דוקאטי מחדשת את הפאוור קרוזר שלה, הדיאבל, ומציגה דיאבל 1260 חדש לחלוטין ומשופר. הדיאבל המקורי, שהוצג ב-2010 כפאוור קרוזר איטלקי שיודע לא רק לנסוע מהר בקו ישר אלא גם לפנות – כמו שראוי לאופנוע של דוקאטי – תפס מקום של כבוד לא רק בארה"ב, אלא גם בשווקים האירופאיים. מאז הוא עודכן, נוספה לו גרסת X-דיאבל, וכעת כאמור הוא מעודכן שוב.
המנוע שמניע את הדיאבל החדש הוא ה-L-טווין טסטהסטרטה DVT 1260 בעל תזמון השסתומים המשתנה ובנפח של 1,262 סמ"ק, שמניע את 218 הקילוגרמים הללו עם הספק של 159 כ"ס ומומנט שיא של 12 קג"מ. המנוע החדש יגיע עם מערכת ה-DS של דוקאטי (Dual Spark), מה שאומר 2 מצתים לכל צילינדר ומערכת אוויר משנית. בדוקאטי מתגאים בשפע של כוח זמין על כל טווח רצועת הסל"ד בזכות מערכת ה-DVT אשר מגדילה את המילוי הנפחי של המנוע על טווח סל"ד רחב יותר.
על הצד האלקטרוני דוקאטי מציגה מסך TFT (בגרסת ה-S גם מערכת מולטימדיה), מפתח קרבה KEYLESS, מערכת ABS של בוש העובדת גם בהטיה, בקרת אחיזה ב-8 מצבים, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מערכת בקרת ווילי, בקרת זינוק ובקרת שיוט – כולן משתנות ומותאמות למצב הנבחר של מפת ניהול המנוע. למעשה, הדיאבל מיישר קו עם שאר דגמי דוקאטי בכל הקשור לאלקטרוניקה, עם פרוטוקול אחיד לדגמי הקצה.
מכלולי השלדה דיאבל החדש הם מכלולי קצה, כיאה לדוקאטי, עם בלמי ברמבו M50, בולמי אוהלינס (בגרסת ה-S), חישוקים קלים וצמיגי דיאבלו רוסו 3 רחבים (צמיג אחורי ברוחב 240 מ"מ!).
אבל לא פחות חשוב כשמדובר בדיאבל – העיצוב מתחדש, מתחדד והופך להיות מודרני ונעים יותר לעין, כשקווי המתאר המוכרים של הדיאבל נשמרים היטב. בנוסף, תאורת ה-LED ההיקפית וכונסי האוויר הגדולים תורמים למראה הקשוח אך מודרני.
לטעמנו הוא נראה מעולה!