זה אחד האופנועים שיותר חיכינו לו בתערוכת מילאנו 2016, ואנחנו חייבים להודות שקצת התאכזבנו שהוא הוצג כגרסת אבטיפוס קונספט בלבד – על אף שסביר היה שכך הוא יוצג. הימאהה טנרה 700 הוצג כאמור כקונספט בלבד, או בשם האבטיפוס – T7.
בלב הטנרה 700 שוכן מנוע ה-CP2 שמגיע מה-MT-07, כשקרוב לוודאי שעבר שינויים כאלה ואחרים כדי להתאים לקונספט של אופנוע אדוונצ'ר מודרני.
השלדה חדשה לחלוטין, תוכננה במיוחד עבור הטנרה, וכך גם המתלים והבולמים, שבעין לפחות נראים איכותיים מאוד, כאלה שמסוגלים להתמודד עם שטחים טכניים, מהירויות ועומסים. הגלגלים במידות שטח טהורות – "21 ו-"18, עם חישוקי שפיצים כמובן, והעיצוב – לא פחות ממחרמן. כמה שאנחנו רוצים לרכב על האופנוע הזה בדיוק כמו שהוא, ולא על הגרסה הסדרתית – מתי שתצא.
יש מיכל דלק ענק, זנב בעיצוב מינימליסטי וחד, וכל החזית עוצבה בהשראת ה-WR450F ראלי – אופנוע הראלי של ימאהה, כולל המשקף השקוף וארבעת פנסי ה-LED, שלא יהיו בגרסה הסדרתית. גם מכשור הראלי שבגרסת הקונספט לא יהיה מן הסתם, כולל כל מתגי התפעול, אבל הם בהחלט נותנים נופך קרבי לאדוונצ'ר הזה. לדעתנו, אגב, ככה אופנוע אדוונצ'ר צריך להיות ולהיראות.
מה עוד יש על גרסת הקונספט? כידון עבה של PRO-TAPER, מערכת פליטה לראלי של אקרפוביץ', פנס אחורי של WR450F, מגן מנוע ענק לראלי, והרבה חלקי קרבון, כשגם אלו לא יהיו בגרסה הסדרתית.
נו, אז מתי הגרסה הסדרתית? לצערנו הרב בימאהה מדברים על סתיו 2018, כלומר בעוד שנתיים. אנחנו מקווים מאוד שמישהו שם בימאהה התבלבל בלוח השנה ושכבר בתערוכת מילאנו הבאה, בנובמבר 2017, נראה אותה. לדעתנו זה אופנוע חשוב מאוד, במיוחד לשוק הישראלי חובב השטח והאדוונצ'רים וצמא לאדוונצ'ר קרבי בינוני ולא יקר מדי, לכן אנחנו קצרי רוח.