דף הבית / חדשות / ימאהה: האם זה הבסיס ל-R9 החדש?
2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_ACT_003_09_preview

ימאהה: האם זה הבסיס ל-R9 החדש?

בימאהה חשפו בפסטיבל המהירות של גודווד את ה-XSR900 DB40 אבטיפוס החדש, שמתבסס על ה-XSR900 ואמור להיות הקדימון ל-YZF-R9 שצפוי להיחשף עוד השנה

האם זה הקדימון של ימאהה להרחבת משפחת ה-900 – שכוללת את ה-MT-09, הטרייסר 900 וה-XSR900 – עם גרסת כביש ספורטיבית?

זהו סוד גלוי שהשנה צפויים בימאהה להציג גרסת כביש ספורטיבית על בסיס ה-MT-09 ומנוע ה-CP3. כבר פרסמנו אילוסטרציות לגרסת פול-פיירינג, וכעת חושפים בימאהה דגם אבטיפוס שנקרא XSR900 DB40 ומתבסס על גרסת הנייקד המוכרת. בימאהה מציינים 40 שנים להצגתה של שלדת הדלתאבוקס, שהתחילה עם ה-YZR500 OW61 ממרוצי הגרנד-פרי. משם השלדה עברה אבולוציות רבות והתמקמה בהצלחה גם ב-YZF-R1 המקורי מלפני 25 שנים. הנחת העבודה כאן היא שבימאהה יציגו לקראת סוף השנה גרסת כביש מלאה שתיראה כך – כלומר, עם חצי פיירינג – או עם מעטפת פלסטיק מלאה.

ימאהה XSR900 DB40
ימאהה XSR900 DB40

הימאהה MT-09 הוא אחד מהאופנועים החשובים ביותר של ימאהה בכל הזמנים. הוא הוצג לראשונה ב-2013, כאופנוע המודרני הראשון של אחרי המשבר הכלכלי של 2009, והוא הביא כמה בשורות חשובות: הראשונה היא אופנוע טוב ואיכותי ברוח חדשה ומודרנית, השנייה היא שיטת הפלטפורמות – בה חוסכים בעלויות ובונים על פלטפורמה אחת כמה דגמים שונים לכמה מטרות. כך קיבלנו על בסיס ה-MT-09 גם את הטרייסר 900 המוצלח ואת ה-XSR900 הרטרו-נייקד. כאמור, על בסיס הפלטפורמה מתכוונים להציג בימאהה את ה-R9.

בדיוק כך נהגו עם משפחת ה-CP2. ה-R7, שלקח את הפלטפורמה לכיוון הכביש-ספורטיבי, הוא האופנוע החמישי של ימאהה שעושה שימוש במנוע ה-CP2 ובפלטפורמת ה-MT-07. הראשון היה ה-MT-07 עצמו, אחריו באו ה-XSR700 בסגנון רטרו, הטרייסר 700 האדוונצ'ר-ספורט והטנרה 700 האדוונצ'ר ראלי, כשכל אחד מהם הוא הצלחה אדירה במכירות (למעט ה-XSR700 הנישתי).

אם נלך בשיטת ה-R7, אז ה-R9 יציע נתונים זהים לאחיו ממנוע הטריפל בן 890 הסמ"ק. כלומר הספק של 119 כ"ס ב-10,000 סל"ד ומומנט של 9.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד. בולמי הקאיאבה של ה-MT-09 צפויים להיות גם כאן, עם כיול אגרסיבי יותר, וכמובן כל מערכות האלקטרוניקה, כמו מצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול מנוע ומערכת ניהול אופנוע המבוססת על חיישן מדידת אינרציה ב-6 צירים IMU. צפויה בקרת אחיזה ובקרת החלקה ב-3 מצבים, ABS להטיה, בקרת ווילי, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מסך TFT, ופנסי LED היקפיים.

נחכה עוד מספר חודשים על-מנת לקבל תמונת מצב מלאה, ועד אז אפשר ליהנות מהתמונות של ניל מקנזי – רוכב העבר בגרנד-פרי – על-גבי הימאהה XSR900 DB40 פרוטוטייפ.

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_DET_002_09_preview

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_DET_003_09_preview

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_DET_008_09_preview

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_DET_013_09_preview

 

 

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_STA_002_09_preview

 

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_ACT_001_09_preview

2023_YAM_GOODWOOD_UK_EU_EVNTGEN_001_09_preview

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Vespa 946 Snake (1)

וספה 946 – מהדורה מיוחדת לשנת הנחש הסינית

בפיאג'ו מציגים גרסה מיוחדת של הווספה 946 בעיצוב המוקדש לשנת הנחש הסינית; זוהי הגרסה השלישית מתוך 12, כאשר גם בכל אחת מהשנים הבאות תוצג גרסה מיוחדת אחרת

תגובה אחת

  1. Avatar

    אז עכשיו חסר רק טנרה 900 ,אבל שיהיה דק גזרה וקרבי כמו אחיו הנוכחי ה700.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן