סילברסטון אינו המסלול החביב על מארק מרקז ועל ה-RC213V של קבוצת המפעל רפסול-הונדה. מרקז ניצח בסילברסטון ב-2014, אבל מאז השאיר את הניצחון לוויניאלס על הסוזוקי, רוסי על הימאהה ודוביציוזו על הדוקאטי. חביב או לא, מרקז היה בחוד לכל אורך האימונים, ובדירוג מרקז עוצר את השעון על 1:58.168 דקות – שיא מסלול חדש, כ-0.4 עשיריות מהיר מרוסי – וכובש פול פוזישן מספר 60 מתוך 120 ניסיונות. מדהים. אחריו בשורה הראשונה רוסי על גבי הימאהה YZR-M1 של קבוצת המפעל מונסטר-ימאהה, וג'ק מילר על גבי הדוקאטי GP19 של קבוצת פרמאק.
פאביו קוארטררו, שהיה המהיר באימונים, מחזיר את האופנוע הראשון שלו לאחר שנדלקת נורת אזהרה, ועדיין מדרג רביעי. אלכס רינס על הסוזוקי GSX-RR חמישי, ויניאלס והימאהה שישי. דובי מצליח רק אט-אט לאלף את הדוקאטי GP19 של קבוצת המפעל, ולאחר שהוא צולח את מקצה הדירוג המקדים דובי מדרג שביעי. אלייש אספרגרו, לראשונה העונה, קובע זמן ששולח אותו היישר למקצה הדירוג הקובע, אבל לא מצליח לסיים את המרוץ.
מזנקים אל הפנייה הראשונה. מרקז מזנק היטב, ואחריו צוללים לפנייה הראשונה רוסי ורינס. קוארטררו סוגר גז כשרינס חווה אובדן אחיזה רגעי. קוארטררו מנסה לפצות בפתיחת מצערת לרווחה, אבל מעט מוקדם מדי וחזק מדי לצמיגים קרים והימאהה עונה בלשגר את פאביו מעבר להייסייד. דובי, שמנצל במלואו את מתקן הזינוק של הדוקאטי GP19, מגיע כטיל לפנייה 1 וממריא אל-על כשהוא פוגש את הימאהה של קבוצת הלוויין פטרונאס שמחליק אל צידי המסלול.
דובי, חבוט כהלכה אבל בריא ושלם למעט אובדן זיכרון זמני, עוזב את סילברסטון עם אפס נקודות אליפות ואופנוע שרוף.
בדרך לפנייה האחרונה היה זה מרקז על-גבי ההונדה RC213V שמוביל ומגן כנגד אלכס רינס, שרוכב צמוד למרקז על גבי הסוזוקי GSX-RR. למעט מספר פניות שבהן מוביל רינס, מרקז עושה את כל העבודה מהחוד. הסוזוקי מהיר בעליל בפנייה מההונדה, אבל מרקז מגן על הקו בעקשנות ותוקף בחזרה מיד כשרינס מנסה לעקוף.
שתי הקפות לתום המרוץ ורינס מנסה הכל. כולל תקיפה של מרקז בקו החיצוני לפנייה. מרקז מנצל את הדרייב וכוח המנוע העדיף כשהוא רוכב בקו הגנתי בניסיון למנוע מרינס לעקוף. פנייה ועוד פנייה, ומרקז מצליח לשמור את רינס מאחור.
פנייה אחרונה, ומרקז מנסה בכל כוחו להדק את הקו. רק שהצמיג האחורי של מרקז מסרב להינעץ באספלט החדש של סילברסטון ומרקז לא מצליח להדביק את האופנוע לאפקס ויוצא רחב מאוד אל הישורת. מאחור, רינס מרחיב מעט את הקו בכניסה לפנייה האחרונה על מנת למקסם את הדרייב של הסוזוקי, ובמצערת פתוחה מכוון אל הרווח שמותיר מרקז. מרקז על הגז עם צמיג אחורי שמחליק לעבר קו הסיום נכנע ב-13 אלפיות השנייה לאלכס רינס, שמצליח בדיוק ברגע הנכון למקסם את מהירות הפנייה של הסוזוקי GSX-RR. את הפוטו-פיניש אתפם יכולים לראות בתמונה שבראש הכתבה.
ורגע לפני שניפרד לשלושה שבועות עד מיזאנו. יוהאן זרקו, רוכב קבוצת המפעל של ק.ט.מ, מחליט להיפרד מאוכף ה-RC16 ומוותר על עונת מרורים נוספת על-גבי האופנוע הקטום. בדרך, זרקו מתרסק בלואוסייד בסילברסטון ולוקח עמו את מיגל אוליברה, רוכב קבוצת הלוויין ק.ט.מ טק-3, שצפוי להחליף את זרקו. חורחה לורנזו חוזר לאוכפו של ההונדה RC213V של קבוצת המפעל רפסול-הונדה לראשונה מאז שבר שתי חוליות בעמוד השדרה באסן. בדירוג לורנזו איטי ממרקז ב-3.5 שניות, מזנק מהמקום ה-20 ומסיים את המרוץ במקום ה-14.
עתידו של זרקו לא ברור. לטעמנו, גם עתידו של לורנזו לוט בערפל, שכן מקומו בקבוצת רפסול-הונדה מובטח אבל אנחנו בספק עם לורנזו יצליח לרפא את הסדקים שנפערו בעונות האחרונות בשריון המנטלי שכל כך חשוב לרוכב מרוצים.
תוצאות הסבב ה-12, סילברסטון
- אלכס רינס
- מארק מרקז
- מאבריק ויניאלס
- ולנטינו רוסי
- פרנקו מורבידלי
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-12
- מארק מרקז, הונדה 250 נק'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 172 נק'
- אלכס רינס, סוזוקי, 149 נק'
- דנילו פטרוצ'י, דוקאטי, 145 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 118 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 116 נק'
מרוץ מותח ומלהיב בחוד
אבל מארק מרקז וההונדה
משקיפים גבוה מלמעלה על כל היתר
"הונדה זה הונדה"
לא "הונדה זה הונדה" אלא "מרקז זה מרקז", ואני אומר את זה בתור אחד שלא אוהד אותו.. רוכבים אחרים על הונדה לא מגיעים לשום מקום.