דף הבית / חדשות / מאחורי הקלעים: מדפסות תלת-ממד בשימוש קבוצת ב.מ.וו
BMW-3D-Print-002

מאחורי הקלעים: מדפסות תלת-ממד בשימוש קבוצת ב.מ.וו

קבוצת המרוצים של ב.מ.וו משתמשים במדפסות תלת-ממד במרוצי הסופרבייק העולמי על-מנת לייצר במקום חלקים לשימוש באופנועי המרוץ

בציוד של קבוצת ב.מ.וו, העובר ממסלול למסלול באליפות הסופרבייק העולמית, נמצאת גם מדפסת תלת-ממד המאפשרת לטכנאים להדפיס חלקים מסוימים ב-S1000RR באופן מיידי. המידע הזה עובר גם למפעל, ומשם לדגמים הסדרתיים הנמכרים לקהל הרחב.

BMW-3D-Print-003

כאשר יצרן מבקש לייצר כל חלק שהוא לשיפור התנהגות האופנוע הוא עובר תהליך של תכנון הנדסי, בנייה מחומר אקזוטי, ואז עובר למחלקת הניסוי לבחינה מסודרת. מדובר על תהליך ארוך שאינו מאפשר פתרונות או שינויים מיידים במידת הצורך. על-מנת להתגבר על הנושא הזה משתמשים בקבוצת המרוצים של ב.מ.וו לאליפות הסופרבייק העולמית במדפסת תלת-ממד (3D) המאפשרת לייצר חלקים – אשר אינם נושאים בעומס מיוחד – בצורה מיידית במסלול עצמו ולבחון אותם.

בב.מ.וו נותנים כדוגמה לכך את את הימים הבודדים שעברו בין הסבב במסלול חרז בספרד העונה לבין הסבב בפורטימאו, פורטוגל. הרוכבים ביקשו לבצע שינויים בחיבור הלינק של הבולם האחורי. הטכנאים במסלול יצרו דוגמה מפלסטיק מורכב ושלחו ליצרן, אשר בנה את הרכיב תוך מספר ימים, והוא הורכב כבר בסבב הבא.

כמובן, שבב.מ.וו יכולים לייצר מיידית במסלול רק חלקים קטנים שאינם נושאי עומס וניתנים להרכבה מיידית. אם נדרש לייצר חלק גדול מחומר מורכב יותר כמו קרבון או טיטניום, הטכנאים שולחים את הסקיצות ישירות למחלקת הפיתוח של היצרן, ושם משתמשים במדפסת משוכללת ומתקדמת הרבה יותר.

כך עובדת התעשייה המתקדמת ב-2020. מרתק!

BMW-3D-Print-005

BMW-3D-Print-006

BMW-3D-Print-007

BMW-3D-Print-009

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן