מי שראה את מרוץ פתיחת העונה של אליפות ה-MotoGP לבטח הבחין כי נכנסו לעידן חדש – עידן הכנפונים. רוב רוכבי המפעל וגם חלק מרוכבי קבוצות הלוויין של הקטגוריה הבכירה צוידו בכנפונים בקדמת האופנועים, האמורים לשפר את הצמדת חלקו הקדמי של האופנוע לקרקע בהאצות ובפניות.
עד כה לא היו תקנות שאסרו שימוש בחלקים שכאלו, כל עוד אלו לא חורגים מרוחב האופנוע. כעת, לאחר הסבב הראשון בקטאר, מודיעה ועדת החוקים של האליפות כי השימוש בעזרים אווירודינמיים ייאסר בקטגוריות הקטנות – Moto2 ו-Moto3.
בקטגוריית Moto2 האיסור ייכנס לתוקפו באופן מיידי, שכן אין כרגע אף קבוצה העושה שימוש באביזרים כאלו. השימוש בכנפונים אחוריים, כפי שהציגה קבוצתו של דומיניק אגרטר, נאסרו על הקבוצה עוד בטרם הסבב הראשון.
בקטגוריית Moto3 חלק מהקבוצות כבר עושות שימוש בכנפונים קדמיים, כפי שניתן לראות בתמונה, מאופנוע המהינדרה של פאקו בנייאיאה, ולכן האיסור ייכנס לתוקפו החל מעונת 2017.
מה עם הקטגוריה הבכירה? כעת לא נאמר דבר, אך אנחנו מנחשים שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה. חלק מהקבוצות כבר מתלוננות כי שני צמדי הכנפונים של הדוקאטי יוצרים מערבולות מסוכנות בזמן עקיפה.
האיסור לכשעצמו הוא די מגוחך, באותה מידה אפשר לקרוא למשקף הקדמי "אביזר אוירודינמי". איפה בכלל עובר הגבול שבין הפיירינג "הרגיל" ל"תוספות"? אגב, מה התירוץ הרשמי לאיסור?
התירוץ הרשמי הוא זה שתופס כמעט להכל – כסף. לחסוך עלויות פיתוח מקבוצות שאין ידם משגת.