דף הבית / חדשות / רשות המסים תעלה את מחירי הדו-גלגלי
300-350cc-Scooters-Comp-125

רשות המסים תעלה את מחירי הדו-גלגלי

רשות המסים מתכוונת שלא לחדש את הוראת השעה של מס הקנייה מ-2015 - המס על אופנועי הביניים יעלה, וביחס ישר גם מחירי האופנועים שיעלו בין 3,000 ל-6,000 ש"ח

מחירי האופנועים הבינוניים – בעיקר אלו המיועדים לרישיון נהיגה A1 בנפחים של 250 עד 700 סמ"ק – צפויים לעלות בתחילת השנה בשיעורים של 10%-20%, כלומר בין 3,000 ל-6,000 ואפילו 7,000 ש"ח. הסיבה: רשות המסים מבטלת את הרפורמה במס הקנייה מ-2015, ושיעורו המס יעלו ב-10% לכמה קטגוריות. בנוסף, רשות המסים לא תעלה את המס לכלים בנפח 125 סמ"ק, כך שהמהלך לא דורש את אישור ועדת הכספים של הכנסת.

עומסי התנועה על כבישי ישראל שוברים שיאים מדי יום, יותר מ-300 אלף מכוניות חדשות עלו על הכבישים השנה, ודווקא עכשיו ברשות המסים מעלים את מחירי האופנועים הבינוניים באלפי שקלים, כפי שפורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'. רשות המסים הניחה על שולחנו של שר האוצר אביגדור ליברמן תכנית להעלאת מס הקנייה, העוקפת את ועדת הכספים של הכנסת.

לפי התכנית, על כלים בנפחים של 400-250 סמ"ק מס הקנייה יעלה מ-40% ל-50%, ועל כלים בנפחים של 600-400 סמ"ק, וכן על כלים מוגבלים לרישיון A1 בנפחים גבוהים יותר, שיעור המס יעלה מ-50% ל-60%. המשמעות היא עליית מחירים של 3,000 עד 7,000 ש"ח, ובמקרים מסוימים אף יותר.

רשות המסים מנמקת את עליית המחירים בכך שתוקף הוראת השעה לרפורמה במס הקנייה, שאותה יזם שר האוצר בשנת 2015 משה כחלון, פג בסוף חודש דצמבר. הרפורמה הורידה את מס הקנייה לכלים בנפחים אלו, וכעת מבקשת רשות המסים לבטל את הוראת השעה ולחזור לשיעורי המס המקוריים. נציין כי הוראת השעה פעלה על-פי הספק המנוע ולא לפי השיטה המיושנת של נפחי מנוע, ובכך תאמה לדרגות רישיונות הנהיגה. עם ביטול הוראת השעה יחזרו ברשות המסים לגבות את המס על-פי נפח המנוע ולא לפי ההספק.

בנוסף, רשות המסים מבצעת מהלך עוקף כנסת, רשות המסים לא תעלה את שיעור המס לכלים בנפח 125 סמ"ק מ-25% ל-40%, ולכן לא תצטרך אישור של ועדת הכספים. ברשות המסים יודעים ככל הנראה שבוועדת הכספים יהיה קשה להעביר את הגזירה, ולכן עקפו את הכנסת והגיעו ישירות לשר האוצר.

והמהלך – שמתבצע בחטף ועוקף את הכנסת – נוגד גם את הבטחות רשות המסים בדיונים בוועדת הכספים מימי ח"כ משה גפני בכנסות הקודמות – לבחון הורדות מס קנייה על כלים בנפח בינוני.

בכל מחקר שנעשה נמצא שאופנועים וקטנועים תורמים משמעותית להפחתת עומסי התנועה. כך למשל, דו"ח שהכין הטכניון לפני שנתיים למשרד התחבורה קבע כי עידוד מעבר נהגי רכב לדו-גלגלי עשוי לקצר את זמני הנסיעה בעד 11% ועשוי לשפר את מהירות הנסיעה בעד 13%. המהלך של רשות המסים הוא בניגוד גמור לתוצאות המחקר, והוא יכניס לקופת המדינה סביב 10 מיליון ש"ח בשנה.

העלאת המס עלולה להוות מכה לא קטנה לשוק הדו-גלגלי – דווקא אחרי שנת שיא שבה נמכרו לראשונה יותר מ-20 אלף כלים דו-גלגליים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

7 תגובות

  1. Avatar

    חלאות מושחתות ורודפות בצע .בתקופה כזאת של עבודות תשתית שיסתיימו בעוד 500 שנה לערך שיוצרות פקקים בלתי נסבלים ,לעלות מחירי דוג זאת רשעות ונבלות לשמה.אין גבול לחזירות כאן.

  2. Avatar

    פראיירים כולכם,הכי שווה אופניים חשמלי בלי מס עם תרומה לסינים,שובר לכם טימקסים בעיר.

    • Avatar

      התכוונת רכבת ישראל + אופניים. לא תודה לא כולם גרים איפה שהם עובדים ובנסיעות בין עירוניות אופניים לא לוקחים אף אחד.

  3. Avatar

    חסרים מליארדים למחמוד ….. מפלגה האיסלמית לישראל
    רגב אחר רגב דונם אחר דונם כך נפדה אדמת פלסטין

  4. Avatar

    שר האוצר הכי מושחת משחיט את המדינה ואזרחיה מקלקל כל דבר טוב ורואה רק את התחת שלו ניראה ומיתנהג כמו חזיר חולה

  5. Avatar

    חזירות וסחטנות באדיבות דוברמן שר המיסים

  6. Avatar

    הקטע היפה שלא רק סופרים את האזרח ממטר אלא גם משתינים עליו בקשת,
    כל המדינה נראית כאתר בניה אחד גדול כבר מספר שנים מבלי ששום דבר באמת מתקדם והפתרון היחיד כרגע של דו גלגלי שיכול לעזור בהקלה על הפקקים חוטף עוד מיסים.

    זה המחיר של בחירה בשלטון בולשביקי פרוגרסיבי , מטיל עוד ועוד מיסים בכדי להעביר אותם דקה אחרי זה לחמאס ולטראנסג'נדרים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן