ה-M1000RR הוא גרסה חדשה ואקזוטית במפרט סופרבייק של ב.מ.וו, המיועד בעיקר לשימושי מסלול, אבל לא רק.
ב.מ.וו הציגו היום גרסה חדשה לגמרי לדגם הסופרבייק, ה-S1000RR. דגם זה מהווה את גרסת הקצה של הדור השלישי של הסופרבייק הפופולרי, כשהוא קל יותר, חזק יותר, מהיר יותר ואלקטרוני יותר. ה-M הוא הגרסה הראשונה שמביאה את חטיבת המרוצים והשיפורים של ב.מ.וו, M Performance – אשר מהווה משפחת דגמים בעולם הרכבים – לדגמי האופנועים.

המנוע מבוסס על הגרסה החדשה שהוצגה עם ה-S1000RR. הנפח 999 סמ"ק (קוטר קדח 80 מ"מ, מהלך בוכנה 49.7 מ"מ, יחס דחיסה 13.5:1 לעומת 13.3:1 בגרסת ה-S), והמנוע מגיע עם תזמון שסתומים משתנה מסוג ShiftCam המאפשר להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע. התוצאה: 212 כ"ס לעומת 207 כ"ס בדגם ה-S, ב-14,500 סל"ד (13,500 ב-S), ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד. הקו האדום טיפס ל-15,100 סל"ד. המהירות המרבית היא 306 קמ"ש.
מרכיבי המנוע מחומרים אקזוטיים וקלים יותר. כך למשל, הטלטלים בגרסת ה-M העשויים מטיטניום, ארוכים וקלים יותר ב-6%, כמו גם הנדנדים. אותו חומר גם מרכיב את מערכת הפליטה, חוסך 3.7 ק"ג לעומת המקור ומאפשר לדגם ה-M להיות יעיל יותר בטווחי סל"ד של 6,000 ועד 15,100 – הטווחים הרלוונטיים לרכיבת מסלול.
הדגם החדש מגיע עם סט כנפונים העשויים מקרבון חשוף ונמצאים על חלקו הקדמי של הפיירינג. זה מאפשר, כך לפי ב.מ.וו, לבלום מאוחר יותר לפניות ולהאיץ מוקדם יותר. הכנפונים מוסיפים, יחד עם שינוי אווירודינמי שנעשה בחלקו האחורי של ה-M, עוד 0.5 ק"ג של כוח הצמדה במהירות של 50 קמ"ש, 1.8 ק"ג ב-100 קמ"ש, 4.1 ק"ג ב-150 קמ"ש, 7.2 ק"ג ב-200 קמ"ש, 11.3 ק"ג ב-250 קמ"ש ו-16.3 ק"ג ב-300 קמ"ש.
מערכות האלקטרוניקה דומות לסטנדרט הגבוה של דגם ה-S, כשהמנוע מגיע כמובן עם מצערות חשמליות, ויש 4 מצבי רכיבה: מרוץ, דינמיק, כביש וגשם, כשמצב 'מרוץ' ניתן לכיוון אישי של הרוכב של בקרת האחיזה, ה-ABS (לפניות), בקרת הווילי, תגובת המנוע וגרף המומנט, וכן של בלימת המנוע. במצב מרוץ 'פרו', שמגיע כאופציה עם 3 מפות שונות, ניתן לכוון גם את בקרת הזינוק שבאה כמערכת אינטגרלית וכן את בקרת המהירות המקסימלית בפיטס ואפילו מערכת לזינוק בעלייה. יש כמובן קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים, כשכל הבקרות האלקטרוניות נשענות על יחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים של בוש. בב.מ.וו מציינים שניתן להפוך את תפעול רגלית ההילוכים בקלות, לצורך רכיבת מסלול.

בשלדת ה-FlexFrame, בה המנוע הוא נושא העומס העיקרי, נעשו מספר שינויים בגאומטרייה להעברת משקל יותר לחלקו הקדמי של האופנוע. שלדת הזנב חדשה וקלה יותר. פה יש שימוש לראשונה במערכת בלימה שנקראת 'M Brake' עם קליפרים של ניסין, הקלה ב-60 גרם ומגיעה היישר מדגמי המרוצים. הדיסקים הקדמיים באותו קוטר של 320 מ"מ, אך עבים יותר ב-0.5 מ"מ (5 לעומת 4.5 מ"מ). בנוסף, יש כאן חישוקים מקרבון הקלים ב-1.7 ק"ג ומאפשרים הורדת משקל בלתי מוקפץ ועל ידי-כך לשפר את הצמדת הגלגלים אל הקרקע, כלומר את האחיזה, וכפועל יוצא את זמני ההקפה ואת הבטיחות. מלפנים מותקן מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ ובעל מהלך של 120 מ"מ, גם הוא עם כיוונים מלאים.
מסך התצוגה הוא כמובן מסך TFT צבעוני בגודל "6.5. הוא מציע מצב כביש עם כל הנתונים הרלוונטיים, ועוד 3 מצבי מסלול המציגים מידע מזוקק יותר הרלוונטי למסלול ובספרות גדולות יותר – בעיצובים שונים. ויש כמובן גם פנסי LED היקפיים.
הדגם החדש חזק ומהיר יותר מה-S1000RR, קל ב-5 ק"ג (192 ק"ג לעומת 197 ק"ג), מגיע עם מראות מתפרקות בהן משולבים גם פנסי האיתות, ומיועד לשמש כדגם הומוליגציה לגרסת המסלול, שזה אומר שייבנו לפחות 500 יחידות ממנו. המחיר עומד על סביב 31 אלף ליש"ט באנגליה ו-35 אלף דולר בארצות הברית, כשתחילת השיווק בארץ ובעולם תתחיל בסביבות מרץ-אפריל 2021.
נעדכן על צפי הגעה לישראל, וכמובן על המחיר, כשנקבל נתונים.
איזה חלום רטוב
מה ההבדלים בינו לבין דגם ה M, ה"רגיל" ???