בימאהה מציגים לשנת 2023 דור חדש ל-YZ450F, המוטוקרוס הגדול, עם שיפורים רבים לעומת קודמיו.
בימאהה מציגים את דגמי המוטוקרוס של 2023, כאשר הדגם הבכיר בהיצע המוטוקרוס, ה-YZ450F, מקבל את מרבית השינויים, כשלמעשה מדובר על דור חדש לגמרי – שמיני במספר – לאופנוע שפרץ את הדרך למנועי ארבע פעימות באופנועי מוטוקרוס אי-שם בסוף שנות ה-90. השינויים מתחילים במנוע עם בוכנה חדשה מאלומיניום מחושל וצילינדר חדש, מערכת פליטה וסעפת יניקה חדשות, ושסתומי יניקה מטיטניום עם קוטר גדול יותר. גל-הזיזים גם האיזון חדשים, כשהמנוע עובר למערכת שימון מסוג עוקה יבשה – כלומר השמן מאוכסן במיכל שמותקן מחוץ למנוע – לעומת עוקה רטובה בדור הקודם. כל השינויים מאפשרים למנוע לעלות ב-500 סל"ד נוספים עד הקו האדום, ומספקים יותר כוח בתחומי הסל"ד הבינוני והגבוה.
המצמד חדש גם כן – קטן וקל יותר, והוא מופעל בכבל מכאני ולא על-ידי מערכת הידראולית. לשנת 2023 יש כמובן התנעה חשמלית, מערכת הזרקת דלק עם שתי מפות ניהול מנוע בשליטת כפתור על הכידון, וגרסה מעודכנת של האפליקציה הייעודית לכיוון המנוע, עם האפשרות לזמני הקפה וכיוון בקרת האחיזה ובקרת הזינוק. לבקרת האחיזה יש שלושה מצבים הניתנים לכיוון: גבוה, נמוך ומנותק. בקרת הזינוק מאפשרת להגביל את סיבובי המנוע בקפיצות של 500 סל"ד בטווחים של 11,000-6,000 סל"ד.
שלדת האלומיניום חדשה גם היא עם עשרה חלקים המולחמים, ולפי ימאהה זה מאפשר גמישות טובה יותר ויש שיפור בתחום ההתנהגות וספיגת הזעזועים. בולמי הקאיאבה (KYB) מקבלים כיולים חדשים ואפשרות לכיוון ללא כלים, כאשר במזלג יש שיסתום חדש לשנת 2023. מיכל הדלק צר יותר ותיבת האוויר ממוקמת נמוך יותר, מה שמאפשר להשטיח את מושב הרוכב לטובת תנועה קלה יותר. כידון האלומיניום ממוקם מעט אחרת עם כרית PVC חדשה. החיסכון הכללי במשקל לעומת הדור הקודם מגיע לכ-2.2 ק"ג.
הימאהה YZ450F החדש לשנת 2023 צפוי להגיע לארץ ברישוי אפור. מחירים טרם נקבעו.