דף הבית / גריד / תערוכת קלן: עולם האופנועים בתקופת רנסנס!
Intermot 2016 - 17YM CBR1000RR Fireblade SP/SP2 and 17YM CB1100 EX/RS

תערוכת קלן: עולם האופנועים בתקופת רנסנס!

עשרות הדגמים החדשים והמחודשים שהוצגו בקלן מוכיחים שעולם האופנועים נמצא בפריחה חסרת תקדים

אנחנו מנסים, אבל לא מצליחים לזכור מתי תערוכת INTERMOT שבקלן, גרמניה, הייתה כל כך עשירה, שופעת דגמים חדשים ומחודשים.

התערוכה הזו מתקיימת אחת לשנתיים, מקדימה בחודש את תערוכת EICMA השנתית שבמילאנו, ולרוב מוצגים בה דגמים בודדים חדשים, בדרך כלל של ב.מ.וו וק.ט.מ, ולפעמים גם היפניות זורקות איזה דגם או שניים חדשים כדי להשאיר את הפוקוס לכלים החשובים שיוצגו במילאנו ועם זאת לקבל קצת חשיפה לדגמים הפחות חשובים.

אבל השנה תערוכת קלן הייתה שונה. INTERMOT 2016 תיזכר כתערוכה העשירה ביותר של העשורים האחרונים, והוצגו בה עשרות דגמים חדשים. נכון, חלקם לא חדשים באמת אלא מתיחת פנים ושדרוגים כאלו ואחרים לדגמים קיימים, וחלק היו גרסאות נוספות לפלטפורמה קיימת, אבל היו גם כמה דגמים חדשים לחלוטין כמו הדוקאטי 939SS והקימקו AK550. בכל מקרה, מה שחשוב פה זה המגמה. אם בקלן הוצגו כל כך הרבה דגמים, זה אומר שבמילאנו, שתיפתח בדיוק בעוד חודש, אנחנו צפויים לגל חסר תקדים של דגמים חדשים וחשובים.

סוזוקי GSX-R1000 - החברה מתעוררת אחרי תרדמת ארוכה
סוזוקי GSX-R1000 – החברה מתעוררת אחרי תרדמת ארוכה

תערוכת קלן 2016 מעידה יותר מכל על השינויים הדרמטיים שעוברים של שוק האופנועים העולמי. עד 2009 ראינו פריחה ומרוץ חימוש בין היצרניות, אולם המשבר של 2009, שחתך כמחצית משוק האופנועים העולמי, אילץ את השחקנים בשוק לחשב מסלול מחדש ולייצר גם אופנועים בתקציבים נמוכים כדי להגדיל את קהל היעד. את פירות היציאה מהמשבר התחלנו לראות ב2012 אל תוך 2013, וראינו את זה למשל היטב עם הונדה וימאהה בסדרות ה-NC, ה-CB וה-MT.

כעת, 3 ו-4 שנים אחרי, כשהכיוון החדש הוכיח את עצמו, המכירות גדלו משמעותית, דם חדש נכנס לתחום ואיתו גם הכסף הגדול, אנחנו רואים את התוצאה – פריחה, כאמור חסרת תקדים, ומבול של כלים חדשים ומחודשים. תקופת רנסנס בשוק האופנועים העולמי. הכסף שנכנס אפשר ליצרניות לפתח כלים לסגמנטים הפופולריים, והנה אנחנו מוצפים בהם. המשבר של 2009 אילץ את היצרניות לחשוב ולהתייעל, וכולנו הרווחנו מזה.

התערוכה הזו תיזכר גם בגלל המגמה שעושה קאמבק – מרוץ החימוש המטורף בגזרת אופנועי הספורט, כשהכוונה היא לסופרבייקס. לליטרים. לא פחות מ-3 גרסאות הומולוגציה חדשות, סופר-יקרות ומתוחכמות, הוצגו השנה בקלן – של סוזוקי שעושה קאמבק מרשים עם הג'יקסר 1000, של הונדה עם הפיירבלייד SP ו-SP2 החדשים (הגרסה הסדרתית תוצג במילאנו) ושל קוואסאקי עם ה-ZX-10RR, ועוד אחת של אפריליה עם ה-RSV4 RR. לזה תוסיפו את ה-R1 וה-R1M של ימאהה, הוותיקים יותר, וכמובן את הב.מ.וו S1000RR, כולל גרסת ה-HP4, ותקבלו עולם שלם שחזר לחיים אחרי שכבר הוספד כמעט בכל מקום אפשרי. והשנה, 2016, אנחנו עדים להשתלטות האלקטרוניקה על הכלים הללו, עם בקרות החלקה מתוחכמות, מערכות ABS למרוצים ולפניות, הזרקות דלק RbW עם מצבי ניהול מנוע, מתלים אלקטרונים, קוויקשיפטרים, בקרות זינוק, בקרות ווילי, מסכי TFT צבעוניים ומה לא. טירוף מוחלט!

כוכבת חשובה בתערוכה היא סוזוקי, שמתעוררת משינה ארוכת שנים ומציגה כמה דגמים חדשים ומחודשים. כוכב נוסף בתערוכה, בטח ובטח לשוק הישראלי, הוא הקימקו AK550 – המתחרה הישיר לטימקס שבנוי בדיוק כמוהו. אנחנו צופים שבתמחור נכון הוא עשוי להרעיד את שוק המקסי-סקוטרים הישראלי.

כדי לעשות לכם סדר בקריאה, אנחנו מרכזים כאן קישורים לכל הדגמים החשובים שעליהם כתבנו. ישנם עוד דגמים רבים, פחות רלוונטיים לשוק הישראלי, כמו למשל של טריומף, שעליהם נכתוב בימים הקרובים ונעדכן את רשימת הקישורים שכאן.

בינתיים, תתכוננו כמונו למילאנו, כי שם באמת הולך להיות מטורף.

קימקו AK550 - מתחרה ישיר לטימקס, חשיבות גדולה לשוק הישראלי
קימקו AK550 – מתחרה ישיר לטימקס, חשיבות גדולה לשוק הישראלי

אפריליה

ב.מ.וו

דוקאטי

הונדה

הוסקוורנה

טריומף

ימאהה

סוזוקי

ק.ט.מ

קוואסאקי

קימקו

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן