דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: ב.מ.וו K 1600 GTL – ספינת תיור
BMW-K1600GTL-Test-025

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו K 1600 GTL – ספינת תיור

ה-K 1600 GTL של ב.מ.וו הוא חוצה יבשות גדול, מאובזר ומפנק, המויעד לזוג עם ציוד; בדור השלישי שלו הוא משתכלל משמעותית ומציע הרבה יותר נוחות ופינוק; מבחן דרכים

צילום: תומר פדר

  • יתרונות: מנוע חזק, חלק וסופר-גמיש, נוחות אין-סופית, התנהגות דינמית מצוינת, אבזור רב מאוד, אלקטרוניקה ובקרות
  • חסרונות: משקל, מחיר
  • שורה תחתונה: ה-K 1600 GTL הוא אחד מאופנועי התיור הגדולים, החזקים, הנוחים והטכנולוגיים שיש – משתבח ומשתכלל בדור השלישי; חוצה יבשות אמיתי
  • מחיר: 209,300 ש"ח ל-K 1600 GTL בגרסת Exclusive
  • מפרט טכני: מנוע 6 צילינדרים בשורה, 1,649 סמ"ק, 160 כ"ס ב-6,750 סל"ד, 18.3 קג"מ ב-5,250 סל"ד, יחד דחיסה 12.2:1, ארבעה שסתומים לצילינדר, DOHC, קירור נוזל, מערכת הזרקה עם מצערות חשמליות, 6 הילוכים, קלאץ' בתפעול הידראולי, הינע סופי גל הינע, שלדת אלומיניום, מתלה קדמי דואולבר ב.מ.וו, מהלך 115 מ"מ, זרוע אחורית חד-צידית עם מנגנון פרהלבר ב.מ.וו ועם מערכת חשמלית ESA, מהלך גלגל 135 מ"מ, צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים 4 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 320 מ"מ עם קליפר צף בעל צמד בוכנות, אורך 2,489 מ"מ, בסיס גלגלים 1,618 מ"מ, זווית היגוי 62.2 מעלות, מפסע 106.4 מ"מ, גובה מושב 750 מ"מ (אופציה למושב 800 מ"מ), מיכל דלק 26.5 ל', משקל מלא 358 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 190/55ZR1
  • אלקטרוניקה ובקרות: מצערות חשמליות עם 3 מצבי רכיבה – כביש, דינמיק, גשם, ABS להטיה, בקרת אחיזה להטיה, בקרת החלקה MSR, מערכת מתלים חשמלית סמי-אקטיבית ESA II – כולל כיוון אוטומטי לעומס הקפיץ מאחור, בקרת שיוט, בקרת זינוק בעלייה, קוויקשיפטר דו-כיווני, מפתח קרבה KEYLESS, מסך TFT מפוצל בקוטר "10.25 – כולל חיבור לאפליקציה ומערכת ניווט מובנית, פנסי LED היקפיים, פנסים מתכווננים לפנייה, תאורת 'ברוך הבא', 'להתראות' ו-'עקוב אחריי הביתה', חימום לידיות, חימום למושבים, שקע טעינה USB-C לטלפון סלולרי, מערכת אודיו-סטריאו כוללת רדיו מובנה, נעילה מרכזית לאופנוע ולארגזים,

צפו בווידאו: ב.מ.וו K 1600 GTL במבחן:

עריכה: אביעד אברהמי

מה זה?

ה-K1600 הוא ספינת התיור למרחקים ארוכים של ב.מ.וו – מתחרה ישיר לסדרת הגולדווינג של הונדה – ויש בו את כל מה שצריך לתיור ארוך-טווח בזוג עם ציוד. הוא הוצג לראשונה בשנת 2011, קיבל מתיחת פנים ב-2016, ול-2022 הוצג הדור השלישי שעבר קפיצת מדרגה משמעותית, כשהעדכונים מתפרשים לרוחב ארבעת הדגמים במשפחה: ה-GT, ה-GTL, הבאגר והגרנד אמריקה. הפלטפורמה נשארה כמעט זהה, והשינוי ההכרחי הוא עדכון מנוע ששת הצילינדרים בשורה בנפח 1,649 סמ"ק לעמידה בתקנות יורו 5, כשהמנוע העצום מפיק 160 כוחות סוס, אך כעת הם מתקבלים במהירות הנמוכה ב-1,000 סל"ד (6,750 סל"ד), והמומנט עלה מעט ל-18.3 קג"מ. למעשה, ניהול המנוע כאן חדש לחלוטין, והוא כולל שני חיישני נקישות שמאפשרים קידום הצתה מקסימלי ועל-ידי כך הגדלת הנצילות התרמודינמית של המנוע. נוספה גם מערכת MSR למניעת נעילת גלגל אחורי בעת בלימה.

מסביב למנוע הענק (נזכיר – 6 צילינדרים בשורה, 160 כ"ס, 18.3 קג"מ) יש שלדת אלומיניום קשיחה, עם מערכת מתלים מטיפוס דואולבר ופרהלבר של ב.מ.וו. מערכת המתלים האלקטרונית הסמי-אקטיבית של ב.מ.וו – Dynamic ESA 'הדור הבא' – מכוונת בעצמה את עומס הקפיץ ואת שיכוך ההחזרה לפי מצבי ניהול המנוע והאופנוע.

ל-2022 ה-K1600 מקבל את מסך ה-TFT הגדול והמפוצל שראינו ב-R 18 B, עליו רכבנו בהשקה העולמית, שמגיע בגודל של "10.25. יש מערכת שמע משודרגת, וכן את שאר מערכות האלקטרוניקה והבטיחות העדכניות ביותר – מ-ABS ובקרת אחיזה להטיה, דרך מצבי רכיבה ומצבי מתלים, בקרת שיוט, בקרת זינוק בעלייה, קוויקשיפטר דו-כיווני, ניטור לחץ אוויר בגלגלים, ועוד. באופן מעניין, מערכת הרדאר לבקרת שיוט אקטיבית טרם הגיעה לסדרת ה-K1600, אבל יש כאן פנסי LED להטיה שגם מפצים על שינויי הגובה בעת האצה או בלימה.

פרט לבקרות האלקטרוניות המתקדמות, ה-K 1600 GTL מאובזר בכל טוב לתיור ארוך טווח. זה מתחיל מצמד מושבים רחבים ונוחים במיוחד – כולל משענת למושב הנוסע, צמד ארגזי צד גדולים, ארגז אחורי ענק המכיל צמד קסדות, משקף רוח מתכוונן חשמלית, הילוך אחורי, מפתח קרבה KEYLESS, נעילה מרכזית לאופנוע ולארגזים, חימום לידיות ולמושבים, שקעי טעינה לסלולר, מערכת שמע מתקדמת עם רמקולים חדשים – כולל חיבור לטלפון הנייד, כשכאמור – הוא מיועד לאפשר לשני רוכבים על ציודם לחצות יבשות בנוחות ובמהירות.

ב.מ.וו K 1600 GTL - דור שלישי לספינת התיור
ב.מ.וו K 1600 GTL – דור שלישי לספינת התיור

ביצועים

על אף שמדובר באופנוע תיור גדול, כבד ומאובזר, יש מה להגיד גם על סעיף הביצועים. המנוע, למשל, הוא חתיכת חוויה. בכל זאת, שישה צילינדרים ו-1,650 סל"ד. הוא מספק ערימות של כוח מסל"ד רצפה ומאפשר לרכוב על סל"ד נמוך מאוד בנינוחות עם שפע מומנט, והוא מספק כוח שמטפס בליניאריות עד לסל"ד גבוה – כשבגלל ששת הצילינדרים הוא חלק מאוד והקרוב ביותר למנוע חשמלי. אבל אחרי שכתבנו את הברור מאליו נספר שאם כבדים על ידית המצערת ומתייחסים אליה כמו לזו של אופנוע ספורט – המנוע הזה מושך כמו אופנוע ספורט, ועם סאונד מטריף של שישה צילינדרים. צפו בווידאו המבחן וראו את התאוצה המהירה ל-100 קמ"ש והלאה ואת הסאונד שהמנוע הזה מספק בפול גז. מגניב לגמרי, וגם אומר טווח שימושים רחב למנוע.

מערכת המתלים מספקת נוחות גבוהה מאוד, ומיועדת לספוג את האספלט ולהשאיר את המאסה העצומה שמעל לקפיצים יציבה לחלוטין ללא תנודות. היא אכן עושה את זה, ובאופן מרשים. במצב 'כביש' הבולמים רכים וסופגים היטב, מצליחים להעלים את בעיות האספלט ולתת תחושה של ספינה, שלפעמים גם מתנדנדת על הגלים. לרכיבה ארוכה ומהירה בקו ישר זה מאוד נוח, ואפילו מהנה. כשהכביש מתחיל להתפתל מעבירים את המתלים למצב 'דינמיק' שבו הבולמים קשיחים יותר (הידראוליקה איטית יותר), ה-K מתייצב והבולמים מקבלים אופי ספורטיבי יותר ללא נדנודים ועם יותר פידבק לרוכב. במצב הזה, תאמינו או ה-K על כל הגודל שלו הופך למכונת פניות מהנה מאוד ויציבה מאוד – גם בהרכבה עם ציוד.

למרות המשקל הרב מבסיס הגלגלים הגדול, ההיגוי בסך הכל מהיר יחסית לגודל, והוא בהחלט מדויק. גם מערכת הבלמים טובה מאוד, חזקה ומדויקת, כשהכל נעשה ללא דרמות. הבקרות האלקטרוניות לבטיחות מתערבות לעתים, אולם לרוב זה לא מורגש. צפו למשל בתאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בווידאו המבחן, וראו את המהירות שבה בקרת האחיזה מפחיתה את הכוח לגלגל האחורי שמאבד אחיזה על בעיית אספלט בזמן עומס מלא ותאוצה מקסימלית, וכמה מעט זמן לוקח לה לחזור ליציבות ולתאוצה מקסימלית. בהחלט מרשים.

נסכם ונגיד שההתנהגות הדינמית של ה-K 1600 GTL היא מדויקת ומהונדסת מאוד, ועל אף המאסה העצומה האופנוע זז יפה מאוד ומאפשר הנאה רבה. הנדסה גרמנית משובחת שבאה לעבוד עבור הרוכב.

מנוע 6 צילינדרים אדיר והתנהגות דינמית מאוזנת
מנוע 6 צילינדרים אדיר והתנהגות דינמית מאוזנת

איך זה מרגיש?

באופנועים מסוגו של ה-K 1600 GTL, הסעיף הזה חשוב יותר מסעיף הביצועים, שכן הוא המהות של אופנוע תיור גדול.

אז בראש ובראשונה הנוחות. ה-K 1600 GTL הוא אחד האופנועים הנוחים ביותר שיש לרכיבות ארוכות – גם לרוכב וגם לנוסע, או במקרה שלנו הנוסעת. המושב נמוך למדי, 750 מ"מ בלבד (לעומת 810 מ"מ בגרסת ה-GT למשל), והעלייה על האופנוע קלה – למרות המשקל הגבוה. המושב תומך היטב את ישבן הרוכב עם משענת קטנה מאחור, והוא מרווח מאוד – כמו כל תנוחת הרכיבה. הכידון מגיע אל הרוכב באינטואיטיביות, והרגליים בתנוחה הכי ניטרלית שיש. גם הנוסעת שלנו זכתה לתנאי חמישה כוכבים עם מושב רחב במיוחד ועם משענת מפנקת. בגרנד אמריקה, אגב, יש גם משענות לידיים. כך או כך, גם הרוכב וגם הנוסעת יכולים לבלות שעות רכיבה ארוכות ללא חוסר נוחות כזו או אחרת. ואם כבר דיברנו על נוחות, אז חימום מושבים בבוקר קר זה אחד הדברים היותר מפנקים בדו-גלגלי.

מיגון הרוח על המצב הגבוה שלו יוצר בועת ואקום סביב הרוכב, ומאפשר שקט לרוכב ולנוסע אם מעט מאוד רעש רוח מסביב. במצב הזה אפשר ליהנות מהמוזיקה שבוקעת מהרמקולים הקדמיים, כשאפשר לשמוע רדיו שהוא חלק ממערכת השמע או לחבר את הטלפון הנייד ולשמוע את הפלייליסט האהוב. השליטה כולה מבית המתגים השמאלי – בממשק המוכר והאינטואיטיבי של ב.מ.וו. המצב הנמוך של המשקף מיועד לכבישים מפותלים וצפופים או לרכיבה אורבנית, והוא מאפשר יותר שדה ראייה לאזור שקרוב לאופנוע.

הרכיבה על ה-K 1600 חלקה ונינוחה. זה המנוע הגדול והחלק באופן קיצוני, זה המתלים הרכים שמאפשרים נוחות גבוהה מאוד, זו תנוחת הרכיבה המאוד מרווחת, בסיס הגלגלים הארוך והמשקל הגבוה שגורמים ל-K 'לשבת על הכביש', בולם הדואולבר מלפנים שמבודד את הרוכב מאינפורמציה לא חיונית, וזה הלך הרוח הכללי של האופנוע הזה, שמשדר הרבה נינוחות , לצמד היכולות הדינמיות הגבוהות.

נוחות גבוהה מאוד למרחקים ארוכים
נוחות גבוהה מאוד למרחקים ארוכים

לגרסת ה-GTL נפח אחסון מכובד ביותר. בארגז העליון נכנסות שתי קסדות מלאות, ובצמד ארגזי הצד יש נפח מרשים, כשכל אחד מהם יכול להכיל תיק בינוני. בגלל משקלו הגבוה של ה-GTL זה לא ממש משנה אם רוכבים לבד או בזוג עם ציוד – האופנוע מתנהג כמעט באופן זהה – ולא רק בגלל כיול עומס הקפיץ האוטומטי. אגב, כדי לקחת אחורנית את ה-K הכבד – שמשקלו כשהוא מוכן לרכיבה עומד על 358 ק"ג – יש הילוך אחורי שמופעל על-ידי המתנע החשמלי לאחר שילובו. זהו פיצ'ר חשוב לאופנוע כבד כל כך, אם כי הוא לא משתלב במאה אחוז מהמקרים.

אחד השדרוגים החשובים ל-K 1600 של 2022 הוא מסך ה-TFT המפוצל – בגודל "10.25. כבר פגשנו אותו ב-R 18 באגר וב-R 1250 RT החדשים, וכעת הוא תופס את מקומו בספינת הדגל התיורית של ב.מ.וו – ובצדק. זהו כנראה המסך האינפורמטיבי ביותר שיש היום בעולם האופנועים, והגודל העצום מאפשר קריאת נתונים בכל מצב. האופציה למסך מפוצל יעילה מאוד גם היא, כשניתן לראות על המסך נתונים שונים – למשל תצוגת נתונים קונבנציונלית של סל"ד ומהירות לצד תפעול הרדיו או הניווט, כשהרוכב יכול לבחור אילו תצוגות לראות בכל אחד משני המסכים. נציין גם שההתממשקות עם האפליקציה לטלפון הסלולרי יעילה (אם כי לא תמיד הצלחנו להעלות את תצוגת הניווט מהאפליקציה לטלפון, וזו נקודה שיצטרכו לטפל בה בב.מ.וו), וכי יש פה משולש יעיל של מסך TFT – טלפון סלולרי – מערכת תקשורת לקסדה. מודרני ביותר ומרשים בכל קנה מידה.

פרט לכל אלו ה-K 1600 GTL הוא אופנוע איכותי מאוד, שבנוי בסטנדרטים גבוהים ביותר, עם איכות חומרים וגימור מהגבוהים שיש, ובמידה רבה הוא מזכיר בגישתו את רכבי היוקרה של ב.מ.וו. מרגישים שמדובר באותו הד.נ.א – של איכות גבוהה מאוד לצד ביצועים טובים, ובעיקר בגרות.

כל הבקרות, האלקטרוניקה, האבזור והפינוקים האפשריים
כל הבקרות, האלקטרוניקה, האבזור והפינוקים האפשריים

סיכום ועלויות

ה-K 1600 הוא ספינת הדגל התיורית של ב.מ.וו, כשגרסת ה-GTL מיועדת לאפשר לצמד רוכבים עמוסים בציוד לחצות יבשות בנוחות ובמהירות. זה אופנוע בוגר, שמיועד לקהל רגוע יותר, אם כי הוא בעל יכולות דינמיות מרשימות – גם במנוע העצום וגם בהתנהגות הדינמית.

הוא יספק לרוכבים את כל הפינוקים האפשריים על דו-גלגלי – מנוחות גבוהה ביותר ותנוחה מרווחת, דרך מיגון רוח עצום מתכוונן חשמלית, חימום לידיות ולמושבים, מערכת שמע איכותית ומפתח קרבה, עבור בנפח אחסון מרשים, ועד טכנולוגיה מתקדמת עם כל בקרות הבטיחות האפשריות, מערכת מתלים חשמלית שמשנה את אופי הרכיבה, פנסים מתכווננים לפנייה, והרשימה עוד ארוכה.

זהו אופנוע פרימיום מושקע ונתקדם, ומחירו בהתאם: גרסת ה-Pure עולה 205 אלף ש"ח, כשגרסת ה-Exclusive שכאן במבחן, הכוללת צביעה מטאלית מיוחדת, מנוע בצביעת פלטיניום, מגן בוץ קדמי צבוע, ועוד פסי קישוט שונים – בכרום או צבועים – עולה 209 אלף ש"ח. הגרנד אמריקה המעט יותר מאובזר עולה 1,000 ש"ח יותר, ה-GT היותר דינמי עולה 198 / 203 אלף ש"ח, והבאגר המגניב עולה 201 אלף ש"ח.

המתחרה הישיר של ה-K 1600 על גרסאותיו הוא הגולדווינג של הונדה – אופנוע תיור פרימיום איכותי בפני עצמו, ובמידה מסוימת גם אופנוע קאלט. בב.מ.וו סימנו צלב מטרה, וכמו שהם יודעים – הוציאו את הגרסה הטובה ביותר שהם יכולים כדי להתחרות בגולדווינג, ועם ארבע גרסאות הפונות לקהלים מעט שונים. התיור מעולם לא היה נוח ואיכותי יותר.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

25KB998Rimini_LF

חדש מבימוטה: KB998 רימיני לכביש

בבימוטה מציגים את ה-KB998 רימיני - גרסת ההומולוגציה החוקית לכביש של של ה-KB998 עם שלדה ומכלולים מבימוטה ומנוע שמגיע מהקוואסאקי ZX-10RR

2 תגובות

  1. Avatar

    אני הייתי חוסך 20-30 אשח והולך על הRT
    ההכלי הזה מורכב הרבה יותר, פחות אוהב חום ארצישראלי טיפוסי ונושא את המשקל גבוה מדי ולבסוף גם חסר את הקרוז האדפטיבי של הRT שזה פינוק אמיתי.
    בהצלחה לכל הרוכשים

  2. Avatar

    מה אתה אומר…
    ולגרנד אמריקה היפיוף שמוגבל ל 160 קמ״ש בגלל תכנון דינמי לקוי
    היית מתקרב?
    תכל׳ס מי צריך יותר מ-160 בקרוזר-טורר?
    תן להנות מהנופים הדרך והמוסיקה!

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן