הקרוסטריינר (XTrainer) של בטא מקבל לשנת 2024 גרפיקה עדכנית, מושב חדש, ומפתח מגנטי שגם מסייע במניעת גניבות.
הקרוסטריינר של בטא הוא אופנוע אנדורו קטן מידות עם מנוע דו-פעימתי בנפחים של 250 סמ"ק ו-300 סמ"ק. זהו אופנוע אנדורו ששלדתו הוקטנה לכ-85% מגודלה של שלדת ה-RR המקצועי יותר. גובה המושב למשל נמוך ב-20 מ"מ לעומתו (910 מ"מ לעומת 930 מ"מ), ומשקלו היבש עומד על מתחת ל-100 ק"ג. הכלי כולו תוכנן להיות ידידותי יותר לרוכב המתחיל, עם בולמים מעט פשוטים ורכים יותר משל דגם ה-RR המקצועי, ותחזוקת כלי נגישה וקלה יותר.
לשנת 2023 הוצגו שינויים רבים עם שלדת זנב חדשה וצרה שזהה בעיצובה לגרסאות ה-RR הקרביות יותר. זה אפשר גם להרכיב תיבת אוויר חדשה המגבירה את זרימת האוויר למנוע ותורמת לתגובת מצערת מהירה יותר. בנוסף, מיכל דלק חדש בנפח 8.8 ליטרים – גדול יותר ב-0.3 ליטר – שמיוצר מפלסטיק שקוף המאפשר לראות את כמות הדלק במיכל. גם מצבר ליתיום ששוקל מעט פחות, עמיד וחזק יותר.
באופן טבעי, לשנת 2024 השינויים והעדכונים קלים ומסתכמים בגרפיקה עדכנית ומושב שנלקח מה-RR ומספק יותר נוחות. החידוש העיקרי לשנה זו הוא רצועה מגנטית המתחברת לידו של הרוכב מצד אחד ולמתאם על הכידון מצידה השני. רק באמצעות החיבור יתאפשר להניע את הקרוסטריינר, כאשר יש מפתח שונה לכל אופנוע – בדומה לאימובלייזר של פעם. בנוסף, אם הרוכב נופל והיד מתנתקת מהכידון, אז המנוע יכבה לשם הבטיחות. בבטא טוענים שרשמו פטנט אירופאי על המפתח המגנטי.
הבטא קרוסטריינר של 2024 צפוי להגיע לישראל בקרוב. המחירים לצמד הגרסאות טרם נקבעו, אולם הם לא צפויים להשתנות משמעותית ממחירי 2023 שעומדים על 52 אלף ש"ח לגרסת ה-250 סמ"ק ו-54 אלף ש"ח ל-300 סמ"ק.