר לרכיבה שיש בסגמנט או בכלל. הוא מתאים לרוכבים שהתחילו בתחילת דרכם עם ה-TRK502 ומחפשים אופנוע ורסטילי שיאפשר להם יותר יכולות בכביש ובשטח, והוא גם מתאים לרוכבים ותיקים שמחפשים אופנוע חדש נוח ויעיל לכבישים ושבילים הישראליים.

מי שיעשה בחוכמה ויתעלם מארצות המוצא, שכבר שנים רבות מנסות למחוק את סטיגמות העבר, ימצא בבנלי TRK702X אופנוע מודרני, חתיך ועם יכולות טובות מאוד בחיי היום-יום. המחיר של 65 אלף ש"ח שם אותו מעל למתחרים מסוימים בסגמנט, אבל בתמורה מקבלים זיווד מזוודות איכותי ויקר, אחריות יבואן של 5 שנים או 50 אלף ק"מ, ומועדון לקוחות חי ופעיל. הביקורת שלנו על המנוע יכולה להיות דווקא בסעיף היתרונות של חלק מהלקוחות שלא מחפשים הרפתקאות אדרנלין מסכנות חיים, ואלו ימצאו רק דברים טובים כאן.

סיכמנו את המבחן של ה-502 במשפט שבנלי עשו עבודה טובה בהחלט, ושאנחנו מחכים לראות איך יצאו האחים הגדולים יותר שצפויים להגיע בקרוב לישראל. אז הנה ראינו וחווינו, ואין ספק שיש כאן אופנוע טוב מאוד.

עלות תחזוקה

  • 1,000 ק"מ – 747 ש"ח
  • 6,000 ק"מ – 747 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 747 ש"ח
  • 18,000 ק"מ – 1,812 ש"ח
  • סה"כ ל-18,000 ק"מ – 4,053 ש"ח

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן