כתבה זו תתעדכן עם הוספת דגמים חדשים וירידת דגמים ישנים; עדכון אחרון: פברואר 2021 (*מחירים עדכניים למועד העדכון)
** טבלה מלאה של כל הדגמים תמצאו בתחתית הכתבה **
באוגוסט 2015 בוצעה רפורמה מקיפה במס הקנייה לדו-גלגלי. ההפרדה המלאכותית שהייתה בין קטנועים לאופנועים – בלי קשר לנפח, להספק או לביצועים – בוטלה, ובמקומה החל מס דיפרנציאלי שמתחשב בנפח ובהספק הכלי, בלי קשר להיותו 'קטנוע' או 'אופנוע'.
אחת ההשפעות הדרמטיות של המהלך הזה הייתה הוזלה משמעותית של אופנועי ה'כניסה' המתאימים לרישיון A1 (רישיון הביניים – עד 47.5 כ"ס). אלו לא אופנועים ספורטיביים או אופנועי קצה, אלא אופנועים שימושיים ליום-יום שבאים להחליף את הקטנוע ככלי תחבורה יומיומי, עם הערך המוסף של אופנוע אמיתי. חלקם אפילו מגיע עם מערכות בטיחות אקטיביות כמו ABS. אם לפני הרפורמה במס הקנייה על כלים אלו עמד על 72% או 79%, תלוי במדינת המוצא, הרי שבעקבות הרפורמה המס ירד ל-40% או 50% (תלוי בנפח המנוע ובהספק). בעקבות הורדת המס מחיריהם של הכלים בסגמנט החשוב הזה ירדו, והתוצאה – בשנה האחרונה חל גידול משמעותי, והשוק הזה יותר מהכפיל את עצמו.
כמעט לכל יבואן אופנועים בישראל יש לפחות נציג אחד או יותר בקטגוריה הצפופה הזו. זה לא מפליא, שכן היצרנים מרכזים משאבים רבים בפיתוח ושיווק כלים חדשים לסגמנט הזה, שכאמור הולך ומתפתח. ההיצע אדיר, גם בישראל. בואו נראה מה יש לשוק הישראלי להציע למי שהוציא עכשיו רישיון נהיגה A1 ורוצה אופנוע כביש בנפח 250 עד 500 סמ"ק.
הונדה
הונדה העולמית נערכה מראש לשינוי תקנות הרישוי האירופאיות ב-2013 (הגדלת ההספק לרישיון הביניים מ-34 ל-47 כ"ס), ופיתחה את משפחת ה-CB500 הכוללת 3 דגמים: CB500F – אופנוע עירום, CB500X – דו-שימושי בעל תנוחה זקופה, מעין אדוונצ'ר קטן (קישור למבחן לדור השלישי והחדש מכולם – כאן), ו-CBR500R – עם אוריינטציה ספורטיבית יותר. שלושתם עם מנוע טווין מקבילי, עומדים במגבלת ההספק, מגיעים עם מערכת ABS וידידותיים מאוד לרוכב המתחיל – במיוחד ה-CB500X, להיט המכירות של הונדה באירופה ובישראל. לאחרונה הגיע גם ה-REBEL – קרוזר עם אותו מנוע 500 סמ"ק.
המחירים:
- CB500F – מחיר 43,900 ש"ח
- CB500X – מחיר 49,900 ש"ח
- CBR500R – מחיר 45,900 ש"ח
- REBEL 500 – מחיר 45,900 ש"ח
דגם חדש שהגיע לאחרונה הוא ה-CB300R מסדרת הניאו ספורט קפה, העושה שימוש במנוע ה-CBR300R ומציע אבזור רב ועיצוב מיוחד.
המחיר: 34,900 ש"ח
לחובבי השטח, הדו-שימושי של הונדה – CRF250L (גם בגרסת סופרמוטו), משלב תחבורת כביש יומיומיות בסיסית עם יכולות שטח סבירות ויותר. לאחרונה הוצגה גם גרסת 300 סמ"ק, ה-CRF300L, אך מחירה טרם פורסם.
המחיר: 33,400 ש"ח.
ויש גם את גרסת ה-CRF250 ראלי, הבייבי אדוונצ'ר של הונדה. לאחרונה הוצגה גם גרסת 300 סמ"ק, ה-CRF300 ראלי, אך מחירה טרם פורסם.
מחיר: 38,400 ש"ח.
קוואסאקי
קוואסאקי מציעה בישראל דגמי כביש קטנים המתאימים לרישיון A1 – נייקדים ו'ספורטיביים' – כלומר עם מעטה פלסטיק ססגוני שנראה כמו של אופנוע ספורט אמיתי, ואפילו נושא בגאווה את השם 'נינג'ה'.
הנינג'ה 400 מציע מנוע עם צמד צילינדרים שמפיק 45 כ"ס ומכלולי שלדה ברמה טובה.
המחיר: 41,985 ש"ח
ה-Z400 הוא נייקד הבנוי על-בסיס הנינג'ה 400.
המחיר: 35,985 ש"ח
יש גם את הוורסיס X300 – בייבי אדוונצ'ר על בסיס מנוע הנינג'ה 300.
המחיר: 35,985 ש"ח.
ימאהה
היצרנית היפנית שהפציצה בשנים האחרונות עם משפחת ה-MT העירומה, מציעה לסגמנט A1 את ה-MT-03 המעוצב והמושקע. הוא מציע מנוע בעל צמד צילינדרים בנפח 321 סמ"ק שמפיק 41 כ"ס. העיצוב כאמור מוקפד, והוא מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט.
המחיר: 35,985 ש"ח.
על אותה הפלטפורמה המכאנית של ה-MT-03 ימאהה מציעה גם את ה-YZF-R3, אופנוע ספורט קטן שמעוצב ברוח אופנוע הסופרספורט של ימאהה – ה-R6.
המחיר: 36,985 ש"ח.
סוזוקי
היצרנית היפנית המוערכת בישראל, בעיקר בזכות היותה הראשונה ששברה את החרם הערבי כבר בסוף שנות השמונים, מציעה צמד דגמי אופנועים בנפח 250 סמ"ק – GSX-250R ספורטיבי בעל מעטה פלסטיק ו-V-Strom 250 אדוונצ'ר. בשניהם המנוע הוא טווין בנפח 250 סמ"ק שמספק 26 כ"ס.
המחירים:
- GSX-250R – מחיר 28,000 ש"ח
- DL250 ויסטרום – 31,000 ש"ח
הקלף של סוזוקי בסגמנט נמצא דווקא בתחום השטח – ה-DR-Z400S, הדו-שימושי האייקוני חזר לארץ אחרי 6 שנות היעדרות. הוא מציע יכולות שטח טובות מאוד לסגמנט ומנוע 400 סמ"ק חזק שמפיק כ-40 כ"ס.
המחיר: 46,000 ש"ח.
עוד שם ותיק הוא הסוזוקי DR650SE, אשר עומד במגבלת A1, בשל הספקו – 43 כ"ס.
המחיר: 43,000 ש"ח.
ק.ט.מ
ק.ט.מ האוסטרית, שידועה בעיקר בזכות אופנועי השטח שלה, מציעה מבחר רב גם בתחום אופנועי הכביש. שלישיית דגמי ה-390 סמ"ק שלה – הדיוק 390 העירום, ה-RC390 הספורטיבי, וה-390 אדוונצ'ר יושבים על פלטפורמה מכאנית כמעט זהה, ומציעים ביצועים מעולים עם עיצוב ק.ט.מי לגמרי שמושך צעירים רבים. ההרכבה מתבצעת בהודו על מנת להוריד עלויות, אולם המנועים והאופנועים אוסטרים כמעט לגמרי. לשנת 2021 צפויים שדרוגים לדגמי הכביש.
שלושתם מציעים מנוע צילינדר יחיד בנפח 373.2 סמ"ק המפיק 44 כ"ס, כאשר האדוונצ'ר מגיע עם מערכות אלקטרוניקה מתקדמות.
- דיוק 390 – מחיר 29,990 ש"ח
- RC390 – הדגם ירד מרשימת הדגמים המוצעים אצל היבואן
- 390 אדוונצ'ר – מחיר 41,990 ש"ח
מי שמחפש זול יותר ימצא את הגרסה הקטנה יותר של הדיוק, בנפח 250 סמ"ק.
המחירים:
- דיוק 250 – מחיר 26,990 ש"ח
יוסאנג
יוסאנג היא חברה קוריאנית המתמחה באופנועי כביש קטנים ובינוניים, כך שההיצע לסגמנט רחב למדי.
ה-GT250 ואחיו הספורטיבי ה-GT250R יושבים על פלטפורמה זהה – מנוע וי-טווין מקורר אוויר שמפיק 29 כ"ס, ומכלולי שלדה טובים למדי לסגמנט, אם כי מעט מיושנים.
המחירים:
- GT250 – מחיר 31,900 ש"ח
- GT250R – מחיר 33,900 ש"ח
צמד הכלים המודרניים של יוסאנג הם ה-X5 העירום ואחיו הספורטיבי, ה-GD250R. שניהם מציעים מנוע צילינדר יחיד שמפיק 28.5 כ"ס, מכלולי שלדה טובים, והעיקר – עיצוב מודרני ומרשים.
המחירים:
לחובבי האופנועים הקלאסיים, יוסאנג מציעה את ה-GV250 – קרוזר סטייל הארלי-דיווידסון, אבל בנפח קטן של 250 סמ"ק. למעשה זהו אותו המנוע המותקן בדגמי ה-GT250.
המחיר: 32,900 ש"ח.
SWM
מאותו היבואן של יוסאנג, א.ש.ל מוטורס, אנחנו מקבלים גם את צמד דגמי הרטרו – הסילבר וייז (סקרמבלר) והגראן מילאנו (קפה רייסר). שניהם יושבים על פלטפורמה זהה הכוללת מנוע סינגל בנפח 440 סמ"ק, שלדת פלדה ובולמים בסיסיים, ורק עבודת הגוף שונה בהתאם לקונספט.
המחירים:
- סילבר וייז – מחיר 41,185 ש"ח
- גראן מילאנו – מחיר 43,185 ש"ח
דיאלים
חברה קוריאנית נוספת, המיוצגת בארץ על-ידי אלבר. שני אופנועי כביש של דיאלים מגיעים ארצה. הראשון הוא ה-VJF250 רואדווין – אופנוע ספורט בנפח 250 סמ"ק בעל צילינדר יחיד המפיק 23.5 כ"ס.
המחיר: 25,000 ש"ח.
השני הוא דווקא קרוזר קטן – הדייסטאר 250. גם הוא בעל מנוע צילינדר יחיד בנפח 250 סמ"ק והספק של 23 כ"ס, אולם העיצוב הוא של קרוזר, לחובבי הקאסטום.
המחיר: 23,000 ש"ח.
רויאל אנפילד
החברה ההודית המיוצגת בישראל על ידי ג.ב.ר שירותי רכב משווקת בארץ את הקונטיננטל GT – קפה רייסר אותנטי עם הזרקת דלק ובלם דיסק. בקרוב יגיעו גם דגמי הבולט המיתולוגיים בייבוא מחודש.
המחיר: 38,000 ש"ח.
מוטוגוצי
המוטוגוצי V7 III – הדור השלישי של ה-V7 הוא הדגם הבסיסי של מוטוגוצי, והוא עומד במגבלת ההספק של 35 קילוואט לרישיון A1. הוא מציע עיצוב גוציסטי אותנטי ומנוע וי-טווין עם כל ארכובה אורכי המאפיין את כל דגמי מוטוגוצי, ויש גם מערכת ABS ובקרת החלקה כסטנדרט. לשנת 2021 הציגו מוטוגוצי V7 חדש עם מנוע בנפח 853 סמ"ק וגרסה מתאימה ל-A1.
המחיר: 57,000 ש"ח.
דוקאטי
הנציג של דוקאטי לקטגוריית הרישוי A1 הוא הסקרמבלר Sixty2 שיצא בשנה שעברה. המנוע הוא L-טווין בנפח 400 סמ"ק – למעשה 800 מוקטן – שמפיק 41 כ"ס, והמכלולים בסיסיים.
המחיר: בעדכון
ב.מ.וו
גם ב.מ.וו הגדולה והטכנולוגית נכנסה לסגמנט החשוב הזה של אופנועי כניסה. הדגם הראשון הוא ה-G310R – נייקד בעל צילינדר יחיד בנפח 313 סמ"ק שמפיק 34 כ"ס. לשנת 2021 קיבל הדגם רשימת עדכונים.
מחיר: אין עדיין מחיר לדגם 2021 החדש
דגם נוסף על פלטפורמת ה-G310 הוא ה-G310GS – אופנוע אדוונצ'ר של ב.מ.וו. לשנת 2021 קיבל הדגם רשימת עדכונים.
מחיר: אין עדיין מחיר לדגם 2021 החדש
הוסקוורנה
הוסקוורנה מביאים את הסווארטפילן 401 הסקרמבלר והוויטפילן 401 הקפה-רייסר – שניהם בעיצוב רטרו-מודרני-עתידני. המנוע סינגל בנפח 390 סמ"ק שנלקח מהק.ט.מ דיוק 390 ומפיק 44 כ"ס. הסווארטפילן מקבל ל-2021 שלדת זנב ארוכה יותר לשיפור הנוחות וצביעה חדשה
המחיר: 34,990 ש"ח.
בנלי
בנלי האיטלקית-סינית מציעה את הדגמים הבאים המתאימים לרישיון נהיגה A1: דגמי ה-S בנפחים של 251 ו-302 סמ"ק (מחירים 22,986 ו-31 אלף ש"ח בהתאמה), דגמי האדוונצ'ר TRK בנפחי 251 ו-502 סמ"ק (27, 44 אלף ש"ח ו-48 אלף ש"ח לגרסת ה-X לשטח בהתאמה) – כאשר הוצגה גרסה מעודכנת ל-2021, אימפריאלה 400 (35 אלף ש"ח), ה-502C הקרוזר (47 אלף ש"ח), והלאונצ'ינו הסקרמבלר בנפחי 250 ו-500 סמ"ק (27 ו-45 אלף ש"ח בהתאמה).
אופנועים מוגבלים
תקנות רישיונות הנהיגה האירופאיות מאפשרות גם הגבלה של מנועים גדולים ל-35 קילוואט (כ-47.5 כ"ס), כך שיתאימו לרישיון הנהיגה A1. התנאי: ההספק המקורי של המנוע צריך להיות עד פי 2 מההגבלה, כלומר 70 קילוואט (כ-95 כ"ס) ומטה.
יצרניות רבות מציעות כלים גדולים מוגבלים ל-A1, כשאצל חלקן ניתן לרכוש את האופנוע מוגבל, ולאחר מכן – עם הגדלת הרישיון ל-A – לשחרר את ההגבלה, לעדכן את רישיון הרכב, וליהנות מאופנוע בלתי מוגבל.
בואו נראה מה יש לשוק להציע.
ימאהה
ה-MT-07 מגיע ארצה גם בגרסה בעלת ההספק המלא וגם בגרסה המוגבלת, שתיהן כוללות מערכת ABS. לשנת 2021 הוצגה גרסה חדשה לגמרי (מחיר טרם פורסם)
מחירה של גרסת 2020 המוגבלת: 51,985 ש"ח.
גם הטרייסר 700 החדש לשנת 2020 מגיע בגרסת A1 מוגבלת.
המחיר: 59,985 ש"ח
קוואסאקי
קוואסאקי מציעה את צמד דגמי ה-650 שלה – הנינג'ה 650 וה-Z650 – גם בגרסאות מוגבלות ל-A1.
המחירים: 44,985 ש"ח לנינג'ה 650 ו-42,985 ש"ח ל-Z650.
סוזוקי
ה-SV650 וה-DL650 ויסטרום, שניהם עם אותו המנוע, מגיעים ארצה בגרסאות מוגבלות, כולל מערכת ABS.
המחירים:
ק.ט.מ
דגם ה-690 אנדורו החדש ל-2021 מגיע ארצה עם אפשרות לרישיון A1. ההגבלה היא אלקטרונית, במחשב ניהול המנוע, והיא מתבצעת על ידי טעינת מפת ניהול מנוע מוגבלת.
המחיר:
- 690 אנדורו R – מחיר 68,990 ש"ח
ב.מ.וו
ב.מ.וו מציעה את ה-F750GS מותאם ל-A1. כולם עם מערכת ABS כסטנדרט.
המחירים:
- F750GS – מחיר 77,805 ש"ח
דוקאטי
בדוקאטי מציעים את דגמי הסקרמבלר 800 – אייקון, דזרט סלד,FULL THROTTLE וקפה רייסר – כשהם מוגבלים לרישיון A1.
- אייקון – 69,800 ש"ח
- דזרט סלד – 87,800 ש"ח
- קפה רייסר – 87,800 ש"ח
גם המונסטר החדש לגמרי יגיע בגרסת A1.
מחיר: טרם פורסם
הסופרספורט 950 החדש ל-2021 מגיע מוגבל לרישיון נהיגה A1.
מחיר: 108,950 ש"ח
טבלה מלאה של כל אופנועי ה-A1 בישראל
האופנוע | הספק המנוע | מחיר (* - לפני אגרות והוצאות רישוי) |
---|---|---|
אפריליה | ||
דורסודורו 900 | 47.6 כ"ס | 69,000 ש"ח |
שיבר 900 | 47.6 כ"ס | 69,000 ש"ח |
ב.מ.וו | ||
G310R | 34 כ"ס | 35,900 ש"ח |
G310GS | 34 כ"ס | 40,900 ש"ח |
F800R | 47.6 כ"ס | 70,201 ש"ח |
F750GS | 47.6 כ"ס | 79,201 ש"ח |
G850GS | 47.6 כ"ס | 108,201 ש"ח |
בנלי | ||
TNT 250 | 21,000 ש"ח | |
TNT 300 | 31,000 ש"ח | |
TRK 502 | 47.6 כ"ס | 45,000 ש"ח |
לאונצ'ינו | 47.6 כ"ס | 43,000 ש"ח |
דוקאטי | ||
סקרמבלר 400 | 41 כ"ס | 49,400 ש"ח |
סקרמבלר 800 | 47.6 כ"ס | 65,800 - 85,800 ש"ח |
מונסטר | 47.6 כ"ס | טרם פורסם |
סופרספורט 950 | 47.6 כ"ס | טרם פורסם |
הונדה | ||
CB500F | 47.6 כ"ס | 43,900 ש"ח |
CB500X | 47.6 כ"ס | 49,900 ש"ח |
CBR500R | 47.6 כ"ס | 45,900 ש"ח |
Rebel 500 | 47.6 כ"ס | 45,900 ש"ח* |
CRF250L | 24.5 כ"ס | 33,400 ש"ח* |
CRF250 ראלי | 24.5 כ"ס | 38,400 ש"ח* |
X-ADV | 47.6 כ"ס | 80,721 ש"ח |
CB300R | 31.5 כ"ס | 34,900 ש"ח |
הוסקוורנה | ||
ויטפילן 401 | 44 כ"ס | 39,900 ש"ח |
סווארטפילן 401 | 44 כ"ס | 39,900 ש"ח |
הוסקוורנה 701 אנדורו / סופרמוטו | 47.6 כ"ס | 68,900 ש"ח / 69,900 ש"ח |
הוסקוורנה ויטפילן 701 | 47.6 כ"ס | 69,900 ש"ח |
ימאהה | ||
MT-03 | 42 כ"ס | 35,985 ש"ח |
YZF-R3 | 42 כ"ס | 36,985 ש"ח |
MT-07 A1 | 47.6 כ"ס | 55,985 ש"ח |
טרייסר 700 A1 | 47.6 כ"ס | 56,985 ש"ח |
XSR700 A1 | 47.6 כ"ס | 58,985 ש"ח |
יוסאנג | ||
GT250 | 29 כ"ס | 31,900 ש"ח |
GTR250 | 29 כ"ס | 33,900 ש"ח |
X5 | 28.5 כ"ס | 29,900 ש"ח |
GD250R | 28.5 כ"ס | 31,900 ש"ח |
מוטוגוצי | ||
V7 III סטון | 47.6 כ"ס | 55,957 ש"ח* |
V9 בובר / רואמר | 47.6 כ"ס | 71,000 |
סוזוקי | ||
GSX-250R | 25 כ"ס | 28,000 ש"ח* |
DL250 ויסטרום | 25 כ"ס | 31,000 ש"ח* |
DR-Z400S | 40 כ"ס | 46,000 ש"ח* |
DR650SE | 45 כ"ס | 43,000 ש"ח* |
ק.ט.מ | ||
דיוק 250 | 26,900 ש"ח | |
דיוק 390 | 44 כ"ס | 29,990 ש"ח |
RC390 | 44 כ"ס | |
690 אנדורו R | 47.6 כ"ס | 68,990 ש"ח |
קוואסאקי | ||
נינג'ה 400 ו-Z400 | 45 כ"ס | 41,985 ש"ח ו-35,985 ש"ח |
ורסיס 300 | 40 כ"ס | 35,985 ש"ח |
Z650 | 47.6 כ"ס | 46,985 ש"ח |
נינג'ה 650 | 47.6 כ"ס | 49,985 ש"ח |
ורסיס 650 | 47.6 כ"ס | 49,985 ש"ח |
וולקן S | 47.6 כ"ס | 54,985 ש"ח |
Z900 | 47.6 כ"ס | 64,985 ש"ח |
רויאל אנפילד | ||
קונטיננטל GT | 40 כ"ס | 38,000 ש"ח |
MV אגוסטה | ||
ברוטאלה 675 | 47.6 כ"ס | 79,900 ש"ח |
F3 675 | 47.6 כ"ס | 99,900 ש"ח |
SWM | ||
סילבר וייז | 41,185 ש"ח | |
גראן מילאנו | 43,185 ש"ח |
היי ומה עם ההארלים? רוב דגמי החברה עד 1700 סמק מוצעים עם הגבלה. הנגשה חסרת תקדים אצל יתר היצרנים.
כתבה מעולה. מאוד אינפורמטיבית. תודה.
כתבה מעולה, תוכלו לעשות גם לA2?
אני לא מבין למה הונדה אף פעם מעדכנים מחיר מבצע באתר שלהם, איך הם רוצים שאנשים ידעו?
מה עם kawasaki VN 900 גם יש גרסה מוגבלת
תאמת שחסר פה המון אופנועי ביניים , ובעיקר תמונות של כל הכלים .
אבל סך הכל עבודה מרשימה באמת לאסוף את כולם לדף אחד , אבל את האמת אפשר לעשות את זה הרבה יותר מסודר , למרות ששוב באמת ניחנת פה המון השקעה
הכתבה משנת 2016..
Suzuki SV 650
אתם כבר שנתיים מתעלמים מהארלי. למרות מגוון כלים שנמכרים a1. יותר הוגן לציין את הסיבה בתחתית הכתבה.
ומה עם אופנועי זירו ואופנועים חשמליים?
מה עם cf moto יש את ה nk400 אופנוע מלא במחיר משתלם