דלק מוטורס, יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל, מודיעה על הגעתם ארצה של הדור השלישי במשפחת ה-S 1000 XR, וכן ה-M 1000 XR החדש, שהוצגו לשנת 2024.
על ה-S 1000 XR כבתנו כבר בדור הראשון לפני 9 שנים שזהו סופרבייק בחליפת אדוונצ'ר. יש לו מנוע סופרבייק, מכלולי סופרבייק והתנהגות כמעט סופרבייק, אבל הוא בא בתצורת אדוונצ'ר-ספורט עם תנוחה זקופה ונוחות גבוהה. הדור השני של ה-S 1000 XR שיצא בשנת 2020 היה אופנוע חדש לגמרי שהשתדרג משמעותית בכל מקום אפשרי. בסוף שנת 2023 הציגו בב.מ.וו את הדור השלישי ששופר בתחומים רבים. מנוע ה-4 צילינדרים מפיק 5 כ"ס יותר – 170 כ"ס ב-11,000 סל"ד במקום 165 כ"ס בדור השני. תוספת ההספק מושגת על-ידי שיפור בזרימת האוויר בתעלות היניקה, וכן מפת ניהול מנוע משופרת. המומנט נשאר זהה לדגם היוצא, והוא עומד על 11.6 קג"מ ב-9,250 סל"ד.

המושב חדש לחלוטין, ומעבר להיותו גבוה יותר ב-10 מ"מ (גובה מושב סטנדרטי של 850 מ"מ), הוא מאפשר תזוזה טובה יותר של הרוכב על המושב לצורך רכיבה ספורטיבית. בנוסף, האופנוע עוצב מחדש לרכיבה ספורטיבית, כך לטענת ב.מ.וו, וכעת זרימת האוויר והאווירודינמיות השתפרו. יש גם שינויים בתושבת הקפיץ בבולם האחורי לפידבק טוב יותר, יש תושבות כידון חדשות, ויש מצבר בקיבול גדול יותר מבעבר (12Ah במקום 9Ah).
שיפורים נוספים נמצאים באבזור המקורי, כשה-S 1000 XR מקבל כסטנדרט פנסים מתכווננים לפנייה, מפתח קרבה KEYLESS ושקע USB לטעינה, אם כי חשוב לציין שלישראל מגיע ה-S 1000 XR ברמת הגימור הגבוהה ביותר הכוללת מראש את רוב התוספות שבעולם מגיעות כאופציה.
הב.מ.וו S 1000 XR מגיע לישראל ב-3 רמות גימור:
- Race – (אפשרות לגרסת מתלים נמוכים) – 159,900 ש"ח
- Sport במחיר של 163,000 ש"ח
- חבילת אבזור M במחיר של 190,000 ש"ח
יחד עם גרסת ה-S-XR הוצגה הגרסה האקסקלוסיבית וספורטיבית בדמותו של ה-M 1000 XR, אשר קיבל את המנוע של ה-S RR בעל מנגנון ה-ShiftCam. כאן הוא מפיק 201 כ"ס ב-12,750 סל"ד ו-11.5 קג"מ ב-11,000 סל"ד. המהירות המקסימלית של מנוע ה-4 צילינדרים עומדת על 14,600 סל"ד גבוהים. יש גם שינוי ביחסי ההעברה ביחס ל-S XR, כשכאן גלגל השיניים האחורי גדל ל-47 שיניים לעומת 45, וההילוכים 4, 5 ו-6 קצרים יותר גם הם. מערכת הפליטה מטיטניום, קלה יותר מזו של ה-S XR, ויש גם מערכת יניקה משוחררת יותר התומכת בהגדלת הנשימה וההספק. גם השרשרת מסדרת M, קלה יותר מזו של ה-S.

השלדה הראשית נותרה זהה לזו של ה-S XR, והפרונט משתדרג ומקבל מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ בטכנולוגיית קארטרידג' סגור, עם כיוון חשמליים DDS בדור האחרון של המערכת. יש גם משכך היגוי חדש ומתכוונן. המשולש העליון חדש, בעל תושבות כידון מכורסמות, וגם הכידון חדש, בצבע שחור, עם הכיתוב M XR בכרסום. על קצוות הכידון ממוקמות מראות חדשות. יש גם מכלולי M כמו משאבת בלם רדיאלית לבלם הקדמית, קליפרים רדיאליים כחולים מסדרת M, ודיסקים בקוטר 320 מ"מ ובעובי 5 מ"מ. החישוקים מחושלים מאלומיניום, והם קלים יותר משל ה-S XR, וניתן לרכוש כאופציה חישוקי קרבון קלים יותר בכ-1.5 ק"ג.
יש גם מושבים חדשים ממותגים בלוגו M, והידיות והרגליות מתכווננות, מסדרת M. המצבר מסוג ליתיום קל יותר, ובסך הכל המשקל עומד על 223 ק"ג, לעומת 227 ק"ג של ה-S XR.
ה-M 1000 XR מקבל חבילת אלקטרוניקה מלאה וספורטיבית – כמעט כמו זו של ה-M R וה-M RR. כך למשל, מעבר לכל האלקטרוניקה והבקרות של ה-S XR יש גם בקרת החלקה אל תוך הפנייה (בקרת סלייד), שגם היא נשענת על ה-IMU ב-6 צירים. יש גם בקרת זינוק, וכן בקרת מהירות בפיטס.
מסך ה-TFT בגודל "6.5 חדש, והוא נשען על זה של ה-M RR עם תצוגה ספורטיבית, כולל למסלול. הוא כמובן מתממשק לטלפון ומתחבר לאפליקציית ב.מ.וו, אך מציע בנוסף גם דאטאלוגר למסלולים, וכן לאפטיימר – שניהם כאופציה בתשלום למי שרוכב במסלולים.
העיצוב נשען על זה של ה-S XR החדש, אולם הפיירינג של ה-M XR מקבל כנפונים אווירודינמיים כצו האופנה, כשהם מתחילים להיות פעילים ב-100 קמ"ש, ומספקים כוח הצמדה של 12 ק"ג ב-220 קמ"ש. יש גם חבילת M Competition, בדומה ל-M R ול-M RR, הכוללת חישוקי קרבון, חלקי קרבון רבים כמו כנף אחורית ומגן שרשרת, כנף קדמית, חלקו הקדמי של מיכל הדלק, פנלי צד, וכן סט רגליות רוכב מכורסם מאלומיניום המתכוונן לכמה מצבים, ורגליות מורכב. חבילת ה-M Competition מורידה 3 ק"ג נוספים ממשקל האופנוע.
ה-M 1000 XR מגיע לישראל ברמת גימור Competition המאובזרת ביותר בצביעת Blackstorm metallic / M Motorsport כאשר מחירו עומד על 245,000 ש"ח.