דף הבית / חדשות / דקאר 2022: ניצחון לגאס גאס
Sam Sunderlands Wins 2022 Dakar Rally

דקאר 2022: ניצחון לגאס גאס

דקאר 2022 המרתק והמותח הגיע לסיומו עם סם סנדלנד שמנצח בפעם השנייה ועם גאס גאס בפעם הראשונה על המדרגה הגבוהה

סם סנדרלנד הבריטי וגאס גאס הם המנצחים הגדולים של דקאר 2022 – ניצחון בכורה לגאס גאס וניצחון שני לסנדרלנד ולאנגליה.

דקאר 2022 הסתיים ביום שישי האחרון, אחרי שהוזנק בפעם השלישית ברציפות בערב הסעודית, כמעט שבועיים לאחר שהוזנק בעיר האיל (HA'IL). הראלי הסתיים לאחר 8,375 ק"מ בג'דה, כאשר 4,258 ק"מ מתוכם בקטעי ספיישל נגד השעון, בעוד השאר יועדו לקישור ושיחקו תפקיד מרכזי כשרוכב גאס גאס דניאל סנדרס (מנצח הפרולוג שהתחיל את הראלי) התרסק דווקא בהם, שבר את ידו ופרש מהדקאר מעמדת ההובלה. 85% מהמסלול עברו בתוואי חדש לגמרי לרוכבים, וחלק ניכר מהימים עברו בדיונות האימתניות של האזור.

השנה נרשמו למרוץ 1,065 משתתפים מ-63 מדינות (כשהשנה אין נציגים מישראל לאחר ייצוג מכובד בשנה שעברה בקטגורית המשאיות ו-SBS), ו-403 כלים. מספר הרוכבים הנרשמים עמד על 144, שהחל מהשנה החלו להשתמש בספרי דרך אלקטרוניים ונדרשו ללבוש וסטים מתנפחים לשמירה על ביטחונם. אלו הוספו על מנת להאט את הרוכבים ולהבטיח את שלומם. ואכן, לקו הסיום הגיעו בשלום 124 רוכבים, ללא הרוגים או פצועים קשה.

ספר הדרך החדש של 2022 - נועד להוריד מהירות
ספר הדרך החדש של 2022 – נועד להוריד מהירות

דקאר 2022 סיפק מתח לאורך כל הדרך, כאשר בשום שלב לא ניתן היה לנבא את זהות המנצח. כל רוכב שניצח את היום הקודם זכה להתחיל ראשון את היום הבא ומצא את עצמו בעמדת נחיתות, שכן נאלץ 'לפתוח את הציר' עבור שאר הרוכבים. הניווט התברר כקשה ומאתגר עם ספר דרך שנועד לגרום לרוכבים להוריד את הקצב.

המנצחים: גאס גאס מנצחים בפעם הראשונה בתולדותם, שנתיים לאחר שנרכשו על-ידי ק.ט.מ ושמו דגש גדול על חטיבת המרוצים. קאדר הרוכבים המוכשרים שכלל את סם סנדלנד (מנצח מהדורת 2017) ודניאל סנדרס שסיים רביעי במרוצו הראשון במדבר בשנה שעברה, ניצח את הפרולוג והוביל בשלב מסוים עד שהתרסק ופרש בקטע קישור. סנדרלד הראה עקביות גדולה והוביל את הראלי בלא מעט ימים, אך טעות ניווט משמעותית ביום השביעי עצרה את המומנטום שלו והציבה אותו במקום השלישי ביום העשירי.

רוכב נוסף שמגיע לו להרגיש טוב עם עצמו הוא אדריאן ון בוורן מימאהה. הצרפתי שלא סיים אף אחד משלושת הראלים הראשונים שלו, הוביל את הראלי ביום השביעי ועשירי והראה מהירות ועקביות מרשימה. את הדקאר סיים במקום הרביעי בסופו של דבר, אך אין ספק שעוד נשמע עליו בזירת המדבר.

ק.ט.מ הם אמנם בצד המפסיד, כאשר 18 שנות שלטון רצופות סופגים מהלומה שנה שלישית ברציפות (שנתיים מפסידים להונדה והשנה לגאס גאס), אך בינינו – גאס גאס היא קבוצה של ק.ט.מ והאופנוע הוא ק.ט.מ אחד לאחד, אז למעשה ק.ט.מ ניצחו. הם פה כי דניאלו פטרוצ'י, שמגיע בכלל מה-MotoGP, נכנס בקושי לדקאר אחרי התרסקות גדולה באימונים, ואז תוצאה חיובית בבדיקת הקורונה בתחילת הראלי (נבדק שוב ויצא שלילי) כמעט הוציאו אותו מהמרוץ. התחלה מרשימה, קצב אדיר, תקלה טכנית שהוציאה אותו, חזרה כג'וקר (כלומר, חוזר לרכוב אבל מחוץ למסגרת הרשמית) וניצחון אדיר ביום חמישי מעניקים לו את התואר של הרוכב היחיד בהיסטוריה שניצח מרוץ MotoGP וסטייג' דקאר. מרשים.

גם הירו ראויים לציון כאשר ניצחו סטייג' ראשון עבורם בדקאר, ביום השלישי, עם ג'ואקים רודריגז. רודריגז בן ה-40 הוא גיסו של פאולו גונקלבס, שנהרג בדקאר לפני שנתיים.

Sam Sunderland - GASGAS Factory Racing

המפסידים: ק.ט.מ פה כי כאמור לא הצליחו לחזור לפסגה למרות שהתייצבו עם קווין בנאבידס אלוף 2021 בשורות הונדה שעבר אליהם, טובי פרייס שניצח פעמיים את הראלי ומטיאס וולקנר (מנצח מהדורת 2018), הרובוט הגרמני, שהיה חזק בתמונת הניצחון אך סיים שלישי בסוף הראלי. בנאבידס הפגין מהירות גבוהה, אך תקלה טכנית מנעה ממנו את שחזור הניצחון, כאשר פרייס גם ניצח באחד מהימים אך טעויות ניווט משמעותיות לא אפשרו לו להיות שחקן מרכזי בדירוג הסופי.

הונדה כאן כי לאחר שנתיים רצופות בפסגה, לסיים במקום השני עם פבלו קואנטינילה (שגם בשנה שעברה סיים שני על-גבי הוסקוורנה) נחשב ככישלון. ריקי בראבק שניצח ב-2020, נכשל בניווט ביום השני וירד למקום ה-35 בדירוג הכללי עד שסיים אותו רק במקום השביעי.

לסיכום, לאחר כשבועיים מרתקים עבורנו וגיהינום עבור הרוכבים, סיימו על הפודיום סם סנדרלנד, פבלו קואנטינילה בהפרש של 3 דקות ו-27 שניות ומטיאס וולקנר בהפרש של 6 דקות ו-47 שניות מהמנצח. מהדורת 2022 של ראלי הדקאר הוכיחה את עצמה כמרתקת, מותחת ובטיחותית, וכל המחמאות מגיעות למארגנים.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha-TMAX-560-2022-Launch-004

חדש בארץ: ימאהה טימקס 560 דגם 2022

הדור השמיני של הימאהה טימקס, שעבר מתיחת פנים ושיפורים רבים, הגיע ארצה בשתי הגרסאות: המחירים: 88 ו-95 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן