דף הבית / חדשות / סוזוקי: היאבוסה חדש ל-2020?
2019-suzuki-hayabusa

סוזוקי: היאבוסה חדש ל-2020?

לחישות בענף מדברות על סוזוקי היאבוסה חדש בקרוב, וייתכן שאפילו אוטומטי; הקאמבק של השנה?

פטנטים עדכניים שהוגשו על-ידי סוזוקי מרמזים על היפר-אופנוע חדש ועדכני לעתיד הקרוב, עם אופציה מעניינת בתחום מערכת התמסורת.

בדרך כלל כששמועות מתחילות להציף את הרשת, אנחנו יושבים בסבלנות, מרחרחים בעצמנו ומחכים לאימותים נוספים, אבל הפעם נכה בשמועות עוד כשהן בהתחלה, משום שהן מדברות על חידוש האופנוע הפסיכי ביותר שסוזוקי הוציאה – היאבוסה.

סוזוקי היאבוסה / בוסה / GSX1300R הפציץ בשנת 1999 וכבש את תואר האופנוע המהיר ביותר בייצור סדרתי, עם 313 קמ"ש לזכותו (ויש שטוענים שזה 330 קמ"ש). את זה הוא השיג ממנוע בנפח 1,299 סמ"ק (שעלה ל-1,340 סמ"ק בהמשך), 173 כ"ס וסביב ה-220 ק"ג יבש (תלוי את מי שואלים). הייעוד והעיצוב שלו היו ללקוחות שרוצים את הדבר הכי-הכי שיש לסוזוקי להציע. עולם השיפורים סביבו, בעיקר בארה"ב, היה מהפורים שיש. ייצורו פסק לפני כשנה לאור תקנות היורו 5 המחמירות שלא אפשרו את המשך קיומו.

שני פטנטים שהוגשו על-ידי סוזוקי מרמזים שהם מצאו את הפתרון להפוך אותו לידידותי יותר לסביבה, ובו בזמן להפוך אותו לספורטיבי ומודרני, כיאה למתחרים ובראשם הקוואסאקי H2. התרשימים מראים ראש מנוע שונה – שסביר להניח גם יגדל מעט בנפח – ושלדה אחרת. אחד התרשימים גם מרמז על הפעלה סמי-אוטומטית לתיבת ההילוכים; האם מדובר על גרסה מסוימת לקוויקשיפטר להעלאה או אוטובליפר להורדה, או אולי גיר אוטומטי מלא כדוגמת ה-DCT של הונדה (להסבר טכני על הגיר של הונדה – לחצו כאן) – אין לנו תשובה כרגע. מה שכן, תרשים נוסף שהוגש מראה גיר וקלאץ' קונבנציונליים לגמרי, ולכן בטח תהיה אפשרות לבחירה בין שתי הגרסאות.

אנו נמשיך לעקוב כי צריך אופנועים כאלה בעולם שלנו. ההשערה שלנו היא שלא נזכה לראות כלום עד לשנת 2021, אבל לכו תדעו.

Hayabusa-002

Hayabusa-001

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן