מיד כשהסתיימה תערוכת קלן בחודש שעבר, כתבנו שעולם האופנועים נמצא בתקופת רנסנס. פריחה חסרת תקדים ושפע של דגמים חדשים ומחודשים לכל מטרה, בכל סגמנט ולכל תקציב. סיפרנו גם שהעושר חסר התקדים של קלן מהווה פרומו למה שצפוי במילאנו, וזה בדיוק מה שקרה.
תערוכת EICMA 2016 – תערוכת האופנועים השנתית של מילאנו, הייתה השופעת ביותר שאנו זוכרים, והיא מעידה יותר מכל על התקופה המדהימה שבה עולם האופנועים נמצא. ימי המשבר הכלכלי של 2009 עד 2011 עברו וחלפו, הגלגל התהפך, וכעת אנו בתקופת רנסנס. התהליך הזה התחיל ב-2012, וכעת כאמור הוא מגיע לשיא.
עשרות דגמים חדשים הוצגו במילאנו השנה, של יצרני מיינסטרים לצד יצרני בוטיק איזוטריים. הוצגו קונספטים חדשים שיבשילו בשנים הקרובות לדגמים סדרתיים, הוצגו טרנדים חדשים, הוצגו יציאות של אופנועי-על מהיצרנים החזקים בעולם, ועוד לא דיברנו על שפע הציוד, החלפים והאביזרים. טירוף מוחלט.
עיקרי הדברים
אם לנסות ולסכם את הרלוונטיות של התערוכה לשוק הישראלי בפסקאות בודדות, אי אפשר שלא להתחיל עם הימאהה טימקס 530 החדש. כ-600 יחידות של טימקס מוכרים פה בשנה, במחיר התחלתי של 82 אלף ש"ח – לפני גרסאות מיוחדות ולפני תוספות. אגב, יותר ממחצית מרוכשי טימקס חדש רוכשים גם תוספות בשווי 10 עד 20 אלף ש"ח, כלומר כ-100 אלף ש"ח על קטנוע. משנת 2000 ועד היום – 17 שנים שהטימקס שולט בגזרת המקסי-סקוטרים, ולא נראה שהמצב הולך להשתנות. כעת אנחנו מקבלים את הדור הרביעי של הטימקס. אין שינוי בנפח, אבל בכל השאר כן, ויש גם 3 גרסאות – רגילה, ספורט ותיור, שנבדלות ביניהן באבזור ובצביעה.
מימאהה קיבלנו גם את הקונספט T7 – טנרה 700 שבנוי על בסיס מנוע ה-CP2 של ה-MT-07. בימאהה טוענים שיגיע לייצור בתוך שנתיים. אנחנו מקווים שפחות.
דוקאטי הציגה בתערוכה הביתית שלה מספר רב של דגמים. החשוב ביותר לטעמנו הוא המונסטר 797 מקורר האוויר. דוקאטי חוזרת למקורות עם מונסטר מקרר אוויר שאמור להיות זול ולאפשר לקהל חדש להיכנס לעולם של דוקאטי. החברה הבולונזית גם רוכבת על גלי ההצלחה האדירים של הסקרמבלר, ומשיקה צמד דגמים חדשים – דזרט סלד וקפה רייסר יפהפיים. דגם חשוב נוסף הוא המולטיסטראדה 950 – גרסה מוקטנת וזולה יותר למולטיסטראדה הגדול והיקר.
הונדה הגדולה יוצרת סגמנט חדש – קטנועי אדוונצ'ר, ומציגה את גרסת הייצור של ה-X-ADV – קטנוע אדוונצ'ר קרבי בנפח 750 סמ"ק (מנוע NC750 טווין מקבילי) עם גיר אוטומטי כפול מצמדים בן 6 הילוכים. לפני 20 שנה היו את הטייפונים והטרקרים בנפח 50 סמ"ק, והונדה לוקחת את הסגמנט הזה 20 צעדים קדימה אל תוך 2017. מרתק!
ואם כבר דיברנו על סגמנטים, אז קבלו את הסגמנט החם של עולם האופנועים – בייבי אדוונצ'רים בנפחים של 250 עד 300 סמ"ק. 4 דגמים כאלה הוצגו בתערוכה – ב.מ.וו G310GS, סוזוקי ויסטרום 250, קוואסאקי ורסיס X300 והונדה CRF250 ראלי. הכירו את הכלים האורבאניים החדשים.
ואיך אפשר בלי כוכבי-על? דוקאטי הציגה את הסופרלג'רה 1299 של 2017 שייוצר ב-500 חתיכות. מעבר ל-220 כ"ס על 162 ק"ג, יש פה את עניין הקרבון – השלדה הראשית הקטנטנה עשויה כולה מהחומר הקשה והקל. המחיר – 80 אלף יורו באירופה. ב.מ.וו מצידה מציגה את ה-S1000RR HP4 קרבון – כלי למסלול בלבד שייוצר בשנה הבאה במהדורה מוגבלת, ושבו השלדה, הגלגלים והפיירינגים עשויים כולם מקרבון. גם הוא צפוי לעלול עשרות רבות מאוד של יורואים.
קונספט חשוב נוסף שהוצג הוא הדיוק 790 של ק.ט.מ, שמציע לראשונה מק.ט.מ מנוע טווין מקבילי. בשנה הבאה תוצג הגרסה הסדרתית, ולאחריה גם גרסת אדוונצ'ר על הפלטפורמה וייתכן שגם גרסת תיור.
פרט לכל הכוכבים הללו היו עוד עשרות דגמים, חשובים יותר וחשובים פחות, שעל רובם כתבנו כאן בפול גז ועל חלקם נכתוב בעתיד הקרוב.
קבלו את רשימת הדגמים החשובים ל-2017:
אפריליה
ב.מ.וו
- G310GS – אדוונצ'ר בייבי
- R1200GS חדש – כולל גרסאות ראלי ואקסקלוסיב
- R nine T Urban G/S
- S1000RR HP4 קרבון
דוקאטי
- צמד סקרמבלרים חדשים
- מולטיסטראדה 950
- מונסטר 797 מקורר אוויר
- מונסטר 1200 חדש ל-2017
- 220 כ"ס על 162 ק"ג לסופרלג'רה 1299
הונדה
- ה-X-ADV – קטנוע האדוונצ'ר של הונדה
- ה-CBR1000RR פיירבלייד הסדרתי נחשף
- ה-CB650F ו-CBR650F מתעדכנים
- ה-CRF250L מקבל מתיחת פנים
- ה-CRF250 ראלי לייצור סדרתי!
- אפריקה טווין ו-CB1100 קונספט
הוסקוורנה
זירו
ימאהה
מוטוגוצי
סוזוקי
ק.ט.מ
קוואסאקי
שרקו
MV אגוסטה