ב.מ.וו הציגו שרשרת חדשה הנקראת M Endurance אשר אמורה להחזיק לכל אורך חייה ללא שימון וללא מתיחה.
הרעיון מאחורי השרשרת החדשה של ב.מ.וו הוא לספק לרוכב אפס תחזוקה לכל אורך חיי השרשרת, כלומר ללא צורך לשמן אותה או לדאוג למתיחתה. בב.מ.וו משתמשים בשרשרת X-Ring עם ציפוי מיוחד ועם שימון תמידי בין הפינים לרולרים. הציפוי הוא פחמן אמורפי (tetrahedrally amorphous carbon – ta-C), שהוא סוג של ציפוי דמוי יהלום (DLC ר"ת Diamond-Like Coating). הציפוי ידוע ביכולות העמידות שלו והדחייה של מים לדוגמה. לחומר גם מקדם חיכוך נמוך יחסית לשרשרת קלאסית.
שרשרת ה-M Endurance החדשה במידה 525 תגיע כאופציה בתשלום כרגע רק לדגמי ה-S1000RR וה-S1000XR החדשים, כשבעתיד הקרוב בב.מ.וו יציעו את השרשרת בדגמים נוספים שלהם. מחיר טרם פורסם.
אם ההבטחות אכן תתקיימנה, והשרשרת החדשה אכן תחזיק את כל אורך חייה ללא תחזוקה, הרי שמדובר במהפכה אמיתית שהינע הסופי, שבוודאי תגיע גם לשוק האפטרמרקט ולכלל האופנועים.
משהו מהותי חסר פה:
1) כל השרשראות בנות התמותה המוכרות לנו נשחקות בקצב מתואם עם קצב שחיקת הגלגלשים. התאום נוצר מאילייו כך שכל השיניים נושאות בנטל. ברור שחיבור שרשרת בעלת ציפוי קשה במיוחד "תטחן" גלגלשים רגילים בקצב גבוה מאד. לכן ברור שגם הגלגלשים מצופים בחומר קשה.
2) כל השרשראות של האופנועים היום משתמשים בטבעות אטימה בפרופיל כלשהו O או X למשל, לשימון עצמי. כל זה לא מבטל את הצורך בשימון השרשרת מבחוץ (כל שרשרת!)
מבטל את הצורך בשימון חיצוני, אם החלק החיצוני של השרשרת מצופה גם כן בחומר כלשהו המונע קורוזיה. אני בטוח שהם חשבו על זה והשרשרת צופתה או עברה תהליך כלשהו ,אחרת היא אינה נטולת תחזוקה.