דף הבית / חדשות / MV אגוסטה שוב בצרות
image020

MV אגוסטה שוב בצרות

MV אגוסטה הגישה בקשה להקפאת הליכים בנקאיים מהנושים ועצרה זמנית את הייצור; חלק ממאבק כוחות עם מרצדס?

MV אגוסטה שוב בכותרות, ולא מהסיבות הטובות. החברה, שנמצאת בתקופה שעל פניו נראית מעולה, עם גידול של 30% במחזור השנתי ובמכירות, פנתה לבנקים לפני כמה ימים ופתחה בהליך של הקפאה – הסכם המשכיות, שבמסגרתו מוקפאים כל החובות לספקים ונושים. לטענת החברה, הליך כזה ימנע את הצורך בפשיטת רגל וייתן לחברה זמן להתייצב כלכלית. במקביל, הופסק הייצור במפעל בווארזה

מהלך כזו דווקא בתקופה כזו – אולי הטובה ביותר של MV אגוסטה בתקופה המודרנית, כשהמכירות נמצאות בעלייה חדה ויש דגמים חדשים שפותחו ונמכרים במקביל לדגמים חדשים שנמצאים בפיתוח – הוא מפתיע למדי. להערכתנו לא מדובר במשבר עמוק שעלול להביא לפשיטת רגל של החברה או למכירתה, אלא במאבקי כוחות בין MV אגוסטה בראשות ג'ובאני קאסטליוני הנכד לבין מרצדס AMG – שמחזיקה ב-25% ממניות אגוסטה החל מלפני שנה וחצי ומעוניינת להשתלט על החברה כולה או לפחות על רובה. אנחנו מעריכים שתוך זמן קצר יימצא פתרון והחברה תמשיך לתפקד כרגיל.

נזכיר רק שב-20 השנים האחרונות, מאז ש-MV אגוסטה הגיעה לשליטת משפחת קאסטליוני וקאגי'בה, היא עברה מספר גלגולים ובעלים, כולל מכירתה לפרוטון המאלזית ולהארלי דיווידסון – עסקה שבסופה קנה קלאודיו קאסליוני את MV אגוסטה בחזרה תמורת דולר אחד בודד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן