דף הבית / טור / הגזייה: קיקסטארט לאופנוענות
ogo1

הגזייה: קיקסטארט לאופנוענות

מה אומרים לילד בן 16 שמוציא רישיון ועוד רגע קונה את האופנוע הראשון שלו? פנגס בסרטון קאלט, מסטרפיס אמיתי

כתב: אלי פנגס

הטור פורסם לראשונה ב-2007. יש להתייחס לגילאים ולזמנים בהתאם.

לוני גרינקר הוא אוטוטו בן חמישים. לא כולכם מכירים אותו, והאמת היא שזה די טבעי, כי סלבריטי הוא לא. אבל הוא הרבה דברים אחרים. למשל איש מצחיק, חכם, חם, וגם רוכב אופניים, אנדורו וסופרמוטו. בזמן שנשאר לו אחרי כל אלה, הוא גם אבא. ונראה לי שהוא אבא די מגניב.

סופרמוטו הוא התחיל לרכב ככה פתאום לפני כמעט שנתיים וחצי. רגע לפני גיל 47. שם נפגשנו בפעם הראשונה. הוא נכנס בזה בכל הכוח: עבר הדרכות קבוצתיות ואישיות, שדרג את האופנוע, בנה כושר גופני וכושר רכיבה והביא תוצאות. כזה הוא, איש מיוחד. אם כבר, אז עד הסוף. ואם כבר עד הסוף, אז למה לא עוד קצת? וככה יצא שאל הסופרמוטו הוא הוסיף גם רכיבת אנדורו, ואף התחרה באליפות האנדורו בקטגוריית סניורים.

ללוני יש בן בשם אדם. בדצמבר האחרון מלאו לאדם 16 שנים. הוא מגיע עם אבא למרוצים מאז היה בן 13. מעודד את אבא וזוכר את מספרי המתחרים בעל פה. לא מזמן, לא זוכר מתי – פחות משנה ויותר מחודש – פגשתי את לוני ואדם במוסך של ערן סטאריק. הם באו לבדוק ק.ט.מ 125 בשביל אדם – האופנוע הראשון שלו.

הוא הכיר את כל מי שהיה שם באותו ערב מאותן שבתות של מרוצים. כשאבא שלו שקע בשיחה עם סטאריק הוא פנה אליי והתחיל לשאול שאלות על הרכיבה. בהתחלה ניסיתי לענות לו כשהוא מסתכל לי בעיניים ומקשיב בשקיקה, אבל אז מצאתי את עצמי שותק קצת. מה אתה עונה למישהו שרק עכשיו מתחיל עם כל העסק? אופנוע ראשון, רכיבות ראשונות, דף חלק.

בסופו של דבר עניתי לו את מה שעניתי לו. אבל על האופנוע, בדרך הביתה, אדם לא יצא לי מהראש. הייתי ספציפי מדי, זרקתי עליו מיליון דברים בלי סדר, והכי חשוב ומבאס: הייתי רציני. יותר מדי רציני. שיחקתי אותה חצי אבא שלו, למרות שכבר יש לו אבא. למעשה, יש לו את אחד האבות היותר מגניבים.

וככה, בהשראת ילד בן 16, התחיל מה שתראו אחרי שתלחצו PLAY על המסך השחור הזה כאן למטה. כי ככה, כמו שעוד רגע תראו ותשמעו, רציתי להישמע בשיחה ההיא.

אז אדם, הנה זה. כי מוטב מאוחר מאשר ברצינות…

קריינות: אלי פנגס; עריכה: שי נווה

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Honda Silver Wing 600 1

נוסטלגיה: הונדה סילברווינג

ההונדה סילברווינג היה הכנף האפורה של הכנף האדומה בקטגוריית המקסי-סקוטר של תחילת שנות האלפיים, והוא הגיע לישראל בשני נפחים - 400 ו-600 סמ"ק

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן