הסטייג' החמישי של דקאר 2016, מסן סלבדור דה חוחוי שבארגנטינה ליויוני שבבוליביה, הוא חלקו השני של קטע המרתון שבו למתחרים אסור לקבל סיוע מהצוותים, והם צריכים להתמודד עם תחזוקה ותקלות בכוחות עצמם. ואם זה לא מספיק, הסטייג' כולו מתבצע על רכס האנדים ברום שמגיע ל-4,600 מטרים מעל פני הים, מה שאומר שפרט להתמודדות עם האופנועים, עם הרכיבה ועם הניווט (שהפך היום למשמעותי יותר), המתחרים צריכים להתמודד עם מחסור בחמצן שעלול לגרום לתופעות כמו כאב ראש וסחרחורות, וכל זה על קילומטראז' מצטבר של כ-3,500 ק"מ. הקושי האמיתי של הדקאר הדרום אמריקאי מתחיל. היום רכבו המתחרים קצת יותר מ-650 ק"מ, מהם 327 ק"מ של ספיישל מדוד.
את הספיישל היום מנצח בשלווה יחסית טובי פרייס על הק.ט.מ מס' 3 (בתמונה בראש הידיעה) בזמן של 4:03:44 ש', וזאת אחרי שהוביל בבטחה במהלך כל הספיישל. האוסטרלי שסיים שלישי את הדקאר הקודם הוא אחד מהפייבוריטים לניצחון בדקאר השנה, ונכון לעכשיו הוא ממוקם שלישי בדירוג הכללי, 1:47 אחרי המוביל. הדרך עוד ארוכה, ונכון לעכשיו היא צמודה.
אחרי פרייס שלושה רוכבי ק.ט.מ נוספים. אנטוני מיאו (ק.ט.מ מס' 49), 5 פעמים אלוף העולם באנדורו, מציג גרף לימוד תלול במיוחד ומגיע היום שני, 2:21 דק' אחרי פרייס. זהו המקום הגבוה ביותר לצרפתי בדקאר עד כה, ואם ימשיך כך הוא צפוי לנצח סטייג'ים עוד השנה ולהיות כוכב דקאר בעתיד. שלישי מסיים היום סטפן סביטקו הסלובקי, 12 שניות אחרי מיאו,, והוא שני בדירוג הכללי, ורביעי מתיאס וולקנר האוסטרי, אלוף העולם בראלי לשנת 2015, שמתחיל להציג ניצוצות מיכולתו.

חמישי, כמעט 6 דקות אחרי פרייס, מגיע היום חואן ברדה, שממוקם רביעי בדירוג הכללי – 2:27 דק' אחרי המוביל, ואלמלא 6 דקות העונשים שחטף ביוניים האחרונים היה מוביל את הדירוג הכללי.
פאולו גונקלבס הפורטיגזי על ההונדה מס' 2 מסיים היום במקום ה-12 בלבד, כמעט 9 דקות אחרי המנצח, אולם הוא שומר על מקומו הראשון בדירוג הכללי.
הנסיכה שלנו, לאיה סאנז, מסיימת היום במקום ה-20, קצת יותר מ-12 דקות אחרי פרייס, והיא ממוקמת 18 בדירוג הכללי – 25 דק' אחרי המוביל. כזכור, אתמול איבדה סאנז 35 דקות כשעזרה לטפל ברוכב קבוצת הוסקוורנה, פלה רנה, שהתרסק והיה מוטל בצד הדרך ללא הכרה, אולם היא קיבלה את הזמן הזה בחזרה מהמארגנים. פלה רנה, אגב, נאלץ לפרוש.
מחר, בסטייג' השישי, עוד יום תחרות קשה במיוחד עם הספיישל הארוך ביותר במרוץ השנה – 542 ק"מ. המתחרים יצאו לסיבוב של 722 ק"מ, מהם כאמור 542 ק"מ בספיישל מדוד, ויחזרו ליויוני אחרי שרכבו ברום של למעלה מ-3,500 מ' (עד 4,200 מ') מעל פני הים. תוואי הקרקע מגוון וכולל שבילים, סלעים, דיונות, וכן אגמי מלח בוליביאנים.