ל-CR500R – האח הגדול במשפחת דגמי המוטוקרוס הדו-פעימתיים של הונדה – יצא שם של מפלצת, והוא סחף אחריו הרבה רוכבים מפוחדים בשנות ה-90.
הונדה התחילו את משפחת דגמי ה-CR למוטוקרוס בשנת 1973. באותה השנה הוצגו ה-CR125 וה-CR250 בקונפיגורציה של שתי פעימות כנהוג אז. בשנת 1981 הציגו הונדה את ה-CR450R עם מנוע מקורר אוויר וגיר בן 4 מהירויות, אשר יועד גם למסלולי המוטוקרוס וגם למרוצי מדבר. שנה לאחר מכן הוגדל נפחו ל-480 סמ"ק, וב-1984 צמח שוב ל-491 סמ"ק וסימן את בואו של ה-CR500R.

המנוע בשנה הראשונה עדיין היה עם קירור האוויר, אך לשנת 1985 שודרג המנוע לקירור נוזל ולמעשה לא השתנה עד לסוף דרכו. המנוע הפיק כ-60 כ"ס ב-8,500 סל"ד (אם כי יש מקורות שגרסו שהיו לו 67 כ"ס), ומשקלו היבש עמד על 102 ק"ג. עכשיו קחו את שני הנתונים האלה וחברו למנוע שתי פעימות של פעם, ותקבלו מנוע שמאיים להפוך את הרוכב שלו בכל הילוך. רוכבים שהתחרו איתו במוטוקרוס תיארו שהיו מזנקים בהילוך שלישי, וגם אז הם היו נלחמים להשאיר את הגלגל הקדמי על הקרקע. מה שכן, בניגוד למה שחושבים על מנועי שתי פעימות, נהגו לתאר את המנוע גם כגמיש מאוד, וזה טוב – כי תמיד היה צריך לרכוב עליו בהילוך אחד גבוה יותר ממה שצריך.
לא הרבה השתנה בדגם במהלך שנותיו, למעט שינויי גרפיקה כנדרש, החלפת בלם התוף האחורי בדיסק בשנת 1987 ועידון רצועת הכוח ב-1989 – דבר ששיפר גם את יכולת התנעת האופנוע לרוכב שנאלץ להתגבר על הקומפרסיה הגבוהה שמורגשת ברגלית ההתנעה. בשנת 2001 פסק ייצורו (גרסת 2001-1999 – בתמונה בראש הידיעה), והוא הוחלף ב-2002 על-ידי ה-CRF450R עם מנוע ארבע הפעימות שהיה משהו אחר לגמרי. עד היום מתבצעים לא מעט פרויקטים (בחו"ל, אבל גם כאן בישראל) של השתלת המנוע המיוחד בשלדות מודרניות. לישראל הגיעו כמובן מספר יחידות במשך השנים. לכו תדעו, אולי הם עדיין מסתובבים וגורמים למיני רעידות אדמה במסלולים כאלו ואחרים.


אופנוע אגדה. תחנת כח על שני גלגלים. היחיד בעולם שיוצר ללא שסתום כח. כל הסוסים מהמנוע יורדים ישירות לגלגל האחורי.. רצועת כח בלתי נגמרת. השטן של אופנועי ה מוטוקרוס בכבודו ובעצמו. סעפת ומשתיק אף אם אף. קרבורטור מדומה הזרקה של לקטרון 40 ממ". כיול של Amr.
ויש לך מעל 70 כ"ס" בקלות
Do you have Honda CR500R for sale in Israel