דוקאטי יצרו בשנת 1990-1989 את ה-750 ספורט – דגם מקביל לפאזו המפורסם שהיה אמור להיות ספורטיבי יותר, ואף הגיע לישראל.
הדגם אליו אנו מתייחסים אינו המקורי משנת מתחילת שנות ה-70, אלא דגם שהוצג ב-1988, נמכר בעולם ב-1989, ואף הגיע לישראל באותה השנה. דוקאטי ייצרו את ה-750 ספורט שנתיים בלבד, כדגם אח לדוקאטי פאזו מעורר המחלוקת. הוא היה אמור להיות מעט יותר ספורטיבי ומעט יותר קונבנציונלי מהפאזו.
בדוקאטי לקחו את שלדת הצינורות היפיפייה של ה-750 F1, שהיה מעין אופנוע מרוץ עם רישוי כביש, הרחיבו אותה מעט בחלקה הקדמי-עליון על-מנת לשלב את מאיידי הוובר הכפולים, ושילבו את מנוע הפאזו המגיע בתצורת L-טווין עם גל זיזים עילי יחיד המופעל על-ידי שסתומי דזמו. צמד הצילינדרים סיפקו 72 כ"ס ב-7,900 סל"ד, ואליהם שולבה תיבה בת חמישה הילוכים. ה-750 ספורט שקל 180 ק"ג, 15 ק"ג פחות מהפאזו, ולכן הציע ביצועים טובים יותר ועוד 5 קמ"ש במהירות המרבית – שהגיעה כאן ל-215 קמ"ש.
אחת הטענות כנגד הפאזו היו שלל סתימות בקרבורטור הוובר (Weber-Marelli), שככל הנראה לא התאים למנוע בנפח כזה וגם לא קיבל קירור ראוי בגלל מבנה הפיירינג האטום. ב-750 ספורט לא נתקלו בבעיות אלו, כנראה בזכות פינוי החום העדיף. מאיידי הוובר האלו פותחו יחד עם פיאט, דרך אגב, ושולבו גם ברכבים של החברה דאז. המצמד, כנהוג בדוקאטי, היה יבש, ודאג להבליט את זה עם הרעש הייחודי שלו בכל לחיצה.
כמו אצל אחיו, בדוקאטי 750 ספורט הותקנו בולמי מרזוקי, בלמי ברמבו וגלגלי 16″, שסיפקו התנהגות טובה וספורטיבית יותר מהפאזו, עם הנטייה האופיינית לגלגל בקוטר זה להתיישר בפנייה אם משולבת בלימה במקביל. הטכניקה הנכונה באופנועים עם גלגלי 16″ הייתה לסיים את הבלימה לפני ההיגוי. כמובן שלא היו שום עזרי אלקטרוניקה לבלימה או אחיזה בזמנו.
המתחרה העיקרי של ה-750 ספורט דאז היה הסוזוקי GSX-R750, אבל לא באמת. בדוקאטי תמיד ראו את דגמיהם כייחודיים ולא כמתחרים שווים לשאר החברות. ה-750 ספורט הוחלף רשמית על-ידי ה-SS (סופרספורט), שעליו נכתוב בפרק נפרד. בארץ נמכרו מספר יחידות בודדות, שסביר להניח שעוד קיימות ומתחבאות מוגנות ושמורות בחניות מקורות.
טל שביט ז"ל בחן את הדוקאטי 750 ספורט למוטווידאו 1, שיצא בתחילת שנות ה-90. מוזמנים לצפות בפנינה נוסטלגית אמיתית:
לדעתי ראיתי את הפתיח של הוידאו הזה כל כך הרבה פעמים שהקלטת פשוט נגמרה. והשיר אוחח השיר. גם בסטנדרטים של היום ערוך ומצולם נהדר. פשוט עונג צרוף לשמוע ולראות את טל מסביר כל דבר במקצועיות עילאית. געגוע.