דף הבית / חדשות / ב.מ.וו: בקרוב S1000RR מוגדש טורבו?
BMW-S1000RR-2-026

ב.מ.וו: בקרוב S1000RR מוגדש טורבו?

בב.מ.וו הגישו פטנט למנוע עם מגדש טורבו בלחץ נמוך עם פטנט מעניין; המטרה: יותר מומנט, יותר יעילות, יותר נצילות, ועמידה ביורו 5

האם בקרוב קשת דגמי ב.מ.וו תקבל מנועים עם מגדשי טורבו בלחץ נמוך המופעלים חשמלית? 

היצרנית הבווארית הגיש מסמכי פטנט למנוע עם מגדש טורבו המופעל בעצמו על-ידי מנוע חשמלי קטן – בדומה לרעיון של ימאהה (עליו כתבנו כאן) ובחלק גדול של רכבי נוסעים מודרניים. המנועים בעולם הרכב קטנו משמעותית בנפחי המנוע בזכות מערכות הטורבו, שכן הדבר מאפשר לעמוד בתקנות זיהום האוויר המחמירות ולספק תצרוכת דלק עדיפה, שכן בטווחי הסל"ד בהם נמצא הנהג או הרוכב במרבית הזמן – וגם במהירויות המנוע בהן מודדים את פליטות המזהמים והרעש – נפח המנוע הקטן מספק את הסחורה. על מנת לפצות על הגרעון בסמ"קים, מתקינים היצרנים מגדשי טורבו. הטורבו המודרני, בעזרת אלקטרוניקה עדכנית, כבר אינו מספק את השהיית הטורבו הידועה לשמצה מפעם, והוא יעיל ואיכותי.

מגדש טורבו בלחץ נמוך מופעל עקרונית על-ידי שימוש באדי הפליטה של המנוע המסובבים את הטורבינה. הפטנט הוכח כיעיל, אך כאן בב.מ.וו מתכוונים להפעילו חשמלית על-ידי שימוש במנוע קטן.

בתרשימים שהוגשו על ידם משורטט ההיפרספורט של ב.מ.וו, ה-S1000RR, אך הגיוני יותר השימוש בדגמי התיור או האדוונצ'ר שלהם קודם. כאמור, המטרה כאן היא לייצר יותר כוח ומומנט על חשבון נפח, וזאת דרך ניצול יעיל יותר של המנוע. התייעלות זו הכרחית בתקופת תקנות יורו 5, וכהכנה למחמירות יותר שיגיעו בהמשך.

B_bmw-electric-supercharger1

B_bmw-electric-supercharger2

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_XMAX300A_EU_MBL2_ACT_001_03_preview

ימאהה: האיקסמקס 300 ו-125 מתעדכנים ל-2025

לפני שנתיים ימאהה ביצעה מתיחת פנים משמעותית לקטנוע הנמכר ביותר שלה - ה-XMAX, ולשנת 2025 הוא מקבל עוד עדכונים וגרסה חדשה - טקמקס פלוס

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן