דף הבית / חדשות / קטגוריית האדוונצ'ר הבינוני מתחממת
CFMOTO-450MT-Launch-Israel-28

קטגוריית האדוונצ'ר הבינוני מתחממת

השנה התרשמנו מה-CFMOTO 450MT ומהווג 300 ראלי שמחזירים את השפיות לאדוונצ'ר, ובקרוב מאוד גם אפריליה תציג את הטוארג 457 וק.ט.מ דור חדש של ה-390, כשרויאל אנפילד, סוזוקי וב.מ.וו כבר במשחק; יהיה מעניין

יצרניות האופנועים מחזירות את השפיות לתחום האדוונצ'ר, ומתמקדות על הנפח הבינוני שמציע מחיר נגיש וכל מה שרוכב צריך.

ה-450MT החדש של CFMOTO הרשים אותנו השנה מהחזרת הפשטות לתחום רכיבת האדוונצ'ר שרק הולכת ומשתכללת, הולכת ומתייקרת. הטבעיות של לעלות על האופנוע, לסיים את מטלות היום בעיר ולרדת לשטח עם או בלי ציוד מלא, רק בשביל החוויה. בעולם שהולך ומשתכלל, פשטות יחסית הוא מוצר שהולך ונעלם. סיכמנו את המבחן בכך שה-450MT מתאים בראש ובראשונה לרוכבים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם האופנועים, כשהוא פותח עולם אפשרויות רחב בכביש ובשטח. אבל לא רק אליהם, שכן אם נהיה כנים יש לנו ארץ קטנה מאוד. כל תחום האדוונצ'ר שלנו מסתכם בכמה שעות רכיבה לצפון או לדרום, ולשם כך לא צריך מנוע של 700 סמ"ק, 890 או 1390. מנוע ה-450 סמ"ק ה'קטן' הראה שאפשר להגיע לכל מקום. לעומת אותם נפחים 'מפחידים' אין פה את החשש בירידה אל השטח, כאשר היכולות לצד המחיר מאפשרות ליהנות מהדרך ולא מההשלכות של מה יקרה אם. וכל זה במחיר של כ-40 אלף ש"ח.

CFMOTO 450MT
CFMOTO 450MT; צילום: רונן טופלברג

גם הווג 300 ראלי השאיר עלינו רושם טוב, וגם הוא עם פשטות מכאנית ויכולות שטח גבוהות. המנוע אמנם קטן יותר, סינגל בנפח 292 סמ"ק המפיק פחות מ-30 כ"ס, אבל המשקל הנמוך בשילוב מכלולים טובים הכוללים גלגלי "21 ו-"18 ומערכת מתלים לא רעים, יוצרים אופנוע מצוין שמשלב יכולות שטח טובות עם האופציה להתגלגל בנוחות אך לא במהירות בכביש, עם ערך מוסף של מחיר רכישה נמוך – 29 אלף ש"ח.

ווג 300 ראלי; צילום: אביעד אברהמי
ווג 300 ראלי; צילום: אביעד אברהמי

בקרוב יציגו באפריליה את הבייבי-טוארג – את גרסת ה-457 (ראו תמונה בתחתית הכתבה). כאח קטן של הטוארג 660 הוא הולך להרחיב את פלטפורמת ה-457 שמיוצגת כרגע על-ידי ה-RS457 הספורטיבי והטואונו 457. כמו ב-450MT יש מנוע טווין מקבילי, כאן בנפח 457 סמ"ק, שמספק את המקסימום המותר בקטגוריית הרישוי A1 עם 47.6 כ"ס. אנחנו מצפים לחבילת אלקטרוניקה מלאה עם מצבי מנוע, בקרת אחיזה רב-שלבית ומתנתקת, בקרת בלימה ועוד. לטובת ייעוד השטח נצפה כאן לחישוק 21″ מלפנים עם צמיג במידת 90/90, ו-18″ מאחור. הבולמים של קאיאבה יספקו מהלכי גלגל ארוכים, כשבאח הגדול יש 240 מ"מ בשני הקצוות, וכאן נצפה לפחות ל-220 מ"מ, אם לא יותר.

654156_MY25_KTM_390 Adventure R_EICMA_2025 KTM 390 ADVENTURE R

בק.ט.מ יציגו אוטוטו את הדור החדש של ה-390 אדוונצ'ר עם עיצוב ראלי חדש, מנוע מוגדל נפח וכוח, שלדה חדשה וקשיחה יותר, מסך TFT חדש, ורלוונטי לכאן – גרסה חדשה עם גלגלי "21 ו-"18 לטובת רכיבת שטח אגרסיבית יותר. מנוע הסינגל יגדל בנפחו מ-373 סמ"ק ל-399 סמ"ק על-ידי הגדלת מהלך הבוכנה היחידה ב-4 מ"מ ל-64 מ"מ. תוספת הנפח תגדיל בכוח סוס אחד את ההספק לעומת הדור היוצא – ל-45 כ"ס. מבחינת האלקטרוניקה, ה-390 אדוונצ'ר צפוי להגיע עם ABS להטיה ואפשרות למצב 'שטח' המנתק את ה-ABS מהגלגל האחורי ובקרת אחיזה עם אפשרות לניתוק. דרך מסך ה-TFT החדש בגודל 5″ עם קישורית לסלולר, ניתן גם לשלוט על מערכת ניהול המנוע. תהיה מערכת תאורת LED היקפית, וצפויה אופציה בתשלום לקוויקשיפטר. המחיר צפוי לעמוד על סביב 45 אלף ש"ח.

אבל לא רק, שכן במקביל יוצג גם ה-390 אנדורו R, כדו-שימושי קרבי, אח קטן ל-690 אנדורו, עם מנוע הסינגל והשלדה של ה-390 אדוונצ'ר, עם בולמי WP APEX ארוכי מהלך, אלקטרוניקה הכרחית, גלגלי "21 ו-"18 לטובת רכיבת שטח ופלסטיקה מינימלית, שתפגע ביכולות הכביש אבל תיתן מענה טוב יותר בשטח.

ק.ט.מ 390 אנדורו R
ק.ט.מ 390 אנדורו R

יש את ההימליאן 450 של רויאל אנפילד, שגם רלוונטי בקטגוריה הזאת. אמנם מנוע סינגל אבל מודרני לחלוטין עם קירור נוזל (לראשונה מנוע מקורר נוזל מרויאל אנפילד) ו-40 כ"ס. מערכת מתלים של שוואה, כשבשני הצדדים יש מהלך גלגל של 200 מ"מ. מלפנים יש מזלג הפוך חדש ומאחור בולם בחיבור ישיר בין הזרוע לבין השלדה, כשהפרוגרסיביות מתקבלת על-ידי קפיץ פרוגרסיבי. חישוקי השפיצים במידות של "21 מלפנים ו-"17 מאחור. המחירים נעים בין 37 אלף ש"ח ל-39 אלף ש"ח בתלות ברמת האבזור.

רויאל אנפילד הימליאן 450 - מקורר נוזל ומשודרג
רויאל אנפילד הימליאן 450 – מקורר נוזל ומשודרג

עוד שני אופנועים מעניינים, רלוונטיים ודי מנוגדים האחד לשני לרוכבים מתחילים שרוצים להיכנס לשטח: הראשון הוא הסוזוקי DR-Z4S החדש עם מנוע סינגל חדש בנפח 398 סמ"ק בעל 4 שסתומים וצמד גלי-זיזים, מערכת הזרקת דלק מודרנית, מצערות אלקטרוניות, שלדת פלדה חדשה, מזלג קדמי הפוך ועוד פינוקים. הוא נועד להיות פשוט יותר מכל האופנועים שהוזכרו עד-כה (למעט ההימליאן) ולספק את כל הכיף שצריך בשטח פשוט. רק שחררו מהנושא של הגיר עם החמישה הילוכים.

סוזוקי DR-Z4S
סוזוקי DR-Z4S

לצד השני של הספקטרום מגיעים ב.מ.וו עם ה-F450GS קונספט ומנוע טווין מקבילי בפיתוח של ב.מ.וו המפיק את מלוא 48 כוחות הסוס למגבלת רישיון הנהיגה A1, שלדת צינורות פלדה, מערכת מתלים עם מזלג הפוך ובולם אחורי מתכווננים באופן מלא, חישוקי טיובלס "19 מלפנים ו-"17 מאחור, ומשקל מלא של 175 ק"ג. בב.מ.וו לא מספקים יותר מדי פרטים על הקונספט, אולם כן מציינים שהוא יכלול מערכות אלקטרוניקה ובקרות מלאות, החל ממסך TFT בגודל "6.5 המתממשק לטלפון, דרך ABS ובקרת אחיזה להטיה, ועד מצבי רכיבה שונים. העיצוב בקורלציה מלאה ל-R1300GS החדש – כולל הפנס הקדמי השנוי במחלוקת.

BMW-F450GS-Concept-12

אז בתקופה הקרובה יגיעו אופנועי אדוונצ'ר 450 חדשים לגמרי של אפריליה, ק.ט.מ (390), רויאל אנפילד, סוזוקי (400) וב.מ.וו. בקוואסאקי כבר שחררו טיזר קטן לקראת החזרתו של לא פחות מאשר ה-KLE500, ובימאהה חושבים ברצינות על טנרה קטן יותר מה-700. תקופה מעניינת בהחלט שתשרת את קהילת רוכבי האדוונצ'ר, חדשים כוותיקים שמחפשים אופנוע במחיר נגיש יחסית שיכול לעמוד בכל משימות הכביש והשטח שיש בישראל.

כך ייראה האפריליה טוארג 457 שיוצג בקרוב
כך ייראה האפריליה טוארג 457 שיוצג בקרוב

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Rieju-Aventura-Rally-307-R

רייחו מציגים דגמים חדשים ל-2025

ברייחו מציגים צמד אופנועים חדשים ומעניינים: הראשון הוא האדוונצ'ר ראלי 307 שנכנס לקטגוריית האדוונצ'ר הבינוני, והשני הוא גרסה מוזרקת דלק של אופנוע האנדורו ה-MR300

תגובה אחת

  1. Avatar
    החבר שמחכים לו בטיול אדוונצ'רים

    מערכת פולגז, רק תיקון קטן למען הדיוק. ב-ק.ט.מ מדובר בסינגל ולא טווין. הלוואי עלינו טווין באופנוע הזה, יש לי את הדגם היוצא. כלי נהדר, מנוע סינגל אוהב סל"ד, כיף גדול. אבל אם באמת היה כזה טווין, היה מושלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן