דף הבית / חדשות / טריומף מוכרת את הכלי המיליון בעידן החדש
Triumph_1Million_GE--2

טריומף מוכרת את הכלי המיליון בעידן החדש

בטריומף מציינים את האופנוע המיליון שנמכר מאז שג'ון בלור רכש את החברה בסוף שנות ה-80, ומספקים תמונת מצב אופטימית לעתיד

טריומף טייגר 900 ראלי פרו הוא האופנוע המיליון שנמכר מאז שיזם הנדל"ן ג'ון בלור רכש את טריומף פושטת הרגל בסוף שנות ה-80.

טריומף היא חברה ותיקה ומאוד מסקרנת; חברה, שאם נשחק את משחק האסוציאציות, היא תספק לנו תשובות עם ניגודים. מצד אחד נוסדה כשהעולם היה בשחור ולבן, ואוהבת להתהדר באופנועיה האייקונים ששירתו כוכבי קולנוע כמו סטיב מקווין, מרלון ברנדון וקלינט איסטווד, למנות כמה. מצד שני חברה, שבאמצע המאה הקודמת לא יכולה הייתה להשתוות ליריבים ולסטנדרטים מיפן והגיעה לפשיטת רגל.

חוגגים את האופנוע המיליון
חוגגים את האופנוע המיליון

טריומף נוסדה לפני 134 שנים והתבססה על ייצור אופניים. שני עשורים מאוחר יותר חיברו לאופניים מנוע והחלו להתחרות במרוצים. אז, בתקופה שההספק היה חד-ספרתי והמהירות דו-ספרתית, טריומף עשו חיל במרוצים. מלחמת העולם הראשונה מצאה את החברה בשלה ומוכנה לספק את דרישת הצבא, והמכירות האמירו. טלטלות מלחמת העולם השנייה, כולל הרס מוחלט של המפעל בתחילת שנות ה-40, הצריכו מטריומף גיוס משאבים ומאמצים מחודשים. לשיא יחסי הגיעו בחברה בשנות ה-50 עם דגם הת'אנדרבירד 6T שכיכב עם מרלון ברנדו באחד מסרטיו, ועם דגם כפול הצילינדרים בן 650 הסמ"ק שנקרא עד היום על שמו של  אגם המלח ביוטה ארה"ב – בונווויל. בסוף שנות ה-70 החלה האטה משמעותית במכירות, לצד בעיות ייצור ועובדים, עד לפשיטת רגל מלאה בשנת 1983.

ג'ון בלור, יזם נדל"ן מוצלח, רכש באותה השנה את הזכויות לשם ולמפעל והחל את המסע המופלא שממשיך עד היום – יחד עם בנו ניק, שהוא המנכ"ל הנוכחי. העת המודרנית סיפקה לנו את הטרידנט הערום, הטרופי התיורי והדייטונה הספורטיבי שהוצגו עם מנועי טריפל בנפח 750 סמ"ק וארבעה צילינדרים בני 1,000 סמ"ק. הדייטונה T656 שהוצג בשנת 1996 הצית את הדמיון של כולם עם העיצוב המרהיב, כשדגמי הספיד טריפל 900 סמ"ק היו הלחם והחמאה של טריומף.

בשנת 2000 הוצג מחדש הבונוויל, שהצית את גל הרטרו בעולם האופנועים. עיצוב קלאסי מוגש עם מכלולים מודרניים. ב-2006 נחשף הספיד טריפל החוליגני שהיווה את הפרשנות של טריומף לגל הסטריטפייטרים – אופנועי ספורט ללא פלסטיקים ועם כידון שטוח וגבוה. בשנים האחרונות טריומף חזקים בתחום אופנועי הנייקד, ספורט, קפה-רייסר (הספיד טריפל 1200RR עליו רכבנו השבוע – מבחן יפורסם בקרוב) ואדוונצ'ר. בנוסף מתגאים באספקת המנועים שמריצים את כל האופנועים בקטגוריית ה-Moto2 באליפות ה-MotoGP, עם מנוע טריפל בנפח 765 סמ"ק, ובעתיד הקרוב – מוטוקרוס ואנדורו (!), ושיתוף פעולה חשוב עם בג'אג' ההודים על ייצור משותף של אופנועים קטני נפח.

השבוע הציגו בטריומף את האופנוע המיליון מאז תחילת העידן החדש והפתיחה המחודשת בסוף שנות ה-80, כשהדגם שזכה בכבוד הוא הטייגר 900 ראלי פרו בצבע כסוף עם גרפיקה מיוחדת לכבוד האירוע. בטריומף מציינים גם חמישה מפעלי ייצור ו-700 נקודות מכירה ב-57 מדינות ברחבי העולם (כולל ישראל, כמובן) ומעל 75,000 מכירות מאז תחילת שנת 2021.

Triumph_1Million_GE-0871-2

Triumph_1Million_GE-0854

Triumph_1Million_GE

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MY22_Ducati_Multistrada_V2S_Grey_DYN _91__UC338689_Mid

חדשים בארץ: דוקאטי מולטיסטראדה V2 ודיאבל מיוחד

הדוקאטי מולטיסטראדה V2 החדש והחשוב הגיע ארצה עם אופציה לגרסת A1, ואיתו הגיע גם הדיאבל 1260 בגרסת Black and Steel היפהפייה; המחירים: 108, 126 ו-205 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן