רוב החברות – היפניות והאירופאיות – הבינו כבר מזמן שיש פלח שוק גדול של אופנועי כביש קטנים ובינוניים, ספורט ונייקדים, וששם נמצא לא מעט כסף. זה התחיל עם הנינג'ה 250 וה-CBR250R (שגדל ל-CBR300R, ובקרוב גם CBR250RR), המשיך עם ק.ט.מ, יוסאנג וימאהה, ואפילו ב.מ.וו תשחרר אוטוטו את ה-G310R שלה. בינתיים הנפח צמח מ-250 ל-300-350 סמ"ק, אבל הכלל נשמר – אופנוע קטן ופשוט עם מכלולים בסיסיים ועיצוב מודרני של אופנועים גדולים. יופי של כרטיס כניסה לעולם האופנועים.
אז מסתבר שגם סוזוקי מתעוררת ונכנסת למשחק. במסמכי פטנט שנרשמו באוסטרליה, שאותם חשף המגזין האוסטרלי Australian Motorcycle News, נראה אופנוע ספורט קטן של סוזוקי בעיצוב שיותר ממזכיר את משפחת הג'יקסרים הגדולים של החברה.
לא צריך לוגיקה מיוחדת כדי להבין שמדובר ב-GSX-R250, או ג'יקסר 250, שייצא בקרוב לשווקים – קרוב לוודאי אלו האסיאתיים, כשסביר להניח שלאחר מכן תצא גרסה נוספת, גדולה יותר, גם לשוק האירופאי.
ואיך אנחנו יודעים שמדובר בנפח של 250 סמ"ק? ובכן, על פי השרטוט במסמכי התקינה נראה שמדובר במנוע הזהה לזה של האינאזומה 250 של סוזוקי – מנוע מקורר נוזל ומוזרק בעל הספק צנוע של כ-25 כ"ס.
עוד נראה על-פי השרטוט כי לא רק המנוע שייך לאינאזומה, אלא כי זה היה הפלטפורמה שעליו נבנה הבייבי ג'יקסר החדש. מבנה השלדה נראה דומה למדי, וכך גם מזלג הקונבנציונלי, זרוע הפלדה האחורית והבלמים. החישוקים אמנם שונים, אבל המידות נראות זהות. מה שכן – העיצוב ג'יקסרי למהדרין.
נמתין לפרטים נוספים וטיזרים מסוזוקי – שללא ספק יגיעו בחודשים הקרובים, וכמובן שנעדכן.