הגרסה של ווג לב.מ.וו F900GS החדש מתבטאת ב-DS900X אשר הוצג במילאנו 2023.
בחודש ספטמבר האחרון הציגו בב.מ.וו את ה-F900GS החדש לצד ה-F850GS מופחת ההספק. המותג ווג שייך לקונצרן הסיני לונסין, אשר בין השאר מייצר עבור ב.מ.וו את המנועים עבור האדוונצ'ר המוזכר. אבל כאן לא מדובר רק על מנוע שסופק לווג החדש, כי אם למעשה רוב אם לא כל המכלולים.
מנוע הטווין מקבילי מגיע בנפח של 895 סמ"ק מוזרקים ומקוררי נוזל, ומספק 94 כ"ס ב־8,250 סל"ד ו-9.7 קג"מ ב־6,250 סל"ד. ההספק כאן נמוך יותר לעומת הבווארי (בב.מ.וו מדובר ב-105 כ"ס ב-8,500 סל"ד) וזאת על-מנת שהרוכב על המותג הסיני לא יעקוף ברמזור את עמיתו, וגם כדי לאפשר הגבלת הספק המנוע לקטגוריית הרישיון A1 מופחתת ההספק. המנוע מגיע עם קלאץ' מחליק (סליפר קלאץ') למניעת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית, וצד האלקטרוניקה מיוצג כאן על-ידי קוויקשיפטר דו-כיווני ו־4 מצבי רכיבה מובנים המשפיעים על תגובת המנוע, בלימת המנוע, בקרת האחיזה ומערכת ה־ABS.
השלדה, הבולמים (כאן עם מהלך גלגל קצר יותר העומד על 190 מ"מ), בלמי הברמבו, החישוקים במידות 21″ מלפנים ו-17″ מאחור לטובת רכיבת שבילים, והצמיגים זהים גם כאן לב.מ.וו. גובה המושב עומד על 835 מ"מ נמוכים, מיכל הדלק מכיל 15 ליטר והמשקל המלא עומד על כ-240 ק"ג.
הווג DS900X צפוי להגיע לישראל בקרוב ולהוות אלטרנטיבה זולה בהרבה מהב.מ.וו המקביל, כאשר מדובר למעשה בכמעט אותו אופנוע הנושא סמל אחר.
אהבתי את הפחתת ההספק "וזאת על-מנת שהרוכב על המותג הסיני לא יעקוף ברמזור את עמיתו". גדול!
יש תחרות וזה יופי, מחירים שפויים נקבל. שימו אגו בצד או שתחליפו את הסמל (מזכיר לי… קיבלתי בזמנו חולצה של לקוסט, כנראה לא מקורי. התנין נפל די מהר. אז תפרנו אותו :)).
יאללה חאפל'ה.