הפיאג'ו טייפון הוא אייקון דו-גלגלי. בסוף שנות ה-90 אל תוך שנות ה-2000, כשברחובות הערים שלטו קטנועי 50 סמ"ק דו-פעימתיים, הטייפון היה אחד הכלים הדומיננטיים בישראל. היה לו שוק מעולה והיו גם שפע שיפורים, ואפילו היו כאלה שבאמת היו יורדים איתו לשטח. האמיצים והמשוגעים לדבר הלכו על גרסת ה-125 סמ"ק החזקה (נזכיר – עם מנוע 2 פעימות), וגם פה שוק השיפורים חגג ויצא לנו לשמוע על מנועים משופרים ל-180 סמ"ק שהיו מרימים את הגלגל לשמיים בכל פתיחת גז.

השנים עברו, קטנועי ה-50 סמ"ק נכחדו כמעט לגמרי החל מ-1.1.07, אז אימצה ישראל את דרגות הרישיונות החדשות וה-50 סמ"ק דו-פעימתי הפך ל-125 סמ"ק 4 פעימתי ידידותי ומזהם פחות. אבל בימים אלו הטייפון המיתולוגי עושה קאמבק, עם כמה משוגעים שפתחו מועדון דגם מצליח ומשגשג – מועדון שמונה כבר מאות אנשים. שני החבר'ה האלה הם שי נפתלי ובניהו ישראל. הראשון פתח את המועדון כקבוצה בפייסבוק, השני הצטרף כדי לעזור לנהל ולהרים פעילויות, ובחצי השנה שהקבוצה קיימת היא אספה כבר כ-750 חברים כך שמסתבר שיש קהל לכלי המגניב הזה. אפילו יש לוגו, חולצות ומדבקות.
הפעילות הראשונה התקיימה בחול המועד פסח. התכנון היה לעלות לצפון על נגררים, לפגוש את החבר'ה הצפוניים של המועדון ולצאת לטיול שטח אינטנסיבי. אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד. בשל תקלה עם אחד הגרריסטים נאלצו חברי הקבוצה להישאר במרכז, אז בספונטניות הם פשוט יצאו לרכב בשטח, במרכז ובשרון. בלי מסלול מוגדר, בלי תכנית. פשוט פריסטייל בשטח. טיול הרצה למועדון אם תרצו.
לשני חברים שהשתתפו בטיול הייתה זו הפעם הראשונה בשטח, והם הופתעו מיכולותיו של הטייפון שלהם. חבר אחר מחזיק את הטייפון שברשותו משנת 2001 ועד היום. רוב החברים, אגב, משתמשים בטייפון שלהם ביום-יום, ככלי תחבורה. יש ביניהם סטונדטים תפרנים, שחלקם שיפצו את הטייפון והביאו אותו למצב נסיעה טוב.
אז עם האוכל בא התאבון, וחברי הקבוצה כבר מתכננים את הטיול הבא שלהם – טיול שטח מסודר ומאורגן בתחילת חודש מאי, שבו צפויים להשתתף כ-20 רוכבים. אנחנו כמובן עוקבים.