בטריומף ייכנסו לראשונה בעונת 2024 לסגמנט המוטוקרוס והאנדורו עם ה-TF 250-X – אופנוע מוטוקרוס בנפח 250 סמ"ק שיתמודד מול התחרות הוותיקה מיפן ומאירופה.
בטריומף עובדים כבר תקופה ארוכה במטרה לתקוע יתד בשניים מהסגמנטים הפופולריים והרווחיים בעולם האופנועים – המוטוקרוס והאנדורו. לשם כך שכרו בטריומף את שירותיהם של רוכבי פיתוח בעלי שם כדוגמת ריקי קרמייקל האמריקאי (12 אליפויות סופרקרוס ומוטוקרוס אמריקאיות) ואיוון סרבנטס הספרדי (4 אליפויות עולם באנדורו, כולל 3 רצופות בתחילת שנות האלפיים). שני אלופי העבר אמונים על פיתוח האופנועים והיעדים העתידיים של טריומף. לאחר טיזרים רבים והקפות בכורה בשוק היעד העיקרי בארצות הברית מציגים הבריטים את המפרט המלא של הראשון מבין האופנועים החדשים שאליו תתווסף גרסת 450 סמ"ק וגרסאות אנדורו עם רישוי צהוב.
המנוע מתקבע לשבלונה של הקטגוריה ומציע כמובן תצורה של ארבע פעימות בנפח 250 סמ”ק עם הזרקת דלק וקירור נוזל. מבחינת נתונים יבשים, יש לבוכנה מהלך של 52.3 מ”מ, קוטר קדח של 78 מ”מ ויחס דחיסה של 14.4:1. הבוכנה עצמה עשויה מאלומיניום מחושל, ויש שסתומים מטיטניום קל משקל שמאפשרים עבודה בסל"ד גבוה. יש ציפוי DLC לחלקים הנעים להפחתת החיכוך שיוצר חום ובזבוז אנרגיה, וכיסויי צד ממגנזיום קל משקל.
למערכת ניהול המנוע אופציה למספר מפות המשנות את אופי המנוע, לצד שליטה על פרמטרים שונים באמצעות אפליקציה ייעודית ('MX Tune Pro app'), שמשפיעים על בקרת האחיזה, בקרת הזינוק והקוויקשיפטר.
השלדה, משולשי ההיגוי והזרוע האחורית של האופנוע עשויים אלומיניום. מערכת המתלים מתוצרת קאיאבה מורכבת ממזלג הפוך בקוטר 48 מ”מ עם מהלך גלגל של 310 מ"מ, יחד עם בולם אחורי עם מהלך גלגל של 305 מ”מ. שני הצדדים מאפשרים כיוון מלא, כולל אופטימיזציה של שיכוך כיווץ איטי ומהיר בבולם האחורי. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ”מ וקליפר כפול בוכנות מלפנים, ודיסק בקוטר 240 מ”מ וקליפר בעל בוכנה אחת מאחור. בנוסף יש כסטנדרט כידון Pro Taper ACF עם סיבי פחמן וחישוקי D.I.D מאלומיניום הנועלים צמיגי פירלי סקורפיון MX32.
עוד נתונים אחרונים: בסיס הגלגלים עומד על 1,492 מ"מ, גובה המושב על 960 מ"מ, מיכל דלק המכיל 7 ליטרים, והמשקל המלא עומד על 104 ק"ג.
המוטוקרוס החדש של טריומף יהיה זמין בשלב זה במספר מצומצם של מדינות בעולם (ישראל לא בתוכן) לקראת חודש אפריל 2024, כאשר עוד לפני כן ייכנסו בטריומף לאליפות הסופרקרוס האמריקאית ולאליפות המוטוקרוס העולמית כקבוצת מרוצים רשמית. מחירו יעמוד מעט מעל למתחרים היפנים – כלומר סביב מחירם של המתחרים האירופאים.