דף הבית / ספורט / סיקורים / MotoGP צ'כיה: בינדר, דאן דט
MotoGP-Brno-2020-001

MotoGP צ'כיה: בינדר, דאן דט

ניצחון GP ראשון לק.ט.מ עם בראד בינדר הצעיר, במרוץ מאתגר במיוחד על המסלול המהיר בברנו; כך נראית היסטוריה בהתהוות

הייתי עמוק בניסיון לסגור עוד יום עבודה לחוץ בשטח, כשהווטסאפ מהעורך הגיע ושאל אם אני רואה מה מתחולל. משהו גדול קרה, ועכשיו זו מלחמה בפיתוי להתעדכן עד שאגיע הביתה לצפות. הרגש עוד פלירטט על ניצחון של הדוקטור, אבל ההיגיון שלל וריצוד כתמתם הלך והתחזק.

צמיגים מאז ומעולם שיחקו תפקיד משמעותי באליפות. הפעם כולם הבינו שתנאי המסלול, אופיו, ומזג האוויר יצרו קומבינציה שאף צמיג אחורי שמישלין סיפקו לסוף השבוע הזה לא יחזיק מעמד עד סופו, ושבהקפות האחרונות נכנסים אל הלא נודע.

לעמוד בפיתוי או להתעדכן? מתחילים.
לעמוד בפיתוי או להתעדכן? מתחילים.

יוהן זרקו הצרפתי, שנשם אוויר פסגות על הימאהה של טק-3 ואז עבר להיות רוכב מפעל של ק.ט.מ, איבד סבלנות ואמון כשהיה נראה שהם מגששים באפלה את דרכם ב-MotoGP ונטש אותם לטובת קבוצת לוויין ענייה עם אופנוע דוקאטי מודל 19. זרקו הגיח הסופ"ש הזה מתהומות הגריד וקטף את עמדת הפול, דוקאטי מודל 19 כשרוכבי המפעל דוביציוזו ומילר מתקשים מאד ומזנקים מהשורות האחרונות.

בשלב הזה אף אחד עדיין לא ציפה להפתעה שהתבשלה במוסך הכתום. ק.ט.מ היא הרבה יותר מעוד יצרנית אופנועים. המותג הכתום הפך לדת עם מיליוני מאמינים הדוקים ברחבי העולם, מכונת השיווק היעילה שלהם היא נדבך מרכזי בהצלחה ובגידול, ובקצה ניצב פרויקט ה-MotoGP. המטרה המוצהרת היא אליפות, ועל הכוונת הם שמו מהתחלה את יריבתם המושבעת משבילי המדבר המאובקים של הסהרה, דרך מדבריות המלח של דרום אמריקה ומסלולי המוטוקרוס של ארה"ב, הלא היא הונדה. בהתחלה זה נראה קצת מנותק מהמציאות, אבל הייקים השמחים שמו מטרה, שפכו מיליונים והתקדמו לפי תכנית סדורה.

דני פדרוסה הגיע לק.ט.מ אחרי שנמאס לו מהונדה שבנו שור זועם ששבר לו את העצמות, ורק מרקז מצליח לנתב לניצחונות. בדרכו השקטה השתלב בתכנית ועזר לאוסטרים לשדרג את המכונה ולהביא אותה לשורה הראשונה – ראש בראש עם אופנועי המפעל האחרים. עכשיו כשמרקז בבית מחלים מהנגיחה שחטף מהשור הזועם, או שעל-פי מנהלו מחלון שניסה לפתוח, ואף הונדה אחר לא נראה שמסוגל להילחם על ניצחון, הבעיה הידועה מוארת קצת יותר.

פדרוסה מאחורי הקלעים
פדרוסה מאחורי הקלעים

קווארטררו הכוכב העולה ידע שהפעם יהיה לו קשה. הוא – או יותר נכון הצמיג האחורי שלו – החזיק מאחורי בן קבוצתו מורבידלי שליש מרוץ, ומשם זה הפך להישרדות וצמצום נזקים, כשהוא נעקף ומתדרדר עד למקום השביעי. מורבידלי, שהיה טוב יותר באימונים וזינק מצוין, שרד יותר, אבל צמד הק.ט.מים שהגיחו מאחור בקצב מהיר סגרו על המובילים, פול אספרגרו נקלע לתקרית עם הרוכב האחרון שכדאי להיכנס לו למרחב האישי, זרקו הצרפתי המשוגע מבין השניים שיש לנו העונה, לא רואה ממטר אף אחד על המסלול. אספרגרו, תוך כדי ניסיונות מאומצים מדי לשמור על הקצב של בן קבוצתו הצעיר, ביבי, בראד בינדר, מפספס את הפנייה ולוקח אותה רחב מאד. קוארטטרו, שכבר סובל מהצמיג הגמור, שומר על הקו ועוקף, זרקו מריח דם ומצטרף לחגיגה, מתיישב לאספרגרו על הזנב ומחכה. בפנייה הימנית הבאה הק.ט.מ שוב בורח מהקו הפנימי החוצה, וזרקו שרואה את הפתח פשוט שומר על הקו הפנימי. אספרגרו בניסיון נואש לתקן את הטעות חותך חזרה פנימה על זרקו, התנגשות, והק.ט.מ מתעופף לחצץ והדוקאטי של זרקו ממשיך קדימה.

אספרגרו כנראה ציפה שזרקו יירתע, יסגור גז ויאפשר לו לתקן את הטעות ולחזור לקו הפנימי, אבל זרקו לא בנוי בצורה כזו ועל המסלול הוא לא מוותר על מילימטר לאף אחד, ובצדק. שופטי המרוץ חשבו אחרת והענישו בהקפה ארוכה, אנשי דוקאטי רתחו ומחו בזעם, וזרקו שלקח את הפנייה הארוכה כל כך מדויק ומהר הצליח לשמור על המיקום ובכך הציל לעצמו את הפודיום, ולדוקאטי את הכבוד.

ניצחון ראשון והיסטורי לק.ט.מ
ניצחון ראשון והיסטורי לק.ט.מ

בשלבים האחרונים הצמיג של מורבידלי גם נותן אותותיו בעוד הק.ט.מ של בינדר ממשיך לעוף, קדימה ואחרי שהוא נוטל את ההובלה, בינדר מגדיל את הפער ומראה עליונות מרשימה. ניצחון GP ראשון לק.ט.מ עם רוכב צעיר ומבטיח, חגיגה אמיתית לאליפות ולעונה הזו שהופכת לאחת הססגוניות והמעניינות ואנחנו רק בהתחלה – ובלי מרקז.

בשבוע הבא מגיעים לרדבולרינג באוסטריה, לשני סבבים רצופים. נתראה.

תוצאות הסבב השלישי, ברנו

  1. בראד בינדר
  2. פרנקו מורבידלי
  3. יוהאן זרקו
  4. אלכס רינס
  5. ולנטינו רוסי

טבלת האליפות לאחר הסבב השלישי

  1. פאביו קוארטררו, ימאהה, 59 נק'
  2. מאבריק ויניאלס, ימאהה, 42 נק'
  3. פרנקו מורבידלי, ימאהה, 31 נק'
  4. אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 31 נק'
  5. בראד בינדר, ק.ט.מ, 28 נק'

MotoGP-Brno-2020-008

MotoGP-Brno-2020-016

MotoGP-Brno-2020-020

אודות שי טהר

שי טהר
רוכב אנדורו, מוטוקרוס וכביש, כותב על MotoGP ועל נושאים שבוערים בי.

עשוי לעניין אותך

Ricky Brabec

ראלי דקאר 2025 מתחיל השבוע

מהדורה מספר 47 של ראלי דקאר האייקוני תוזנק השבוע בערב הסעודית, תתפרס על פני שבועיים וכ-8,000 ק"מ, ותוביל 136 רוכבים לאורך המרוץ הקשה ביותר במדבר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן