מארק מרקז לוקח את ההונדה RC213V של קבוצת רפסול על המגבלות לאורך 27 הקפות סביב פיליפ איילנד, כשהוא דוחק, דוחף ורודף את רוכב ימאהה התורן – והפעם מאבריק ויניאלס על ה-YZR-M1 של קבוצת מונסטר – אל הקצה ומעבר. ויניאלס מוביל לאורך הקפות רבות כשמרקז צמוד אליו מאחור. בתחילה מרקז שומר על ויניאלס שלא ייעלם לו באופק על צמיגים רכים וסופר דביקים מלפנים ומאחור, בעוד מרקז בחר צמיג קדמי קשה לחלקו הקדמי של ההונדה. לאחר כשני-שליש מרוץ נראה כי מרקז פשוט סוגר גז באמצע הישורת, ובהקפות האחרונות מרקז עושה חזרות כשהוא יוצא מהסליפסטרים ומראה לויניאלס גלגל בטרם סוגר גז.
במעבר האחרון של הצמד בישורת, מרקז מנצל את הסליפסטרים באדיבותו של ויניאלס ואת כוח המנוע העדיף המעניק לו יתרון של תשעה קמ"ש בישורת, הוא מגיח מאחורי ויניאלס, ועם ביצים מעופרת יצוקה בולם עמוק אל תוך פנייה 1 הקרויה על שמו של אחד, מיק דוהאן. ויניאלס עוד נצמד למרקז כשהוא מנצל את מהירות הפנייה העדיפה של הימאהה YZR-M1. מרקז מגן על קו המרוץ ומאחוריו ויניאלס זומם על עקיפה. ויניאלס ממהר לצאת על הגז מפנייה 6 על מנת לנצל רצף פניות מהירות, כשבירידה מלוקי הייטס ויניאלס מתכנן לתקוף את מרקז בקו הפנימי בהפיכת כיוון לפנייה 10.
אל הקצה, ומעבר: בשבריר שבו ויניאלס בולם לפנייה 10, הצמיג הקדמי שלו נכנע לשחיקה ולפיזיקה, מאבד אחיזה, וויניאלס מוטח בחוזקה אל האספלט. עשרים ושש הקפות ותשע וחצי פניות של רכיבה טסות אל מלכודת החצץ.
מזג האוויר לא היטיב עם הרוכבים. מרבית מקצי האימון היו רטובים. מקצי הדירוג בשבת בוטלו לאחר שמיגל אוליברה על ה-RC16 של קבוצת ק.ט.מ טק-3 נדחף על-ידי משב רוח אל מחוץ למסלול ממש בקצה הישורת מבלי שיוכל לבלום, והוא מתרסק במהירות גבוהה. מקצי הדירוג נערכו בראשון בבוקר. פאביו קוארטררו היה קורבן של יד ימין שלו כשהוא מתרסק בהייסייד בהקפת החימום באימון החופשי הראשון בשישי, והוא מאבד את כל מקצה האימון השני. זה לא מנע ממנו לזנק שני, אחרי ויניאלס ולפני מרקז. קוארטררו מתרסק בפנייה הרביעית אחרי שדנילו פטרוצ'י ממריא להייסייד עם הדוקאטי GP19של קבוצת המפעל, כשפטרוצ'י עצמו נוחת על הימאהה של קוארטררו.
רוסי זינק היטב מרביעי היישר אל החוד. הוא הוביל למספר הקפות, ואז נסוג לאחור. במרוץ ה-400 שלו ב-GP רוסי מסיים במקום השמיני.
ויניאלס, שכאמור, מתרסק שלוש פניות מקו הסיום, משדרג את קאל קראטשלאו על ההונדה RC213V של קבוצת LCR למקום השני, ואת ג'ק מילר על גבי הדוקאטי GP19 של קבוצת פרמאק, שעבורו זה המרוץ הביתי, למקום השלישי.
צמד הרוקי'ז, פרנצ'סקו בניאיא שרוכב על הדוקאטי GP18 של קבוצת פרמאק וחואן מיר שרוכב על הסוזוקי GSX-RR, מסיימים רביעי וחמישי בהתאמה. לאפריליה RS-GP מרוץ נפלא, כשיאנונה מסיים שישי לפני אנדראה דוביציוזו והדוקאטי. אלייש אספרגרו מסיים במקום העשירי, ואלכס רינס מאכזב עם הסוזוקי GSX-RR כשהוא מסיים במקום העשירי.
אחרון חביב, הפלא מספר חמש. יוהאן זרקו, שקיבל את מושבו של טאקקי נאקגמי בקבוצת הונדה אידומצ'י LCR למרוצים האחרונים של העונה, מסיים את המרוץ במקום ה-13. תוצאה נפלאה למי שמעולם לא רכב לפני כן על ה-RC213V. פלא כפול ומשולש לאור העובדה שה-RC16 של ק.ט.מ, שמירר את חייו של זרקו, נברא בצלמו ובדמותו של ההונדה RC213V. זרקו מטיל צל כבד על אחד, חורחה לורנזו, שרוכב עבור קבוצת המפעל רפסול-הונדה ומסיים במקום ה-16 – ארבעים שניות, שהן נצח במושגי GP, אחרי יוהאן זרקו. אפילו קארל אברהם מאווינטייה-דוקאטי וחפיז שיירין מקבוצת ק.ט.מ טק-3 חוצים את קו הסיום 22 שניות לפני לורנזו.
שמועות עיקשות טוענות שההונדה RC213V של קבוצת רפסול עשוי לנער מעליו את לורנזו. למנהל קבוצת רפסול, אלברטו פוייג', הפתרונים.
עד אז, ביום ראשון הקרוב נתראה בספאנג לסבב הלפני אחרון בעונת 2019.
תוצאות הסבב ה-17, פיליפ איילנד
- מארק מרקז
- קאל קראטשלאו
- ג'ק מילר
- פרנצ'סקו בניאיא
- חואן מיר
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-17
- מארק מרקז, הונדה, 375 נק'
- אנדראה דוביציוזו, הונדה, 240 נק'
- אלכס רינס, סוזוקי, 183 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 176 נק'
- דנילו פטרוצ'י, דוקאטי 169 נק'