בסוזוקי מציגים במילאנו את ה־SV-7GX, שיתחיל משפחת דגמים חדשה ומודרנית יותר מה־SV650 והוויסטרום 650 הוותיקים והטובים.
אל תתנו לשם לבלבל, לא מדובר במנוע חדש אלא בעדכון מסיבי של המנוע שרץ עם סוזוקי עוד משנת 1999. מנוע הווי־טווין בנפח 645 סמ"ק מקבל התאמה לתקנות יורו 5+ ומצערות חשמליות, מה שאומר שניתן להוסיף שלושה מצבי ניהול מנוע, קוויקשיפטר דו־כיווני ובקרת אחיזה רב־שלבית. ההספק עומד על 72 כ"ס ב־8,500 סל"ד והמומנט על 6.5 קג"מ ב־6,800 סל"ד.

שלדת הצינורות מפלדה דומה עד זהה לזו של ה־SV650, עם מזלג קדמי קונבנציונלי (לא הפוך) בקוטר 41 מ"מ נטול כיוונונים ובולם אחורי פשוט המאפשר כיוון עומס קפיץ בלבד – בדיוק כמו ב־SV הוותיק. יש חישוקי 17″ עם צמיגים במידות 120/70 מלפנים ו־160/60 מאחור וצמד דיסקים קדמיים בקוטר 290 מ"מ ועוד יחיד של 240 מ"מ מאחור.
העיצוב דומה מאוד לזה של ה־GSX-S1000 GX, בסגנון קרוסאובר, עם משקף מתכוונן (עם ברגים) ומגני ידיים, וכמובן פנסי ה־LED הצרים בחזית. מיכל הדלק מכיל 17.4 ליטרים ומביא את המשקל ל־211 ק"ג מלאים, גובה המושב עומד על 795 מ"מ ובסיס הגלגלים על 1,445 מ"מ. יש מסך TFT מודרני בגודל 4.2″, שקע USB-C לטעינה, וכאמור, פנסי LED היקפיים. בסך הכל מפרט אלקטרוני צנום, שנועד גם לשמור על מחיר נגיש.
הסוזוקי SV-7GX צפוי להגיע לאירופה ולישראל בקיץ 2026. אין כרגע הערכת מחיר, אך אנחנו מצפים לתחרות ישירה אל מול הימאהה טרייסר 7, הטריומף טייגר ספורט 660 והקוואסאקי ורסיס 650, ומקווים שהתמחור יהיה בר־תחרות מולם.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז