הטריפל-נייקד הקרבי והמגניב של טריומף, הסטריט טריפל 765, מקבל לשנת 2023 עדכונים רבים בכל התחומים ושלוש גרסאות – כולל גרסת Moto2 בכירה במהדורה מוגבלת.
הטריומף סטריט טריפל המקורי הוצג בשנת 2007 עם מנוע טריפל בנפח 675 סמ"ק. אז הוא היה למעשה גרסת סטריטפייטר מופשטת פיירינג ועם כידון גבוה של הדייטונה 675. בשנת 2017 הוצג הסטריט טריפל RS הבכיר והחזק עם המנוע בנפח 765 סמ"ק, שלימים הפך להיות הבסיס למנוע בקטגוריית ה-Moto2. לשנת 2020 הוצגה הגרסה היוצאת, שמספקת 123 כ"ס ב-11,750 סל"ד, 8 קג"מ ב-9,350 סל"ד, ועם משקל של 166 ק"ג. מתחת לגרסת ה-RS הוצעו גרסאות S בסיסית (שלא ממשיכה ל-2023) ו-R משודרגת יותר עם 116 כ"ס.
כעת מציגים בטריומף דור חדש שיגיע בשלוש גרסאות: RS, R ו-Moto2 כמהדורה מוגבלת. שלושתם מקבלים עדכוני מנוע הכוללים ראש צילינדר חדש, טלטלים חדשים, גל-זיזים חדש, בוכנות ושסתומים חדשים שמעלים את יחס הדחיסה ב-4.7% (מ-12.65:1 ל-13.25:1) ואת המומנט ל-8.15 קג"מ ב-9,500 סל"ד. גרסת ה-R מספקת 120 כ"ס ב-11,500 סל"ד, ואילו גרסאות ה-RS וה-Moto2 מעלות את ההספק ל-130 כ"ס ב-12,000 סל"ד.
בתחום השלדה יש הבדלים בין בסיס הגלגלים: ה-R מציע 1,402 מ"מ, ה-RS מציע 1,399 מ"מ וה-Moto2 מציע 1,397 מ"מ. גובה המושב שונה בין שלושתם – 826 מ"מ, 836 מ"מ ו-839 מ"מ בהתאמה. לשתי הגרסאות הראשונות יש כידון חדש ורחב יותר ב-12 מ"מ, בעוד הגרסה הבכירה מגיעה עם כידון שממוקם ב-80 מ"מ נמוך יותר ו-50 מ"מ קדימה יותר.
גרסת ה-R מגיעה עם מזלג שוואה הפוך בקוטר 41 מ"מ ובולם שוואה מאחור. גרסת ה-RS מגיעה עם אותו המזלג, ועם בולם אוהלינס STX 40 מאחור. גרסת ה-Moto2 מגיעה עם מזלג אוהלינס NIX30 הפוך בקוטר 43 מ"מ, ובולם אוהלינס מאחור. לשלוש הגרסאות מהלך בולם קדמי של 115 מ"מ, בעוד הבולם של ה-R מספק מהלך גלגל של 133.5 מ"מ ו-131.2 מ"מ בשתי הגרסאות הבכירות.
מערכת הבלמים הקדמית מורכבת מצמד דיסקים צפים בקוטר 310 מ"מ. בגרסת ה-R יש מערכת של ברמבו M4.32 עם קליפר מונובלוק בעל 4 בוכנות, בעוד שתי הגרסאות הבכירות מציעות עם ברמבו Stylema וידית בלם MCS מתכווננת. לשלושתם חישוקי 17″ עם צמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-180/55 מאחור. הצמיגים ב-R הם של קונטיננטל מדגם קונטירוד, ובאחרים פירלי דיאבלו סופרקורסה SP V3. מיכל הדלק קטן בנפחו ב-2.4 ליטרים ל-15 ליטרים.
מערכות האלקטרוניקה מודרניות כמקובל, עם מסך TFT בגודל 5″ ששולט על בקרות רב-שלביות של אחיזה ובלימה – שניהם גם בהטיה, בקרת ווילי, בקרת שיוט וקוויקשיפטר. לגרסת ה-R יש 4 מצבי ניהול מנוע, כשהגרסאות הבכירות מציעות מצב ניהול מנוע נוסף, למסלול.
העיצוב לא שונה משמעותית מבעבר, מלבד עדכון ליחידת הפנסים מלפנים וכנפונים בצידי מיכל הדלק – שגם מעוצב מעט אחרת.
גרסת ה-Moto2 תוצע במהדורה מוגבלת של 765 יחידות במחיר של כ-16 אלף אירו, בעוד ה-RS יוצע בכ-13 אלף אירו, וה-R הבסיסי יותר בכ-10,500 אירו. טרם נמסרו מחירים ומועד הגעה לישראל.