- יתרונות: מנוע ותמסורת, עיצוב, גימור, תצרוכת דלק, התנהגות, אבזור, ABS
- חסרונות: גודל פיזי קטן
- שורה תחתונה: קטנוע אורבני קטן, זריז וטוב עם אבזור עשיר יחסית, מערכת ABS והתנהגות מצוינת
- מחיר: 19,985 ש"ח (לפני אגרות רישוי)
- מתחרים: הונדה PCX125
- נתונים טכניים: מנוע סינגל 125 סמ"ק, DOHC עם תזמון משתנה, 12.1 כ"ס, 1.2 קג"מ, תמסורת וריאטור, גובה מושב 765 מ"מ, משקל 127 ק"ג, צמיגים 110/70-13, 130/70-13
מה זה?
ה-Nmax125 הוא קטנוע אורבני חדש של ימאהה, שתוכנן מאפס ולא נשען על דגם קיים. העיצוב הספורטיבי (וגם השם – Max) נשען על זה של משפחת ה-MAX – טימקס ואיקסמקס, כשימאהה מכוונים את הכלי לצעירים ומתחילים.
בבסיס ה-Nmax מנוע 125 סמ"ק חדש – עם תזמון שסתומים משתנה, וזאת כדי להגדיל את טווח הכוח היעיל ולשפר את תצרוכת הדלק. ה-Nmax מגיע גם עם מערכת ABS כסטנדרט – לראשונה בקטנוע 125. עוד באבזור – לוח שעונים קומפקטי שמכיל מידע רב, כמו למשל תצרוכת דלק, וכן פנסי LED יוקרתיים עם תאורה לבנה מודרנית שמאוד אהבנו. מתחת למושב יש מקום לקסדה אחת מלאה, ובין הרגליים אין באמת אפשרות להניח ציוד בגלל השדרה הגבוהה., כך שמי שירצה נפח מטען יצטרך להוסיף ארגז. פרט לכך יש תא פתוח בחלק הקדמי, עמוק וגדול, אבל כאמור פתוח.
ביצועים
ה-Nmax הוא קטנוע אורבני קטן וזריז, אבל בסעיפי הביצועים הוא מצטיין. המנוע החדש בשילוב הווריאטור יוצרים יחידת הנעה איכותית. כוח יש כבר מסל"ד נמוך, וברמזורים הקטנוע מזנק מצוין עם שילוב טוב של הווריאוטר. לאחר מכן יש תחושה של כוח זמין על טווח סל"ד רחב, והווריאטור חלק ונעים בכל מהירות או סל"ד. המהירות המקסימלית שראינו על השעון הייתה 120 קמ"ש, כשעל ה-GPS ראינו באותו הזמן 113 קמ"ש אמיתיים.
המתלים הם פשרה מצוינת בין נוחות לבין ספורטיביות, ולכן הם גם סופגים היטב אספלט עירוני ומבודדים את הרוכב בצורה סבירה, אבל גם בעלי יכולות ספורטיביות לא מבוטלות. יצא לנו לקחת את ה-Nmax אפילו לכביש 395 – אשתאול-צובה – והוא שמר שם על יופי של קצב. גם הבלמים מצוינים, וכאמור יש מערכת ABS שמגיעה כסטנדרט. בסך הכל הביצועים של ה-Nmax הם טובים מאוד, בטח ביחס לכלי שבבסיסו הוא אורבני ולא ספורטיבי.
איך זה מרגיש?
קטן, זריז וכיפי. אנחנו אוהבים כלים קטנים וזריזים, ולכן התחברנו ל-Nmax מהר מאוד, במיוחד כשהוא מגיע עם התנהגות דינמית טובה מאוד ומנוע איכותי. יחד עם זאת, ככלי אורבני קטן, ייתכן שלרוכבים גבוהים מאוד יהיה קצת צפוף.
לתנועה עירונית צפופה, כמו זו של גוש דן, זהו אחד הקטנועים הטובים שיש היום בשוק הישראלי – כאמור בזכות המנוע וההתנהגות, אבל גם בגלל הזריזות, ובטח שבזכות ה-ABS שעובד היטב. כבונוס מקבלים את העיצוב המודרני והנאה.
בנסיעות בינעירוניות הוא פחות מצטיין כמובן. כל עוד מדובר בתנועה בין פרברים – ה-Nmax ישמור על היתרונות שלו והחסרונות לא יבואו לידי ביטוי. אולם ברגע שתדרשו מרחקים גדולים יותר על כבישים מהירים – הוא עלול להיות קטן וחלש מדי, שכן המהירות הנוחה שלו היא עד 110 קמ"ש על השעון (קצת יותר מ-100 קמ"ש על ה-GPS.
נציין רק שאיכות הגימור טובה מאוד, וה-Nmax מרגיש מהודק ושלם.
עלויות
מחירו של ה-Nmax עומד על 20 אלף ש"ח. זה אמנם יותר מקטנועים טייוואנים זולים, אולם מקביל למחירו של מתחרהו הישיר – הונדה PCX, כשבמחיר הזה מקבלים גם ABS בימאהה.
תצרוכת הדלק במהלך המבחן עמדה על כ-30 ק"מ/ל' בתנאים מאומצים מאוד שכללו גם פול גז בכבישים בינעירוניים – בהחלט טוב.
עלויות טיפולים
- 1,000 ק"מ – 430 ש"ח
- 6,000 ק"מ – 710 ש"ח
- 12,000 ק"מ – 872 ש"ח
- 18,000 ק"מ – 1,091 ש"ח
- 24,000 ק"מ – 1,184 ש"ח
- סה"כ ל-24,000 ק"מ – 4,287 ש"ח
לתיאום רכיבת מבחן על הימאהה Nmax – לחצו כאן
קישורים נוספים
- השקה עולמית – ימאהה Nmax125 (כולל וידאו)