דף הבית / חדשות / דוקאטי: פניגאלה V2 חדש ל-2020
Ducati-Panigale-V2-002

דוקאטי: פניגאלה V2 חדש ל-2020

הפניגאלה 959 משתדרג, ומעבר לרשימת השיפורים המכאניים והעיצוביים גם מקבל את השם פניגאלה V2 - בקורלציה לפניגאלה V4 בשם ובעיצוב

דוקאטי חושפת היום (ד') את דגמי 2020, וביניהם את הפניגאלה V2 החדש – ממשיך דרכו של הפניגאלה 959.

למעשה, הפניגאלה V2 נבנה מחדש. אמנם על בסיס ה-959 הקודם, אולם הלכה למעשה זהו אופנוע חדש, כשהמטרה של דוקאטי היא לייצר קורלציה בין משפחת הפניגאלה. זו הסיבה שנבחר השם V2, וכמובן שגם העיצוב נשען בכבדות על הפניגאלה V4.

דוקאטי פניגאלה V2
דוקאטי פניגאלה V2

בבסיס הפניגאלה V2 נמצא מנוע הדזמוקואדרו V2 בנפח 955 סמ"ק. כעת הוא מפיק 155 כ"ס ב-10,750 סל"ד ו-10.6 קג"מ ב-9,000 סל"ד, שהם 5 כ"ס ו-0.2 קג"מ יותר מהדגם היוצא, והוא כמובן עומד בתקנות יורו 5. יש גם מערכת פליטה חדשה ויפה שמתפתלת מתחת למנוע ובולטת מעט ממעטה הפלסטיק כך שהיא משתלבת בעיצוב הכללי.

השלדה היא מונוקוק מאלומיניום, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס עיקרי. אל השלדה מחוברת זרוע אחורית חדשה וחד-צדית בהשראת הפניגאלה V4 אשר מחליפה את הזרוע הדו-צדית של הדגם היוצא. מאחור ישנו בולם יחיד של זקס עם כיוונים מלאים, ואילו מלפנים בולמים הפוכים של שוואה בקוטר 43 מ"מ מדגם BPF (ר"ת Big Piston Fork), גם הם עם כיוונים מלאים, ויש משכך היגוי מקורי – גם הוא של זקס. בדוקאטי מדברים על כך שהפניגאלה V2 מכוון דווקא לביצועי כביש ולא בהכרח לרכיבת מסלול תחרותית, כך שהוא לא קשיח יתר על המידה.

החישוקים בפניגאלה V2 מאלומיניום, ועליהם מולבשים צמיגי פירלי דיאבלו רוסו קורסה II, כשהאחורי במידה המיוחדת 180/60ZR17. מערכת הבלמים כוללת קליפרים קדמיים מונובלוק של ברמבו מדגם M4.32, עם דיסקים בקוטר 320 מ"מ, ומאחור דיסק בודד בקוטר 245 מ"מ. המשקל היבש עומד על 176 ק"ג, ואילו המשקל המלא כולל דלק עומד על 200 ק"ג עגולים.

משפחת הפניגאלה ל-2020 - קורלציה
משפחת הפניגאלה ל-2020 – קורלציה

מה שמעניין בפניגאלה V2 זו מערכת האלקטרוניקה – שמציעה כמעט את כל הטוב שבדוקאטי יודעים לספק. יש מערכת למדידת אינרציה של בוש IMU ב-6 צירים, שמאפשרת יישום של מערכת ABS להטיה ב-3 מצבים, מערכת בקרת אחיזה מהדור החדש של דוקאטי – מדויקת ומהירה יותר – EVO 2 ב-8 מצבים, בקרת ווילי ב-3 מצבים, בקרת בלימת מנוע, ביטול מאותתים אוטומטי וקוויקשיפטר לשני הכיוונים. יש כמובן מצערות חשמליות – אובאליות בקוטר 62 מ"מ – ויש 3 מצבי ניהול מנוע / אופנוע: מרוץ, ספורט וכביש, שכל אחד מהם שולט על כוח המנוע ותגובותיו, על ה-ABS, על בקרת האחיזה, על בלימת המנוע ועל בקרת הווילי. יש גם מסך TFT צבעוני בגודל "4.3 המתממשק לטלפון הסלולרי, לאפליקציית דוקאטי וכולל גם לאפטיימר ואופציה לאנלייזר, ויש פנסי LED היקפיים.

העיצוב, כאמור, בקורלציה מלאה לפניגאלה V4, כשבדוקאטי רוצים ליצור זיקה מוחלטת בין אופנועי המשפחה, ולמצב את הפניגאלה V2 ככרטיס הכניסה למשפחת הפניגאלה וכאופנוע ספורט השימושי גם לכביש הציבורי. לטעמנו הוא נראה נפלא – סקסי כמו דוקאטי פניגאלה V4.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SYM-ADX400TG-Launch-05

חדש בארץ: סאן-יאנג ADX400 TG אדוונצ'ר

ה-ADX400 TG - המקסי-סקוטר החדש של סאן-יאנג בתצורת אדוונצ'ר - הגיע ארצה ומתחיל בשיווק; מחיר ההשקה: 46 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן