דף הבית / חדשות / חדש בארץ: ב.מ.וו S1000RR דור 3
BMW-S1000RR-2019-1008

חדש בארץ: ב.מ.וו S1000RR דור 3

הדור השלישי של הסופרבייק של ב.מ.וו - ה-S1000RR - הגיע ארצה ב-3 גרסאות; המחירים 160 עד 200 אלף ש"ח

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, מודיעה על הגעתו ארצה ותחילת שיווקו של ה-S1000RR – אופנוע הסופרבייק בדור השלישי שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה, כשהוא קל יותר, חזק יותר, מהיר יותר ונשלט יותר. מנוע הליטר 4 צילינדרים מפיק כעת 8 כ"ס יותר מהדור הקודם – 207 כ"ס במקום 199 כ"ס, ומשקל האופנוע יורד מ-208 ק"ג ל-197 ק"ג – דיאטה של 11 ק"ג.

המנוע החדש לחלוטין של ה-S1000RR, בנפח 999 סמ"ק (קוטר קדח 80 מ"מ, מהלך בוכנה 49.7 מ"מ, יחס דחיסה 13.3:1) מגיע עם תזמון שסתומים משתנה מסוג ShiftCam, בדומה לזה שהוצג בחודש שעבר ב-R1250GS, וזאת על-מנת להרחיב את טווח המומנט היעיל ויחד עם זאת להגדיל את הספק המנוע. הוא גם קל יותר ב-4 ק"ג מהמנוע של הדגם הקודם, וגם מערכת הפליטה החדשה קלה יותר ב-1.3 ק"ג. התוצאה: 207 כ"ס ב-13,500 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד, כשגרף המומנט שטוח למדי (10 קג"מ ומעלה בין 5,500 ל-14,500 סל"ד!).

ב.מ.וו S1000RR דגם 2019 - כאן בגרסת טריקולור
ב.מ.וו S1000RR דגם 2019 – כאן בגרסת טריקולור

המנוע החדש מגיע כמובן עם מצערות חשמליות, ויש 7 מצבי רכיבה: מרוץ, דינמיק, כביש, גשם ו-Race Pro 1-3, כשמצב 'מרוץ' ניתן לכיוון אישי של הרוכב של בקרת האחיזה, ה-ABS (לפניות), בקרת הווילי, תגובת המנוע וגרף המומנט, וכן של בלימת המנוע. במצב מרוץ 'פרו', שמגיע כאופציה עם 3 מפות שונות, ניתן לכוון גם את בקרת הזינוק שבאה כמערכת אינטגרלית ב-S1000RR, וכן את בקרת המהירות המקסימלית בפיטס. ואם כבר דיברנו על אלקטרוניקה, אז יש כמובן קוויקשיפטר מקורי לשני הכיוונים, כשכל הבקרות האלקטרוניות נשענות על יחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים של בוש. אגב, בב.מ.וו מציינים שניתן להפוך את תפעול רגלית ההילוכים בקלות, לצורך רכיבת מסלול.

מסך התצוגה הוא כמובן מסך TFT צבעוני בגודל "6.5 עצומים. הוא מציע מצב כביש עם כל הנתונים הרלוונטיים, ועוד 3 מצבי מסלול המציגים מידע מזוקק יותר ובספרות גדולות יותר – בעיצובים שונים. ויש כמובן גם פנסי LED היקפיים.

השלדה חדשה, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס, והיא שונתה על-מנת לשפר את הארגונומיה על ה-S1000RR. בב.מ.וו קוראים לשלדה החדשה FlexFrame, כשאת הקשיחות נותן כאמור המנוע. גם הגאומטריה שונתה על-מנת לשפר ביצועים, וכעת למשל זווית ההיגוי חדה יותר ב-0.4 מעלות והמפסע קטן מ-96.5 מ"מ ל-93.9 מ"מ. לעומת זאת בסיס הגלגלים גדל ב-9 מ"מ מ-1,432 ל-1,441 מ"מ. חלוקת המשקל, אגב, עלתה מ-52.3% על הגלגל הקדמי ל-53.8%.

גם מערכת המתלים חדשה לחלוטין. הזרוע האחורית מאלומיניום חדשה וקלה יותר, ואליה מחובר בולם יחיד עם כיוונים מלאים, גם הוא חדש ואיכותי יותר. מלפנים מותקן מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ ומהלך של 120 מ"מ, גם הוא עם כיוונים מלאים. כמו כן, ה-S1000RR מגיע כאופציה עם בולמים חשמליים סמי-אקטיביים מסוג DDC (ר"ת Dynamic Damping Control) בדור חדש ועם יותר פונקציות ומהירות תפעול. למעשה, הבולם בנוי כמעט כרגיל, עם בוכנה ודיסקיות מעבר שמן מכאניות-הידראוליות, אולם יש שסתום נוסף למעבר שמן, שנשלט אלקטרונית, והוא משנה את רמת השיכוכים תוך כדי רכיבה – בהתאם לצורך, כשזמן התגובה עומד על 10 אלפיות השנייה. מה עוד חדש? חישוקים חדשים וקלים יותר שמורידים 1.6 ק"ג נוספים מה-S1000RR, וגם הדיסקים הקדמיים בקוטר 320 מ"מ השילו ממשקלם הכללי כ-500 גרם.

פרט לכל המפרט העשיר הזה, בב.מ.וו מציעים גם מגוון רחב מאוד של חלקים מקוריים מסדרת M – לראשונה ב-S1000RR – כמו מגנים, כיסויים, מושבים (גבוה ונמוך), מנופים, וגם שיפורים כמו מערכת פליטה וציר זרוע אחורית מתכוונן. כך למשל, עם קיט M הכולל מערכת פליטה משוחררת, גלגלי קרבון ומצבר קל, ניתן להוריד את משקל האופנוע ל-193 ק"ג כולל כל הנוזלים.

לארץ מגיעות 3 גרסאות של ה-S1000RR, כולם ברמת אבזור מלאה הכוללת בולמים חשמליים סמי-אקטיביים, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, ואת כל הבקרות האלקטרוניות כולל 7 מצבי רכיבה. גרסת RACE כוללת גם חישוקים קלים, מצבר M ושלדה מתכווננת, וגרסת הטריקולור – המגיעה ברמת גימור M – כוללת שפע אביזרים וחלקים – כולל צביעת טריקולור מיוחדת, חישוקי קרבון, שלדה מתכווננת, מערכת פליטה משוחררת מצבר M, מושב M, ומשקל של 193.5 ק"ג.

מחירים:

  • ב.מ.וו S1000RR PURE- מחיר 159,900 ש"ח
  • ב.מ.וו S1000RR RACE – מחיר 179,900 ש"ח
  • ב.מ.וו S1000RR טריקולור קיט M – מחיר 199,900 ש"ח

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

2025-Kramer-APX-350-MA-prototype-COTA-1

חדש מקרמר: ה-APX-350 לצעירים

ה-APX-350 הוא הדגם החדש של קרמר - סדנת הבוטיק לאופנועי מרוץ - והפעם עם מנוע שמגיע מהק.ט.מ 350EXC-F ונועד לאליפות לבני 14 בארצות הברית

2 תגובות

  1. Avatar

    בעולם יש מאות מאמרים, אנשים פרטיים שרכשו ולא יודעים איך לבלוע רוק בעקבות:
    בעיות עם המנוע והגיר,גאנטים מתפוצצים ועוד. לקרוא היטב לפני רכישה

  2. Avatar

    קל מאוד להתחבא מאחורי המקלדת וללכלך. מתוך "מאות" מאמרים שלח בבקשה כתבות שמספרות על ג'נטים מתפוצצים ובעיות בגיר. יש מאות מאמרים, אז יהיה לך קל למצוא

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן